Bakkertje
Forumguru
Maar een Superb 2 vergelijken met een Passat van een jaar geleden heeft weinig zin. Dat is achterhaald.
Ik vergelijk ook een S3 met een Passat

Maar mensen die zeggen dat een S3 5000 tot 9000 voordeliger is dan een Passat, maak eens het vergelijk op een site als directlease.nl en zie zelf het verschil? Maar wat maar weinigen doen (en daar komt een groot deel van het prijsverschil vandaan) is alcantara bekleding en een panorama dak kiezen op je S3, daarmee wordt ie ineens 2600 euro duurder (alcantara kan alleen icm elektrische stoelverstelling).
Maar goed we vallen nu wel erg in herhaling. Ik kan niet voor een ander de keus maken. In mijn geval, met mijn regeling (wij moesten verplicht diesel of LPG kiezen) en met mijn eisen (max 2000 kg voldoet de S3 ook niet aan met de 1.6 TDI) was de Passat veruit voordeliger dan de S2 die ik toen had kunnen bestellen, de S3 was er simpelweg nog niet. Als ik vandaag zou moeten kiezen zou de S3 nog steeds afvallen op basis van het maximale gewicht waardoor ik een E achter B rijbewijs nodig heb om met de caravan de weg op te mogen.
Voor de rest mag iedereen daar zelf zijn berekeningen en afwegingen op los laten, de verschillen zijn in mijn beleving echt niet zo groot en dat werkt beide kanten op natuurlijk, want het pleit zowel voor de S3 als voor de Passat. Waarbij ik van mening ben dat als het om de kosten te doen is, je beter voor de O3 kunt gaan, want die lijkt wel verdomde veel op een S3 en is veel voordeliger, maar daar gaat dit draadje niet over

Die discussie is misschien nog wel veel interessanter, het verschil tussen een S3 en een O3, want daar zie ik dan weer weer bijzonder weinig verschil tussen in tegenstelling tot het vergelijk S3 en Passat..

Laatst bewerkt: