2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Hallo allen,

Bij deze mijn octavia combi vRS DSG voorstellen.

Deze wagen gekocht van vorige eigenaar die er 4 maanden en 4000km mee gereden heeft. Hij had hiervoor een gechipte vRS tdi en was niet tevreden van de prestaties van de tfsi. Snap dit niet, maar soit heb nu voor een hele mooie prijs een "nieuwe" vRS.

Hoe de zoektocht was begonnen. Begin van het jaar meegeweest met mijn broer naar d'ieteren voor een testrit met een golf R. (Ondertussen staat er een golf R variant op de oprit van mijn broer) zelf ook even het stuur mogen nemen van de R en waaawwww dat vermogen !!! Ik moest ook iets hebben met een mooi vermogen. Reed op dat moment met een Superb combi diesel, maar door de te vele korte afstanden veel problemen met de dpf. Benzine zou met mijn woon-werk traject een veel betere oplossing zijn. Beginnen kijken naar mogelijke opvolgers, pijlen eerst gericht naar een gti of een leon cupra. Gti afgevallen door te duur (zeker in dsg), bepaald moment knappe cupra zien staan, naar toe geweest, waren paar minpuntjes aan waardoor iets minder geboden dan zijn laagste prijs. Geen akkoord gevonden (toen vRS gekocht was, was hij plots wel akkoord met mijn prijs, te laat dus :-)). Dan maar verder gezocht en toch ook eens gekeken naar de octavia vRS. Mijn huidige dan tegengekomen maar vraagprijs was boven budget. Na veel twijfelen en discussieren met mijn madam toch maar eens gebeld baar de eigenaar. Onmiddellijk tot een prijsovereenkomst gekomen, naar daar geweest, testrit gedaan en onmiddellijk getekend.

Week later opgehaald en rijden er nu ongeveer drie maand mee. Tot nu toe nog steeds met de glimlach tot achter mijn oren (niet altijd bij de omstaanders :-s)

Paar foto's om het verhaal compleet te maken:
IMG_1568_zps4e8s3qpd.jpg~original

IMG_1567_zpsyovqb1rp.jpg~original


En hoe de oprit er nu uit ziet :
IMG_1579_zpsgnbatils.jpg~original
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de Octavia (alsof je dat al niet had). Wat betekenen die groene letters op je kentekenplaat? (Als Ollander ken ik wel de speciale Nederlandse kentekens, maar niet de Belgische)
 

leon-cupra

Forumguru
Veel plezier met de Octavia (alsof je dat al niet had). Wat betekenen die groene letters op je kentekenplaat? (Als Ollander ken ik wel de speciale Nederlandse kentekens, maar niet de Belgische)
Zijn garage-platen. Meegekregen van mijn broer zijn werk om de wagen op te kunnen halen. Had toen nog geen eigen platen.
 

leon-cupra

Forumguru
Very nice.... mooie bolides

Groet Stefan
Thx.
Wel groot verschil tussen beide.
Madam heeft 1.2 105pk met de reguliere opties. VRS is op gebied van luxe/uitzicht ook wel precies een klasse hoger dan madam hare octavia. De carbon-look inlegstukken, het navi-scherm, de sportstoelen, ... dragen bij tot een luxueuzer gevoel in de vRS
 
Laatst bewerkt:

StefanN

Forumguru
Thx.
Wel groot verschil tussen beide.
Madam heeft 1.2 105pk met de reguliere opties. VRS is op gebied van luxe/uitzicht ook wel precies een klasse hoger dan madam hare octavia. De carbon-look inlegstukken, het navi-scherm, de sportstoelen, ... dragen bij tot een luxueuzer gevoel in de vRS
Verschil moet er zijn

Groet Stefan
 

leon-cupra

Forumguru
Welkom en veel plezier met de O3 rs,
Thx.
Plezier hebben we er zeker mee. Gisteren nog even uitgeleefd op de autostrade, in een mum van tijd aan 220 (en nog veel overschot). Vriendin had geen gedacht dat we al zo snel reden :D

Alhoewel gisteren een eerste negatieve reactie gekregen van iemand. Effe tot 6000 gegaan , die mens kan dat niet apprecieren. Maakte een gooibeweging, precies of hem met een baksteen ging gooien (die mens was aan het verbouwen):(
 
Bovenaan Onderaan