Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rallye

Forumguru
Nee, dat is duidelijk. Mijn opmerking was er op gericht, maar misschien had ik duidelijker moeten zijn, dat het mij vreemd lijkt dat Skoda Streetview alleen van de Kodiaq (of misschien zelfs alleen van jouw auto) zou verwijderen en bij andere auto's (of eigenaars) niet. Je dealer zegt dat Streetview van de Kodiaq gehaald is. Geeft hij ook een reden? Zijn er geen anderen dit probleem hebben?
 

Rallye

Forumguru
Meer nieuws over Streetview, via https://www.skoda-kodiaq-forum.de/i...o-amundsen-u-columbus/&postID=11632#post11632 naar https://www.motor-talk.de/forum/golf-vii-facelift-2016-t5418767.html?page=610#post49902007

"Ab KW 22/17 entfallen die Dienste Google Earth und Google Streetview ersatzlos für alle Neufahrzeugbestellungen.
Hintergrund für den Entfall von Google Earth ist die Umstellung einer technischen Schnittstelle seitens Google.
Google Streetview wird seitens Google im Fahrzeug technisch nicht länger unterstützt.

Ab KW 01/18 wird Google Streetview bestehenden Guide & Inform Kunden nicht mehr zur Verfügung stehen.
Google Earth kann bis zum Ende der bestehenden Lizenzlaufzeit genutzt werden, jedoch maximal bis zum 31.12.2020."

Streetview lijkt, zo blijkt ook op het Duitse Kodiaq-forum, nu al dood te zijn. En met ingang van 2020 is het ook voorbij met Google Earth.
 
Laatst bewerkt:

Dimocash

Nieuw lid
Ik heb een vraag. Is het mogelijk op de octavia 2017 columbus om in het hoofdmenu de volgorde aan te passen van de iconen?
Op het tweede scherm staan bij mij verkeer en setup. Die heb ik liever op het eerste scherm ten koste van wagen en media command.
 

da1roy

Lid
Kan iemand mij helpen ik heb helemaal geen poi in mijn columbus, nu heb ik bij http://www.archiescampings.eu/ all countries in one file gedaan, die via bovenstaande link vw site ingeladen en een naam gegeven en op een sd kaart gezet maar er gebeurd niets. ik had op een ander forum een db3 file gevonden die laadt het systeem wel in maar kan daarna nog geen enkele poi kiezen, ik zou graag gewoon in europa de bezine stations etc erin willen hebben. heeft er iemand een bestand beschikbaar die zo geladen kan worden, flitspalen vind ik niet belangrijk.
 

Rallye

Forumguru
Benzinestations staan er toch gewoon in? Bij mijn Amundsen wel. Zitten bij het kaartmateriaal. Misschien moet je dat herinstalleren? Wat voor navi heb je trouwens (RNS510 of MIB)?
 

da1roy

Lid
Benzinestations staan er toch gewoon in? Bij mijn Amundsen wel. Zitten bij het kaartmateriaal. Misschien moet je dat herinstalleren? Wat voor navi heb je trouwens (RNS510 of MIB)?

Ik heb de 3T0035680E met hwh70 en navteq 7690 kaarten, moet ik het ergens apart aanzetten dan?
 

da1roy

Lid
Opgelost!! ik heb zojuist de v14 maps van een sd card kunnen laden via de maps tool cd, nu staan er inderdaad standaard poi's in als benzinepompen en geldautomaten.
 

MCA

Lid
Is het ook mogelijk om "snelweg info" te tonen? Bij Volvo en Audi kreeg ik een window in beeld met de volgende tankstations en dat was best handig

Het gaat trouwens om een O3 FL style business van een maand oud :)
 

Rutger0706

Senior Member
Help!

Gisteravond mijn Octavia voorzien van Columbus systeem werkend en wel weg gezet. Nu, een dag later, blijft het Columbus systeem steeds hangen op het opstartscherm 'Welcome on board - Navigation'. Verder dan dat scherm komt ie niet meer en hij herstart zichzelf steeds opnieuw met helaas hetzelfde resultaat....
 

MCA

Lid
Is het ook mogelijk om "snelweg info" te tonen? Bij Volvo en Audi kreeg ik een window in beeld met de volgende tankstations en dat was best handig

Het gaat trouwens om een O3 FL style business van een maand oud :)
Gevonden, split screen :)
 

MarkvdD

Forumguru
Even een vraagje over onze Columbus in onze Octavia 2.

Tijdens onze vakantie onderweg naar ons vakantieadres viel me na een tussenstop (15-30 min) op dat ik na het starten van de auto opnieuw m'n bestemming in de navigatie moest invoeren, de routes opnieuw berekend werden en ik opnieuw een route moest kiezen.

Waarom houd de Columbus dit niet gewoon vast als je je eindbestemming nog niet hebt gereikt en even een tussenstop op een parkeerplaats maak? is dit via een setting zo in te stellen?
 

EdK

Forumguru
Hij zal ongetwijfeld in het lijstje staan van kortgeleden gebruikte route's, dus geheel invoeren van route zal niet nodig wezen.
Dat het vervelend is dat begrijp ik ook wel.
Met de Zenec ook vergelijkend probleem alleen is de tijdsduur dan wel stukken langer voor ik weer de route moet aanklikken.
Bij mij niet dmv een instelling aan te passen.
 

Kampie

Lid
Heren,

Goedemiddag. Al een tijdje lid, maar sinds kort in het bezit van een 1.6 tdi octavia II uit 2011met Columbus, derhalve daarover een vraag:

Krijg ik actuele verkeersinfo op mijn navi systeem en wordt die meteen in de route verwerkt? Met andere woorden: komt er een vertragingstijd in het systeem te staan, zodat ik kan zien hoeveel vertraging de file is? Alvast bedankt.
 
Bovenaan Onderaan