Navigatie update?

s_janssen

Actief lid
Vol verwachting klopt mijn hart...op het navi update portal staat al tijden dat er een map update in november 2016 komt. Zou het nieuwe A4 stuk Vlaardingen Delft er nu wel op staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Krisvb

Nieuw lid
update is beschikbaar, 22Gb in zip voor op een 32GB SD kaartje. Maar nog geen tijd gehad voor de installatie
 
Gents, is dit gratis en kan ik zelf de update doen? Kunnen jullie mij aub wat meer info geven, alvast bedankt.
Ps: ik moet binnen 4000km binnen, doet de garage deze update automatisch ook?
 

Dirkmk1

Senior Member
Gratis als je het zelf doet ja, goed geheugenkaartje kopen en aan de slag.
De dealer mag/zal/kan er een vergoeding voor vragen.

Als je een beetje zoekt op het forum kan je alle info vinden over dit onderwerp.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij de Skoda website moet je je VIN opgeven om de update te kunnen downloaden, daar zou je het op basis van leeftijd inderdaad kunnen beperken. Bij de VW update site is dat niet en is het dan ook niet te controleren. Kaartmateriaal is gelijk, dus voorlopig kun je gewoon blijven updaten (gratis)..
 

Rallye

Forumguru
Volgens mijn dealer vier gratis updates. Alleen wordt dat schijnbaar niet gecontroleerd.

Je bedoelt "blijkbaar", zo neem ik aan? ;)

Toch ben ik benieuwd waar Skoda zich hierover uitlaat. Vier updates is twee jaar, ik lees ook drie jaar. Bij VW is het vijf jaar na het uit produktienemen van het systeem (zie bijvoorbeeld http://zijm.nl/2014/11/05/navigatie-updates-voor-volkswagen-nu-langer-gratis-en-zelf-te-installeren/)

Iemand een linkje naar wat nu voor Skoda (officieel) geldt?
 

Krisvb

Nieuw lid
voor mijn VIN geeft hij
Maps
ECE 2017 aan dus ik vermoed dat het 2017 update is daar de navi in de auto 2016 aangeeft. En de update van Mali was precies maar 6 GB tot 22 Gb bij mijn S3
 

BWK

Lid
Het is major versie 157
Heb deze update MAPS ECE 2017 (voor de Columbus) die er nu staat (binair) vergeleken met de update van 2 weken geleden (waar ik van dacht dat het een tussentijdse update was) deze zijn helemaal aan elkaar gelijk (23,9 GB ingepakt)
De nieuwste kaartdatum (*.psf fiels) in deze update is van 27/05/2016.
Voor mij wel een nieuwe (heb nu 153) nu nog sd kaartje kopen....
Navigatie loopt dus inderdaad een half jaar achter op het heden.
 
Bovenaan Onderaan