Kodiaq vragen en weetjes

bassel

Lid
Elk z'n zin natuurlijk... maar ik persoonlijk krijg een ongemakkelijk gevoel bij al dat goedkoop gadget gedoe... :thumbsdown:

Zelfs de dagrijverlichting ledstrips gaan uit als het mogelijk is... :D:yeehaa:

Gadgets zijn op zich wel leuk zolang ze maar een functie hebben. Ter ondersteuning van bestuurder. Maar merk ook dat het mensen lui maakt. Meer dan eens spiegelen mensen niet meer omdat ze blind gaan op het lampje in de zijspiegel. Ok op dat moment zit er niemand naast je maar je ziet niet wat er aankomt en met welke snelheid.
 
Een andere vraag. In dit artikel zie je op pagina 20/21 een skoda racefiets.
Weet iemand hoe je aan zo'n racefiets kunt komen. Ivm het matchen met je auto .
 

EdK

Forumguru
Al in de webshop van skoda gekeken ?
Volgens mij moet het via de dealer te verkrijgen zijn, in verleden wel in de showroom zien staan die Skodafietsen
 
In de Nederlandse webshop staat niks alleen in Tsjechië. (Terwijl Nederland een redelijk fietsland is)

Zou anders iets leuks zijn om mee te onderhandelen ipv korting die ze toch niet veel geven nu.
 

EdK

Forumguru
Vlaamse ook niet, is ook wel een aardig wielrenlandje ...
Tsja of PON mailen / bellen en anders eens via Tsjechië proberen...

Nee heb je Ja kun je krijgen in deze....
 

johnboy

Donateur
Helaas bij de Kodiaq niet.:nono: Ik heb drive mode select.
Als het anders is hoor ik het graag:D
In de Kodiaq prijslijst staat 2 inklapbare sleutels bij de Active. Bij Ambition sleutelloos starten door Kessy.

Dus zal idd op 2 zijn blijven steken. Ben benieuwd wat een extra sleutel kost.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dringende vraag:

Als er iemand is die een 2.0 TSI in z'n bezit heeft of er binnenkort 1 krijgt...... Wil diegene dan aub even aan zijn dealer vragen of hij de auto wil uitlezen en proberen te achterhalen welk merk en type ECU / motorcomputer er in de 2.0 TSI zit? In verband met een gepland project is het voor mij erg belangrijk om te weten welk merk en type er in zit..... :nailbiting:
Alvast hartelijk dank!

Greetz Corné
 
Bij een S3 is dat wel zo :jaja:

Dat is wat de dealer mij ook heeft verteld als je deze optie zou nemen op de Kodiaq. Maar ja het staat weer nergens beschreven. Heb de optie eigenlijk alleen genomen voor de 3e sleutel, omdat je deze dan per bestuurder via de driving mode selection kon instellen aan de wens van die bestuurder. We wachten rustig af tot de 30e en dan zullen we wel zien.
 

Beertje19

Senior Member
Weet er iemand of een style business licht assistent heeft waarbij het groot licht automatisch dimt als er een tegenligger opdaagt?
In de handleiding is de werking uitgelegd maar vind het niet zo duidelijk.
 
Weet er iemand of een style business licht assistent heeft waarbij het groot licht automatisch dimt als er een tegenligger opdaagt?
In de handleiding is de werking uitgelegd maar vind het niet zo duidelijk.
Het antwoord is nee. Ze bedoelen dat de auto standaard is voorzien van een automatische lichtschakelaar. dus als je een tunnel inrijdt gaat ie van DRL naar dimlicht. Grootlichtassistent is optioneel.
 

maik1

Forumguru
@Beertje19 , ik had ongeveer dezelfde vraag op pagina 1 van dit topic, maar die sneeuwde onder tussen andere vragen:

Vraagje over de "light assist": in de prijslijst van de kodiaq vind je de volgende standaard optie vanaf de Ambition: "lichtassistent met coming home, leaving home en tunnellicht".
Ik ben er wel al achter dat die lichtassistent niet hetzelfde is als de "smart light assist" optie, maar is het misschien wel hetzelfde als de "light assist" die hier bijna onderaan op deze pagina uitgelegd wordt (tweede tabje)? Let op, dit is voor de superb, maar ik neem aan dat het voor de kodiaq hetzelfde zou zijn:

http://www.skoda.nl/modellen/superb-combi/veiligheid

In de kodiaq handleiding staat op pagina 72 wel weer wat beschreven over "grootlichtassistent (light assist)", maar beschrijft niet precies de functionaliteit zoals op de pagina hierboven. Is de "lichtassistent" die standaard vanaf de ambition geleverd wordt nou ook dezelfde als het "grootlichtassistent"?

Eigenlijk zijn het dus een paar vragen :)

Het lijkt erop dat je het niet standaard hebt op de style business omdat je er een camera in je voorruit voor nodig hebt, en die zit er standaard niet in (in welke uitvoering dan ook).
Ondertussen heb ik gezien dat grootlichtassistent in ieder geval wel in te schakelen is met VCDS, en omdat ik wel de optie verkeersbordherkenningoptie had aangekruist heb ik dus gelukkig wel een camera in de voorruit en kan ik de grootlichtassistent gratis laten bijvinken bij een VCDS-mannetje :cheer:
Evenals Lane Assist trouwens, wat een leuke gadget is, maar ik betwijfel of ik dat vaak ga gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan