Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

MacManiac78

Forumguru
Ik kan het wel doen. Ik heb de originele HEX-CAN kabel van Ross-Tech (Voeger: "VAG-COM") Omgeving Gouda. Ik probeer morgen even of deze optie bij de Greenline beschikbaar is en zal dan even een rondje rijden. De bevindingen zal ik hier even terugkoppelen. Een kleine kanttekening. De 1.2TDI van Audi is niet voorzien van Delphi-rommel, dus mogelijk direct een storing.
 

MacManiac78

Forumguru
Zoals verwacht. De instellingen voor de Greenline staan op slot. Ook na het invullen van de secret code is 'Engine' slechts minimaal te bewerken. Helaas geen aanpassing mogelijk.
 

Smeeuwis

Donateur
Zoals verwacht. De instellingen voor de Greenline staan op slot. Ook na het invullen van de secret code is 'Engine' slechts minimaal te bewerken. Helaas geen aanpassing mogelijk.

Jammer, maar bedankt voor het uitzoeken. Dat verklaart ws. ook waarom tuning van een GL extra kost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Bakkertje

Forumguru
Ik lees net dat ik even een afspraak moet maken met @Antera eens kijken of mijn VW een Audi gaspedaal kan krijgen :deuk:
Want dat is inderdaad echt een drama met dat gaspedaal
 

MacManiac78

Forumguru
Als je een 1.2TDI (Voorzien van Delphi ECU) hebt, dan heeft het maken van een afspraak geen enkele zin. Heb je wat anders, dan is het het onderzoeken misschien waard.
 

Bakkertje

Forumguru
@MacManiac78 Ik heb een Passat met 1.6TDI (de 120 pk variant) dat is dezelfde als die in de Superb ligt, dus ik gok dat Antera daar wel raad mee weet ;)

Ik moet sowieso nog een afspraak maken met hem, heb nog wat dingen die aangepast zijn die ik graag terug zou willen naar origineel en het is inmiddels mogelijk om mijn led dagrijverlichting te dimmen bij het gebruik van het knipperlicht.. Mijn auto was de eerste nieuwe Passat bij Antera aan de laptop, dus een update-je een jaar later kan geen kwaad ;)
 

Smeeuwis

Donateur
Ik reken er op dat @MacManiac78 mijn profiel en/of handtekening goed heeft gezien, ik heb een O3 GL, dus de 1.6 TDI 81 KW en geen 1.2 (pfieuw) die overigens niet leverbaar was/is in de O3. Aangezien de 1.6 in vele varianten bestaat hoopte ik op deze mogelijkheid, maar ik weet ook dat de GL vanwege de 14% eisen van toen (MY2013/14) flinke beperkingen kent. Onder andere een trekgewicht van 0 kg, maar ook bijvoorbeeld duurdere tuning dan de reguliere 1.6 78 KW door software die veel meer 'op slot' zit. Maar wie weet... Ik hou me aanbevolen.
 

Smeeuwis

Donateur
Beetje ouder topic inmiddels, maar ik waag nog een poging :-) Zijn er op dit vlak ontwikkelingen voor de Greenlines van MY2013/2014? @Marcooctavia @ertromp @Antera @MacManiac78 Of moet ik er mee leren leven tot de vervangtermijn is aangebroken? De concrete vraag is dus of de O3 Greenline ook de Audi gasresponse kan krijgen.
 

Van Hoften

Forumguru
Neen. JD komt niet in VCDS. Sterker nog: die adviseren hun klanten om bijvoorbeeld naar @Antera te gaan. Daar wordt regelmatig mee samen gewerkt.
 

Antera

Donateur
Het heeft na de tuning van JD nog effect op het gaspendaal. Dit is wat 2 klanten van me hebben ervaren
 

fl0riz

Lid
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb DCC, maar krijg de indruk dat deze gas respons tweak meer doet, dan de 'sport' modus van mijn DCC.
Dus, kan deze tweak ook uitgevoerd worden op mijn S3 met DCC?
 
Bovenaan Onderaan