Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
Na inmiddels bijna 7000 km op de klok te hebben gehaald, hebben wij de afgelopen weken toch wel wat problemen ondervonden aan onze Kodiaq.

De problemen lijken te zijn ontstaan na het inbouwen van het Cobra Klasse III alarm systeem, maar het kan goed zijn dat dit er niets mee te maken heeft, we hebben alleen voor de inbouw nooit een probleem gehad.

Na het inschakelen van het contact, kan er soms een opeenhoping van ellende zijn, te weten:

-Front assist niet beschikbaar
-Uitparkeerhulp niet beschikbaar
-Blind spot niet beschikbaar
-Storing Start/stop
-Storing elektronische parkeerrem

Niet altijd treden alle fouten tegelijkertijd op, zo blijven de fouten Start/stop en elek. parkeerrem soms weg.
Front assist, uitparkeerhulp en blind spot lijken altijd gezamenlijk te komen.
De fouten gaan vaak weg als de auto van het contact wordt gehaald en deze vervolgens weer wordt aangezet.
De fucnties van Uitparkeerhulp en Blind spot zijn, na het opkomen van de meldingen, in het menu uitgeschakeld. Ik moet deze dus elke keer weer terug activeren.

Ook lijkt het Front assist systeem, als deze werkt, hele vreemde keuzes te maken... Zo kan het systeem ineens een melding geven (symbool + harde piep en soms zelfs met ingreep) terwijl er nog lang niets aan de hand is, bijvoorbeeld in een normaal tempo afrijdend op een stilstaande auto


Vwb het alarm systeem,
Ons is verteld dat het alarmsysteem samen zou moeten werken met KESSY en de elek. achterklep + virtual pedal. De praktijk leert ons dat het openen van de achterklep met het virtual pedal of gewoon via de drukknop toch (vaak maar niet altijd) het alarm doet afgaan.
Vandaag had ik de auto zelfs met de AB van het slot gehaald en met de drukknop op de klep, deze geopend.
Ik zet mn spullen achterin en vervolgens gaat het alarm af.... Erg vervelend elke keer :(

Volgende week gaat de auto naar de dealer zodat alle bovenstaande punten kunnen worden nagekeken.
Ik zal jullie op de hoogte houden van wat de bevindingen zijn!
 

ertromp

Forumguru
Dat lijkt inderdaad een probleem door het alarm
Moet echt goed passen in het systeem een alarm
Of er is ergens een verkeerde massa aangelegd voor het alarm wat ook allerlei meldingen kan veroorzaken
 
Laatst bewerkt:
Na inmiddels bijna 7000 km op de klok te hebben gehaald, hebben wij de afgelopen weken toch wel wat problemen ondervonden aan onze Kodiaq.

De problemen lijken te zijn ontstaan na het inbouwen van het Cobra Klasse III alarm systeem, maar het kan goed zijn dat dit er niets mee te maken heeft, we hebben alleen voor de inbouw nooit een probleem gehad.

Na het inschakelen van het contact, kan er soms een opeenhoping van ellende zijn, te weten:

-Front assist niet beschikbaar
-Uitparkeerhulp niet beschikbaar
-Blind spot niet beschikbaar
-Storing Start/stop
-Storing elektronische parkeerrem

Niet altijd treden alle fouten tegelijkertijd op, zo blijven de fouten Start/stop en elek. parkeerrem soms weg.
Front assist, uitparkeerhulp en blind spot lijken altijd gezamenlijk te komen.
De fouten gaan vaak weg als de auto van het contact wordt gehaald en deze vervolgens weer wordt aangezet.
De fucnties van Uitparkeerhulp en Blind spot zijn, na het opkomen van de meldingen, in het menu uitgeschakeld. Ik moet deze dus elke keer weer terug activeren.

Ook lijkt het Front assist systeem, als deze werkt, hele vreemde keuzes te maken... Zo kan het systeem ineens een melding geven (symbool + harde piep en soms zelfs met ingreep) terwijl er nog lang niets aan de hand is, bijvoorbeeld in een normaal tempo afrijdend op een stilstaande auto


Vwb het alarm systeem,
Ons is verteld dat het alarmsysteem samen zou moeten werken met KESSY en de elek. achterklep + virtual pedal. De praktijk leert ons dat het openen van de achterklep met het virtual pedal of gewoon via de drukknop toch (vaak maar niet altijd) het alarm doet afgaan.
Vandaag had ik de auto zelfs met de AB van het slot gehaald en met de drukknop op de klep, deze geopend.
Ik zet mn spullen achterin en vervolgens gaat het alarm af.... Erg vervelend elke keer :(

Volgende week gaat de auto naar de dealer zodat alle bovenstaande punten kunnen worden nagekeken.
Ik zal jullie op de hoogte houden van wat de bevindingen zijn!
Goedemorgen, waar is dit alarm ingebouwd? Wij willen het namelijk ook laten doen, maar willen geen problemen.
 

CDK

Forumguru
Dat is spijtig @DeNnZ, bedankt voor het delen. Ik zal nu zeker even wachten met dat alarm :cry:
Hopelijk worden de problemen spoedig opgelost!
 

oco1979

Forumguru
alarm achteraf is dees dagen toch geen 1,2,3 jobje.
Gezien dat verschillende modules via canbus onderling communicatie doen en je steek daar iets tussen :pieker:.
Vroeger had je altijd foutmeldingen in het systeem door het gevolg van één of ander alarm die in werking was getreden.
Maar dat kon voor de rest van het systeem niet echt kwaad.
Maar nu is dat anders,zie me tekst hiervoor.

De minste prul kan een auto zelf niet meer starten.
 
Waar is dat alarm überhaupt goed voor? Een alarm is geen garantie dat ie niet gejat wordt / je airbags e.d. er niet uit gejat worden en als dat toch gebeurt ben je verzekerd toch? Het verschil in verzekeringspremie is hooguit wat kleingeld per maand. De kosten voor het alarm verdien je dus nooit terug. Wellicht begrijp ik het gewoon niet. Auto's vind ik best leuk, maar het is voor mij boven al het andere een gebruiksvoorwerp wat eenvoudig vervangbaar is. Als het financiële plaatje niet klopt is het dus een emotionele beslissing en een emotie voor een gebruiksvoorwerp is niet voor mij weggelegd. :laugh:
 

johnboy

Donateur
Ik heb ook een Cobra klasse 3 alarm. 1x probleem gehad dat EPC lampje bleef branden wat wellicht kwam doordat ik de auto startte terwijl het alarm net nog niet uit stond.

Ik wacht nu netjes tot het alarm de drivercard heeft gevonden (rode lampje uit) en start dan. Geen problemen meer gehad.

M.b.t. de klep alleen open doen en alarm gaat af: ik heb het nog niet uitgezocht, maar alarm gaat niet gelijk af, lijkt er op dat als je achter de auto staat het alarm de drivercard niet (altijd) ziet en dus afgaat. Ik ga dat nog uitproberen, maximale afstand tot het alarm was iets van 3 meter dacht ik, de Kodiaq is te lang dan :jaja:.

Misschien toch het Defa alarm moeten nemen en knopje indrukken als je de auto in wilt. Maar, dat helpt ook niet voor de achterklep als je je voetje gebruikt met je handen vol.

Hoor graag de resultaten van de check bij de dealer.
 

Japanese Power

Donateur
@Huib 190pk DSG-7 4x4 SB Wellicht wil de topicstarter de vuile was niet buitenhangen? Ik zou ook niet zomaar het bedrijf met naam en toenaam hier openbaar gooien. Geef dit bedrijf een kans op het op te lossen. Ik zou dit topic gewoon blijven volgen en je weet vanzelf meer. En anders even een PB-tje Huib?
 

DeNnZ

Forumguru
@Badderbeest
Inderdaad, wij vervoeren soms zaken die, gezien de waarde, verzekerd moeten zijn in geval van diefstal uit de auto.
Een SCM klasse III alarm systeem is hierbij een logische voorwaarde van de verzekeraar.


Sorry, @Huib 190pk DSG-7 4x4 SB, ik heb nou eenmaal niet de gelegenheid direct te reageren. Je zou best wat geduldiger kunnen zijn....:arghh:
Het systeem is ingebouwd bij onze dealer, deze heeft het meen ik uitbesteed aan een ander bedrijf.. En daarbij, als zij de problemen goed en snel oplossen, dan is het toch alleen maar des te meer reden om juist voor een dergelijk bedrijf te kiezen?


Ik laat jullie allen weten wat hier roet in het eten gooit...
 
Laatst bewerkt:
Waar is dat alarm überhaupt goed voor? Een alarm is geen garantie dat ie niet gejat wordt / je airbags e.d. er niet uit gejat worden en als dat toch gebeurt ben je verzekerd toch? Het verschil in verzekeringspremie is hooguit wat kleingeld per maand. De kosten voor het alarm verdien je dus nooit terug. Wellicht begrijp ik het gewoon niet. Auto's vind ik best leuk, maar het is voor mij boven al het andere een gebruiksvoorwerp wat eenvoudig vervangbaar is. Als het financiële plaatje niet klopt is het dus een emotionele beslissing en een emotie voor een gebruiksvoorwerp is niet voor mij weggelegd. :laugh:
Dus als de verzekering toch betaalt moet je vooral niet teveel moeite doen? En dan wel op zoek naar de allergoedkoopste verzekering, want al dat "uitkeren" mag natuurlijk geen al te hoge premie opleveren... Ik snap wel dat verzekeraars eisen stellen aan alarm en beveiliging, als alle klanten zo denken dan is de premie al snel onbetaalbaar
 
Dus als de verzekering toch betaalt moet je vooral niet teveel moeite doen? En dan wel op zoek naar de allergoedkoopste verzekering, want al dat "uitkeren" mag natuurlijk geen al te hoge premie opleveren... Ik snap wel dat verzekeraars eisen stellen aan alarm en beveiliging, als alle klanten zo denken dan is de premie al snel onbetaalbaar
Neen, maar als de verzekeraars vonden dat een alarm echt een groot verschil maakte kon je de investering wel terugverdienen in de premie. Het is gewoon een sommetje. Als er geen speciale omstandigheden zijn de het alarm vereisen zie ik weinig reden er in te investeren. Thats all.
 

Niels83

Forumguru
Neen, maar als de verzekeraars vonden dat een alarm echt een groot verschil maakte kon je de investering wel terugverdienen in de premie. Het is gewoon een sommetje. Als er geen speciale omstandigheden zijn de het alarm vereisen zie ik weinig reden er in te investeren. Thats all.

in dat geval is het vaak vooral irritant. wij hebben 2 auto's in de straat die met regelmaat af gaan. 1tje presteerd het in de nacht om om de paar uur af te gaan.

is een alarm niet af fabriek te bestellen.

de problemen die je ervaart lijken mij niet aan de auto maar het onkundig installeren van het alarm systeem.
 

Rayzman

Actief lid
In de nieuwe kodiaq prijslijst staan wel twee officiële alarmen als accessoire. 675 of 879 met hellingshoekdetektie.
 

Teek

Lid
Nu we het toch over "probleempjes" hebben.

Situatie:

Mijn iPhone7 is met een USB kabel gekoppeld aan carplay van de Kodiaq. Carplay staat actief aan op de Columbus met een willekeurig scherm en ik luister dan naar de DAB+ radio. Mijn iPhone zelf heeft Flitsmeister actief op het scherm.

Issue:

Als Flitsmeister een melding geeft is vaak het begin van de melding nog niet te horen. Storender is dat de radio negen van de tien keer niet verder gaat na de melding. Als ik een third party navigatie (Sygic) op mijn telefoon gebruik treedt het issue ook op. Dus niet alleen met Flitsmeister. De dealer kan er niets mee.

Wie heeft deze problemen ook???????


P.S. Ik heb het nu tijdelijk even opgelost door Flitsmeister alleen via de iPhone speaker te laten melden. Een andere optie is het scherm van de radio altijd aan te hebben staan, maar dan heb je niets meer aan carplay functionaliteit.
 

FTAS

Lid
Vandaag was ik ineens alle ingestelde DAB+ zenders kwijt. Alle blokjes gaven 'leeg' aan en ik kon dus alles opnieuw gaan instellen. Wat overigens niet ineens kon omdat de radio helemaal geen DAB kanalen weergaf. Dit was rond 16 uur. Net weer gekeken en toen kon ik wel weer ineens de DAB kanalen vinden en dus opnieuw programmeren. Iemand anders hier ook last van gehad?
 
Bovenaan Onderaan