Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur

Deze set komt exclusief op de markt via Lowering maar niet voor de open nl markt.




De complete Custom SuperB 3 set kan ik je aan gaan bieden € 230

Hierbij worden de juiste veren geleverd afhankelijk van je motorinhoud enz. Dit allemaal even communiceren met mij en dan komt het goed.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ik ga straks even wat foto's maken voor je. Ik ervaar ditzelfde gedrag nu al. Bij mij moet de Eibach Pro set nog worden geplaatst door de dealer (deze was niet op tijd binnen om ze te plaatsen voor de afgesproken afleverdatum van de auto).

Dus ik durf wel te beweren dat het probleem hem in de dempers zit.

1. Voeg ik later toe
2. Combi
3. Handbak 1.6 TDI
4. Als het goed is heb je die reeds
5. Wordt nog verlaagd door Bourginon
6. Heb je nog van gisteren ;)

Zodra ik de foto's heb gooi ik het ook nog op de mail.

Wat ik ervaar (zonder verlaging):
- Het oprijden van snelheidsbeperkende hobbels geen einkel probleem
- Het afrijden van snelheidsbeperkende hobbels klapt de auto snel door en komt hij echt met een klap neer (vol door de dempers heen) dat gebeurt zelfs al als je de hobbels met enig beleid neemt.
- Bij het afrijden deing de voorzijde ook een aantal keer door.
- Als je wat minder scherpe hobbels neemt dan deint de voorzijde langer na
- Lange doordraaiende bochten in snelwegen (bijvoorbeeld A1 naar A27 komende vanaf Amersfoort) wordt de auto wat zoekerig aan de voorzijde. De achterzijde blijft stabiel.

Omdat bij mij de standaardveren er nog onder zitten ga ik dit ook aankaarten bij de dealer. Mijn persoonlijke mening is dat de dempers te licht zijn voor de auto.

Staat er wellicht ook een typeaanduiding op de dempers ergens? Dan kunnen we die wellicht ook nog verzamelen.
 

MarsMars

Senior Member
Het probleem laat zich als volgt herkennen:

  • De auto deint nog een keer na na afkomen drempel. Het deinen is alleen merkbaar aan de voorzijde. Achterzijde lijkt stabiel.
  • Op wegen met wat hobbels kan het zijn dat de voorzijde doorslaat en dit merkbaar is doordat je merkt dat de auto op het eind van zijn dempers lijkt te zitten
  • voor genoemd punt word ook soms ervaart bij afrijden drempels
  • Oprijden drempels is geen probleem
Dit gedrag heb ik met mijn Combi met DCC in de Comfort stand ook. De voorkant kan hierbij makkelijk een aantal keren nadeinen waarbij meerdere malen het einde van de dempers 'geraakt' wordt.

Met DCC in de Sportstand is het volledig afwezig: het op/afrijden van een drempel is dan eerder bonk-omhoog-bonk-omlaag, waarbij de voorkant volledig stabiel blijft.

Ben achteraf dus erg blij met de keuze om DCC mee te bestellen, al was dat meer gebaseerd op het fijne rijden in de Comfort stand op de snelweg en over die befaamde kinderkopjes bij de Zuiderburen:D
 

RoyV1982

Forumguru
@Antera, mijn combi 1.6 TDi DSG is door jou een paar weken geleden verlaagd. Qua looks top alleen rijden over drempels (afrijden) en korte hobbels geven oncomfortabele klappen.

Ook op een niet strakke snelweg lijkt het of de dempers de oneffenheden niet goed kunnen verwerken.

De veren zijn geselecteerd op basis van de aslasten dus dat zou goed moeten zijn. Aangezien ik er nog een paar jaar in rijdt is het voor mij ook even zoeken naar een oplossing liefst met behoud van de looks...

ga dit topic zeker volgen..
 

Antera

Donateur
@Antera, mijn combi 1.6 TDi DSG is door jou een paar weken geleden verlaagd. Qua looks top alleen rijden over drempels (afrijden) en korte hobbels geven oncomfortabele klappen.

Ook op een niet strakke snelweg lijkt het of de dempers de oneffenheden niet goed kunnen verwerken.

De veren zijn geselecteerd op basis van de aslasten dus dat zou goed moeten zijn. Aangezien ik er nog een paar jaar in rijdt is het voor mij ook even zoeken naar een oplossing liefst met behoud van de looks...

ga dit topic zeker volgen..

@RoyV1982

Graag mij zsm de gegevens mailen die ik gevraagd heb aub :

  1. Foto van het aslastenplaatje
  2. combi of sedan
  3. DSG of handbak
  4. Kenteken
  5. Door welke dealer eventueel verlaagt
  6. je contact gegevens
 

Cordoba

Forumguru
Omtrent dit probleem ben ik nu druk bezig uit te vogelen of dit door de veren komt of door de dempers. Om hier meer duidelijkheid in te krijgen ben ik op zoek naar een ieder met een SuperB 3 combi of sedan die deze klacht ook ervaart na verlagen. Hoor ook dat er mensen zijn die de klant bij OEM onderstel hebben en als dat zo is wil ik dit ook graag weten. De oplossing word gezocht

Mark, ik neem aan dat je "klacht" bedoelt i.p.v. "klant".

Wat het veergedrag/demping betreft, dat is volgens de theorie per definitie een samenspel tussen de veren en de dempers. Uit je verhaal krijg ik de indruk dat de demping op de vooras mogelijk onvoldoende is, maar sluit de veren zeker niet uit.
 

VolvoFox

Senior Member
Het nadeinen is inderdaad opvallend en vind ik jammer. Lijkt mij gewoon een producteigenschap...
 

Rallye

Forumguru
"Ja, dat doen ze allemaal, meneertje"?

Als ik de berichten hierboven zo lees komt het probleem bij de standaard veren en dempers al voor. Mogelijk wordt het verergerd als de veren worden vervangen?

Het doorslaan komt me bekend voor van de Alfa 156 van mijn vroegere buurman. Heel voorzichtig een drempel op en toc sloeg het carter aan de grond....... Dat was inderdaad een produkteigenschap, dan wel -fout.
 

RefleCs

Forumguru
Ik ben nu bij de dealer, ze vinden het hier geen normaal weggedrag en gaan het onderzoeken. Ik ga zo een afspraak maken. Vraag aan eenieder die het ervaart graag melding maken bij jullie dealers.
 

Cordoba

Forumguru
@RefleCs Je gaat je wel afvragen, waar het fout gaat. Hebben ze in de productie de dempers voor en achter omgewisseld, of hebben ze verkeerde dempers gemonteerd (misschien voor andere motorblok, of bijv. voor de O3), of zijn de dempers niet goed afgesteld? Als het OEM al bij meerdere mensen voorkomt, lijkt het onwaarschijnlijk dat het in de veren zit, dan zou het bij de verlaging toch moeten verdwijnen.
 

RefleCs

Forumguru
De monteur die meereed gooide het ook op de dempers.

Hoe meer mensen melding van dit "euvel" maken hoe makkelijker het zal zijn om een centrale/algemene oplossing te krijgen.
 
Laatst bewerkt:

BadBert

Forumguru
Doorklappen heb ik geen kast van, ook niet bij flinke drempels.

Mijn s3 zonder dcc deint 1 keer heel zacht na bij het afrijden van flinke drempels.

Zal de komende tijd eens kritisch voelen!

Zoekerig gedrag in bochten (met evt wat hobbels) herken ik ook niet overigens
 
Het doorklappen heb ik nog niet ervaren, maar heb dan ook meer snelweg dan drempels gezien. Ik ben wel geschrokken van het zoekerige gedrag in bochten. Heb al heel snel het gevoel te hard een bocht in te gaan. Zal eens een paar drempels proberen en als bovengenoemd probleem dan ook optreed stuur ik de gegevens op naar @Antera. Auto is niet verlaagd, is een 1.6 tdi dsg combi
 

oco1979

Forumguru
lijk me toch schokdempers zelf een probleem,zitten er verschillende bij andere motorisatie;
kan productiefout zijn ook.
demper op testbank zetten?
 

MrEdge_

Forumguru
@Antera Ik heb je enkele weken geleden mijn info al doorgemaild, wil ik nog wel een keertje doen als je dat niet meer hebt.

Ik heb dus wél DCC en ervaar in zowel comfort als normaal extreem veel nadeinen en het induiken van de voorzijde. Normale drempels en hobbels in de weg zijn echt niet te doen in die twee standen. In sportstand gaat het stukken beter, maar ik vind het zeer jammer dat de andere twee standen door mij eigenlijk nooit gebruikt kunnen worden.

Laatst een weekendje Ardennen gedaan. Ik had verwacht dat met het slechte wegdek juist de comfortstand een uitkomst zou zijn, maar het geklap van de dempers en het nadeinen maken het echt onmogelijk.
 

Van Hoften

Forumguru
Ik sluit me bij mijn 'voorganger' @MrEdge_ aan: ik ben zeer tevreden over het resultaat van het verlagen, maar DCC in Normaal met de verlaging zorgt naar mijn mening teveel deining. Dat was vóór de verlaging ook het geval en dus geen gevolg van het verlagen zelf. Vorige week in Oostenrijk geweest en daar een tijdje met Normaal gereden plus in de stand Normaal over de Autobahn. Niets gezegd tegen de twee andere passagiers. Tijdens een stop op Sport gezet en van beide inzittenden kreeg ik de opmerking dat het leek alsof de auto ineens een stuk beter op de weg lag en aanzienlijk minder aan het deinen was.

Ik neem het vooralsnog voor lief, want in Sport kan ik me prima vinden. En aangezien ik 80% van de tijd alleen in de auto zit, stoor ik me er niet aan.
 
Bovenaan Onderaan