Skoda Tuning ervaringen

Skodatek1

Forumguru
'Het probleem' met als je een RS ziet rijden is dat je niet weet welke he. Een tdi ? En ja met die 184 pk daarvan ga jij in de buurt komen. Voor hetzelfde kan je een gechipte 230 voor je hebben die dan over de 300 pk heeft. Die gaat vlot wegrijden se

Kijk, en dat heb ik ook geschreven, ik weet niet wat voor een RS, TDI of TSI?

En het lijkt mij duidelijk dat ik niet tegen 300 PK kan, logisch ook ;)

Maar een beetje plagen doe ik graag :D
 

boontjeRS

Forumguru
Skoda octavia rs 220pk 04/2015 manuele versnellingen
Br performance
Had voor tuning 225pk en 369nm koppel
Na stage 1 306pk en 465nm koppel
Ongeveer nu 11000km verder
Problemen gehad met koppeling in hoogste 3 versnellingen die doorslipte,
terug geweest en koppel verminderd naar 450nm en ook aangepast dat het niet meer zo bruusk opkwam.
was al volle bak vanaf ongeveer 1600t/min, nu volle pond vanaf 2000t/min.
Nadien nooit meer slippende koppeling gehad.
Verbruik hangt veel af van sprintjes trekken of niet en korte afstanden,
Is iets of wat hetzelfde gebleven, ene keer meer of andere keer, Nog nooit minder dan 450km per tank gereden en een maximum tankrit van 730km autosnelweg aan 120 a 130km/u waardoor ik 49liter getankt heb. Korte ritjes van minder of 20km zijn nefast voor het verbruik, zeker in de winter en denk ook wel ietsje door de winterbanden. Al bij al tevreden!
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
Skoda octavia rs 220pk 04/2015 manuele versnellingen
Br performance
Had voor tuning 225pk en 369nm koppel
Na stage 1 306pk en 465nm koppel
Ongeveer nu 11000km verder
Problemen gehad met koppeling in hoogste 3 versnellingen die doorslipte,
terug geweest en koppel verminderd naar 450nm en ook aangepast dat het niet meer zo bruusk opkwam.
was al volle bak vanaf ongeveer 1600t/min, nu volle pond vanaf 2000t/min.
Nadien nooit meer slippende koppeling gehad.
Verbruik hangt veel af van sprintjes trekken of niet en korte afstanden,
Is iets of wat hetzelfde gebleven, ene keer meer of andere keer, Nog nooit minder dan 450km per tank gereden en een maximum tankrit van 730km autosnelweg aan 120 a 130km/u waardoor ik 49liter getankt heb. Korte ritjes van minder of 20km zijn nefast voor het verbruik, zeker in de winter en denk ook wel ietsje door de winterbanden. Al bij al tevreden!
Zuinige rijder ben jij nog ! Ik geraak dikwijls maar net aan de 400 km per tankbeurt. Bij mijn vrouw is dat 600 km en wij doen altijd korte stukken
 

boontjeRS

Forumguru
Zuinige rijder ben jij nog ! Ik geraak dikwijls maar net aan de 400 km per tankbeurt. Bij mijn vrouw is dat 600 km en wij doen altijd korte stukken

Hangt er veel vanaf welke auto's er op de baan zijn ook he. Soms interesseert het me niet om snel op te trekken, behalve op de expressweg naar knokke waar veel sportauto's rijden, dan tik ik toch regelmatig de plus 200km/u aan in sprintjes, voor de rest meestal rustig met de stroom mee als je toch niet harder kan met teveel voorliggers. Ga ook nooit sprintjes doen onder de 90 graden olietemperatuur.
 

Arco

Forumguru
Skoda octavia rs 220pk 04/2015 manuele versnellingen
Br performance
Had voor tuning 225pk en 369nm koppel
Na stage 1 306pk en 465nm koppel
Ongeveer nu 11000km verder
Problemen gehad met koppeling in hoogste 3 versnellingen die doorslipte,
terug geweest en koppel verminderd naar 450nm en ook aangepast dat het niet meer zo bruusk opkwam.
was al volle bak vanaf ongeveer 1600t/min, nu volle pond vanaf 2000t/min.
Nadien nooit meer slippende koppeling gehad.
Verbruik hangt veel af van sprintjes trekken of niet en korte afstanden,
Is iets of wat hetzelfde gebleven, ene keer meer of andere keer, Nog nooit minder dan 450km per tank gereden en een maximum tankrit van 730km autosnelweg aan 120 a 130km/u waardoor ik 49liter getankt heb. Korte ritjes van minder of 20km zijn nefast voor het verbruik, zeker in de winter en denk ook wel ietsje door de winterbanden. Al bij al tevreden!
Mooi en eerlijk verslag van je bevindingen!
 

Arco

Forumguru
Iemand ervaring dat wagen in EPC noodloop gaat? Heb dit nu een paar keer voorgehad. Is wel schrikken moet ik zeggen op het linker baanvak rijdend...
Koppel te hoog?
 

Joske

Forumguru
@Arco jij hebt een "oude" RS é, was dat niet de lichting waar de turbo een zwak punt was? @vw125 heeft daar eens iets van gepost

als je noodloop krijgt bij zware belasting zou ik toch eens terug keren naar DVX hoor... en ook zeker zijn dat mechanisch alles in orde is, een auto moet tiptop in orde zijn als je hem zwaarder gaat belasten en al zeker icm chippen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Arco

Forumguru
@Arco jij hebt een "oude" RS é, was dat niet de lichting waar de turbo een zwak punt was? @vw125 heeft daar eens iets van gepost

als je noodloop krijgt bij zware belasting zou ik toch eens terug keren naar DVX hoor... en ook zeker zijn dat mechanisch alles in orde is, een auto moet tiptop in orde zijn als je hem zwaarder gaat belasten en al zeker icm chippen.
Idd. dat denk ik er ook van!
Merci @Joske
 

Joske

Forumguru
op de internationale fora is dat probleem met de turbo's idd gekend. Zoek maar eens op Skodacommunity.de. Er zijn enkele revisies geweest sinds de eerste modellen in 2013, maar enkel de turbo's geproduceerd na (iirc) juni 2014 blijken echt robust te zijn.

EDIT: http://www.skodacommunity.de/skoda-...087-octavia-3-rs-tsi-probleme-mit-turbolader/

De laatste generatie v/d turbo is er sinds 11/2014 blijkbaar.

Of ook: http://www.skodacommunity.de/skoda-...rs-tsi-bis-mai-2014-schlechter-turbo-verbaut/

komt uit dit topic @Arco

http://www.skodaforum.nl/forum/i/chippen-octavia-rs.26126/page-3#post-503358
 

Oli4

Actief lid
Iemand ervaring dat wagen in EPC noodloop gaat? Heb dit nu een paar keer voorgehad. Is wel schrikken moet ik zeggen op het linker baanvak rijdend...
Koppel te hoog?

Ook gehad; bleek idd de turbo te zijn.... i.c.m. 'n nog niet warm motorblok. Nu hoef ik ook maar 3km vanuit m'n huis naar de snelweg, en in 't verleden trapte ik 'm ongeacht de buitentemperatuur meteen op z'n staart. De turbo kreeg op gegeven moment 'n vrijwel permanente fluittoon als ie aansloeg. Bij km 180.000 is ie gereviseerd; geen fluittoon meer, voelbaar meer 'punch' . Tegenwoordig trap ik pas na ong 'n kwartier 't dieselpedaal ver in...
(En àls ik wat meer onder tijdsdruk sta èn ik weet dat er files op trajecten langer dan 50km zijn, pak ik indien mogelijk wel m'n 2 cilinder Boxer, de NL wetgever heeft hierin voorzien).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Oli4

Actief lid
alé.. wijsheid komt dan toch met de jaren of moeten we het kilometers noemen in deze :lezen:

Al doende leert men ; ik heb ook ns 'n tijd (half jaar) bewust zo zuinig mogelijk gereden om te besparen op de brandstofkosten => Gevolg was 'n dichtgeslipte EGR klep en de lamellen vd turbo liepen ook niet soepel meer. Kostenpost was iets van €480 tov €180 minder Diesel.

Dàt staat dan weer niet in de Manual:cool:
 

Canon-Eye

Donateur
Tegenwoordig trap ik pas na ong 'n kwartier 't dieselpedaal ver in...
Inplaats van naar de tijd, zou ik liever naar de olietemperatuur kijken. Gas er pas op als deze 90 graden heeft bereikt.
ik heb ook ns 'n tijd (half jaar) bewust zo zuinig mogelijk gereden
Van het ene uiterste naar het andere - en beide zijn niet echt heel goed voor de auto.
Gewoon vlot met het verkeer meerijden zonder aldoor sprintjes te trekken en zo af en toe - als daar ruimte voor is - eens een eindje wat steviger belasten, dan komt het doorgaans wel goed.
 
Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
Ik vind het koppel 466NM ook bijzonder heftig voor een wagen zonder sper. @yesRS@ , hoe je dat doet zonder dat je vrouw het merkt weet ik niet, maar hier hebben ze allemaal nekpijn als ik op het gas duw....
Misschien toch maar NM laten minderen...
 
Bovenaan Onderaan