O3 2017 Facelift

Noord26

Forumguru
Waarschijnlijk ook de reden dat wij nog geen S3 rijden. De S2 herken je vanaf afstand en stuurt scherper als een S3. Huidige modellen hebben hun identiteit verloren. Beetje Audi idee: zien er allemaal hetzelfde uit. En heb zelf in een S3 proef gereden: voelde geen vooruitgang. Wel een achteruitgang in waar voor je geld Helaas. Nieuwe model is aardig duurder in dezelfde uitvoering als de voorganger.

Houden nu de ogen open voor een jong gebruikte O3 RS. Dat totaalplaatje klopt dan weer wel tov een normale O3. :dankje:

Hebben een aantal weken met een O3 als leenauto moeten doen. Dat viel vooral tegen qua degelijke afwerking tov de S2. En de motor, maar dat is geen vergelijk met een gechipte 1.8, zo'n 1.2..

Andere kanshebber als opvolger moet anders iets hebben met een ZF 8 traps automaat..
 

Bakkertje

Forumguru
Huh? ik snap het niet helemaal @Noord26 je schrijft dat de O3 tegen viel qua afwerking, maar gaat toch op zoek naar een jong gebruikte O3 RS?

Als je op zoek bent naar een hoger afwerkingsniveau zou je wellicht beter kunnen kijken bij VW. Persoonlijk zou ik liever een Passat in highline uitvoering hebben met 1.8 TSI dan een O3 RS (zelfde nieuwprijs..)

Overigens deel ik je mening dat een S2 weinig onder doet voor een S3 / Passat. Na mijn proefrit destijds in de Passat stapte ik in mijn S2, waarbij ik niet zoiets had van sjeezus wat een achteruitgang! Dat zegt natuurlijk veel over de S2, wat gewoon een hele goede auto is. (nog steeds)
 

dirkie996

Forumguru
Hmm.. ben ik de enige die de O2 FL tot op heden het fraaiste vind van alle Octavia's?
+1 @Noord26 , daarom rijd ik nog met de mijne:D. (grapje).
Als je achter een O3 combi staat, geven al die onnodige plooien in het kofferdeksel, precies de indruk alsof er iemand tegenaan gereden heeft. Bij de O2 combi is de achterkant mooier.( less is more)
 

B.Stuurder

Forumguru
+1 @Noord26 , daarom rijd ik nog met de mijne:D. (grapje).
Als je achter een O3 combi staat, geven al die onnodige plooien in het kofferdeksel, precies de indruk alsof er iemand tegenaan gereden heeft. Bij de O2 combi is de achterkant mooier.( less is more)
Hé hé, die "onnodige plooien" is design! Het verwijst naar de kristalkunst in Tjechië. ;)
 

Noord26

Forumguru
@Bakkertje

Ik bedoelde te zeggen dat een O3 in RS trim er degelijker/fraaier uit ziet van binnen tov elke andere uitvoering. Dan vallen pas ook de uiterlijke kenmerken van het plaatwerk opeens op zijn plaats.

Zelfs al zou er een 2.0tfsi of 3.6 V6 in (geen RS) liggen rijd ik liever in een S2 met circa 200pk (in een luxe trim). Meer rust aan boord, beter in balans qua onderstel. Geeft een beter gevoel achter het stuur tov een O3.

Verkopers hebben het ook altijd moeilijk als ik aan geef weinig tot niets in te willen leveren op ruimte/uitrusting/motorisering..

Dus we rijden nog maar even door. Enigste waar we mee zitten is beruchtheid van de ketting(spanner) in de CDAA motor.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Hmm.. je hebt helemaal gelijk @Bakkertje. Ik dwaal teveel af.

Ik weet dat ik pas met vuur ga gooien als een recente proefrit in een auto van Toyota met CVT erg goed bevallen is. We rijden tegenwoordig vrijwel alleen rondom de stad of op de CC 100/120km/h..
 

auriga

Forumguru
De-brandstapel.jpg
 
mmmm eerste indruk zegt niet mooi, op die grijze gaat het wel maar die rode is spuug lelijk.
Sta op het punt om een keuze te maken tussen een Cupra of een RS, beide autos krijgen een facelift maar dit is echt wel een tegenvaller.
 

B.Stuurder

Forumguru
Laat ik gedacht hebben dat die 'vouwen' daar zaten om (net als de 'vouwen in het plaatwerk' van de Eend) het plaatwerk wat stevigheid te geven.:pieker::D

Oef, als er vouwen in moeten voor stevigheid, dan is het wel erg dun plaatwerk :nailbiting:
Misschien toch maar voor een Passat gaan dan :deuk:
 
Deze is nog enkele maanden volgens huidige model te bestellen, incl mooie aktie.
Daarna moet je het met de update doen, die waarschijnlijk wat stof doet opwaaien.
 
Bovenaan Onderaan