HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

HarrieSkoda

Forumguru
Ik weet eerlijk gezegd niet of het omgecodeerd moet worden. Ik zou het ook natuurlijk eens zo kunnen proberen.
Maar als ik dan vervolgens een foutmelding krijg, hoe ziet er dit uit? En is deze foutmelding weer weg te krijgen door originele (halogeen) kentekenverlichting te plaatsen?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Helaas.. Zojuist geprobeerd en moet de kentekenverlichting om laten coderen.

Kreeg een uitroepteken in een driehoekje te zien in mijn dashboard met de tekst: controleer kentekenverlichting.

Verder verwacht ik deze week iets wat groot en zwaar is.................
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
@eriktv ; Shhttt.. Jij mocht niet raden!:shutup:

Maargoed… Ik heb een prachtig pakketje mogen ontvangen van SuperSkoda.

Het was ontzettend zwaar, aanschouw de kilo's aan karton:

1k0.jpg


Wat zou daar nou precies in zitten?

1k0.jpg


En nog meer dozen!

1k0.jpg


Stapeltje gemaakt van de 4 dozen die uit de 2 nóg grotere dozen kwamen:D.

1k0.jpg


Wauw, daar zijn ze dan eindelijk. Spiksplinternieuwe Turini 18 inchers!

1k0.jpg


Deze moeten natuurlijk goed beveiligd worden, dus gelijk maar een mooi setje erbij besteld.

1k0.jpg


De banden zijn momenteel in bestelling en zullen waarschijnlijk aankomende maandag erop gelegd worden.
Zodra de wielen gemonteerd zijn volgt er uiteraard een voor- en na foto :dankje:.

==============================================================================

We kunnen weer wat afstrepen van de wensenlijst en gaan zo stapje voor stapje verder!

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd

- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> Van Udenhout uitgevoerd
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL
- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere
- Frontje asbak achterbank vervangen
- Nieuwe frisse(re) rolhoes
- 2 x LED kentekenverlichting (welke was compatibel voor de O3?)

Twijfelgevallen (op een laag pitje):

- RS voorbumper
- Verlagingveren (Eibach?)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, nu de velgen eenmaal binnen waren, kon ik natuurlijk niet wachten tot er vers rubber omheen zou komen en ze daadwerkelijk op de O3 gemonteerd zouden worden.

Zo gezegd, zo gedaan.

Vóór:
1k0.jpg


Ná:
1k0.jpg


Ik mag wel zeggen dat het een zéér geslaagd resultaat is. Ik was eerst nog ontzettend aan het twijfelen of ik nou wel zwarte velgen moest nemen of gewoon voor zilverkleurige moest gaan. Ik heb naar mijn mening de juiste beslissing genomen!

Nog nooit heb ik met zo'n grote maat wielen rondgereden, maar het valt me qua comfort niets tegen. Wat mij betreft ook de mooiste maatvoering banden voor dit formaat velgen. Ook een erg verse DOT, namelijk 1417!

Ik vind hem alleen nog wel ietwat te hoog op zijn wielen staan. Door de schaduw op de foto hierboven vertekent het wat en valt het echter nog mee..

Om nog meer zwarte accenten terug te laten komen was ik nog vergeten om nog wat inhoud van de doos van SuperSkoda kenbaar te maken.

1k0.jpg


Alleen ben ik ik wel huiverig met de montage van deze zwarte spiegelkappen. Ik heb gehoord dat automatisch dimmende en verwarmde buitenspiegels erg kostbaar zijn, en ik wil het niet zover laten komen dat ik iets fout doe.

Iemand tips? Die zijn van harte welkom. Hoe minder ik van de spiegel hoef 'af te breken' om de zwarte kappen te kunnen monteren, hoe beter.

=======================================================================================

Aan de bestelde Skoda wielsloten heb ik helaas niets. Deze staan dan ook weer te koop in de bazaar.

De wiel slotbout kapjes passen namelijk niet op de bestelde wielsloten.... Jammer, dus nu maar een nieuw setje wielsloten scoren, waar ze wél op passen!

Voor de geïnteresseerden; kijk in de bazaar, € 17,99!

=======================================================================================

Ondertussen ook nog eens druk in gesprek met een verkoper van de OEM-look dashcam. Ik had hier redelijk wat vragen over, maar het wordt me steeds duidelijker. Zodra ik een goede heb weten te vinden en besteld, zal ik hierover berichten zodra deze gemonteerd is. Wellicht zijn er meer mensen met een O3 geïnteresseerd!

=======================================================================================

Verder ben ik me wat meer aan het verdiepen in de RS voorbumper en wat hier allemaal bij komt kijken.
De RS voorbumpers die ik te koop zie staan, zijn vaak kaal en alleen voorzien van een grill.

Zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een 'gebruikte' RS bumper ga halen voor zover;
- PDC gaten dicht laten plamuren alvorens het spuiten?
- Koplampsproeier kapjes dicht laten plamuren of kapje in kleur mee laten spuiten en vastlijmen/kitten (met oog op eventuele verkoop in de toekomst?)
- Mistlampen van een RS compatible op stekker van de kabelboom van mijn O3?

Wat ik verder nog aan moet schaffen buiten de bumper om;
- Grill onder kentekenplaat á € 33,03
- 2 x grill onder RS mistlampen á 14,16 p/s
- 2 x RS mistlampen á € 80 p/s
- 2 x koplampsproeier kapjes € 7,39 p/s
- Sleepoogkapje á € 3,40

Wie helpt mij met deze puzzel en bovenstaande vragen op te lossen/te beantwoorden?
 

innocenti

Forumguru
Mooi drie zwarte turini. Maar idd wel verlagen. Maar zoek t verlagen goed uit. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar alleen Eibach veren is niet de beste oplossing. Afgestemde dempers erbij geeft een veel mooiere veerbalans. N pakket met alles is goedkoper dan 2x investeren. Ik overweeg bilstein dempers voor achter ipv origineel.
Advies: vraag om met een verlaagde o3 mee te rijden in de buurt van je woonplaats.

Mbt spiegel
Spiegelglas dimmend is duur. Mn collega was bijna €1000 kwijt voor een complete spiegel. Glas alleen zat rond de €350. Dus ben voorzichtig of zoek iemand met ervaring. Ik durf t vanwege de prijs ook niet aan en ga mn spiegelkapjes proberen te wrappen op de auto.
 

eriktv

Forumguru
Fantastische velgen! Mooi contrast zo met alles zilver <> zwart!

Het verhaal van de slotbouten + kapjes ken ik, ik heb ervoor gekozen de slotbouten te houden en dan maar zonder kapjes te rijden. Wel bijzonder dat origineel Skoda spul niet matcht...

Voor de inbouw van LED-instapverlichting in mijn spiegels heb ik uit elkaar gehaald. Erg spannend vanwege de dimbare glaasjes, maar viel mij 100% mee. Tip die ik toen las (en voor mij werkte): spiegel één kant op draaien (ik dacht naar buiten), zodat je vinger er tussen kan, zuignap erop zetten (in mijn geval van oude navigatie) en de juiste kant op trekken.
 

B.Stuurder

Forumguru
@HarrieSkoda staat geweldig! Die spiegelkappen zal ook mooi zijn, dan nog de grille omlijsting en de logo's om het af te maken. En eventueelmjemdakrails glanzend wrappen, alleen kun je dan geen dragers monteren zonder beschadiging. RS rails plaatsen is een optie, maar een dure optie, €900 ben je wel kwijt inclusief montage.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Arjann ; Dat zou heel mooi zijn, als dit niet zou hoeven, maar ik ben er bang voor…:pieker:

@Stitch15 ; Thanks! Ik vind het ook geslaagd.

@Rallye ; Dankje. Zeker, toch geen verkeerde beslissing genomen. Over de LED kentekenverlichting heb je een PM.

@Trangelang ; Mhh.. Ja ik wil natuurlijk de oude spiegelkappen heel houden, mocht ik het ooit terug willen wisselen. Maar van het spiegelglas demonteren en monteren, wordt het altijd ‘slechter’ heb ik het idee. Of is dit niet zo?

@innocenti ; Dankje. Verlagen moet nu inderdaad wel, dat vind ik zelf ook. De portemonnee en de geldboom beginnen ver leeg te raken na aanschaf van alle updates. Rijd je momenteel ook enkel met Eibach veren, zonder overige aanpassingen?

Mijn vorige auto reed opzich prima met enkel de Eibach veren, maar je merkte wel dat de dempers het zwaarder hadden te voorduren.

Om met zulke bedragen te gaan smijten maak je me natuurlijk nog angstiger om de spiegelkappen te vervangen, haha! Ik haal het spiegelglas er liever niet uit. Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om de kapjes er heel af te halen, zonder dat het spiegelglas hiervoor verwijderd hoeft te worden?

@eriktv ; Dankje, precies wat je zegt vind ik ook!

Voor wat betreft de slotbouten + kapjes.. Helaas ik heb verkeerd gekeken, stom van me!

Maar het stond ook niet erg duidelijk omschreven. Ben ik in ieder geval niet de enige die erin is getrapt. Desalniettemin baal ik er wel van. Nu moet ik de slotbouten nog kwijt zien te raken, plus het bestellen van de juiste.. Want ze zijn er wel, waar de kapjes op passen. Ook origineel Skoda.

Ik begrijp dat jij je spiegelglas verwijderd hebt. Na wederom montage van het spiegelglas, heb je niet het idee dat het ‘losser’ zit?

@B.Stuurder ; Thanks! Inderdaad de spiegelkappen vond ik ook nog een mooie toevoeging. Grill staat op de planning, maar misschien gaat dat op een andere manier als alleen de grill…

Logo’s laat ik denk ik wel zo, want op een gegeven moment wordt het té, en dat vind ik niks.

Dakrails blijven ook mooi zo, want glanzend past weer niet bij de velgen. Die zijn namelijk matzwart.
 
Bovenaan Onderaan