Winterbanden

___JC___

Forumguru
Ik mag ze ook bestellen (leasecontract opgebroken ervoor).
Moet wel een beetje goeie banden hebben, conti's zijn wel goed begrijp ik?

Zullen wel dure sloffen zijn want ze worden overgezet op mijn Pegasus velgen dus 225 x 45 x 17..
 

Dutch4x4

Senior Member
Nee, Goodyear UltraGrip is het beste. Wordt inderdaad wel een duur geintje in 17"! Nou ja, moet de leasemij zelf weten...
 

Jager

Actief lid
Ik mag ze ook bestellen (leasecontract opgebroken ervoor).
Moet wel een beetje goeie banden hebben, conti's zijn wel goed begrijp ik?

Zullen wel dure sloffen zijn want ze worden overgezet op mijn Pegasus velgen dus 225 x 45 x 17..
Bij jou wel op de pegasus en je mag kiezen? welke maatschappij? :)
Hmz bij mij niet, werd afgeraden en konden geen sneeuwkettingen op...dus als je nog wintersport plannen hebt? :)
 

VEEJAY

Forumguru
Bij mij gaan ze ook om de Pegasus, de winterbanden zouden dezelfde afmetingen en snelheidsindicatie hebben.
 

___JC___

Forumguru
ING Carlease en mn leaseprijs gaat omhoog met een verpletterende 4,44 per maand (inclusief omzetten en opslag). Ik ga niet skieën ofzo maar wel in februari naar Zweden voor de Rally. Vorig ook geen sneeuwkettingen nodig gehad. Je kon toch van die beschermers voor je velgen doen ? Lijkt me sterk dat sneeuwkettingen niet kan met 17 inch, de omtrek is immers nog gelijk.

Goodyear Ultragrip it is !
:smirk:
 

sunnyboy

Senior Member
Rij al jaren in de wintermaanden op winterbanden.
Nu voor het 2e jaar de Snowtrac2 eronder.
Blijken ze ook nog als beste getest!
Door het grovere profiel ook betere water afvoer bij geulvorming.
Dus ook minder snel aquaplanning.
Zijn ook nog stiller dan de Bridgestone zomerbanden die eronder zaten.
(wat een herrie maken die krengen, lijkt wel of een lager aanloopt)
 

Jager

Actief lid
ING Carlease en mn leaseprijs gaat omhoog met een verpletterende 4,44 per maand (inclusief omzetten en opslag). Ik ga niet skieën ofzo maar wel in februari naar Zweden voor de Rally. Vorig ook geen sneeuwkettingen nodig gehad. Je kon toch van die beschermers voor je velgen doen ? Lijkt me sterk dat sneeuwkettingen niet kan met 17 inch, de omtrek is immers nog gelijk.

Goodyear Ultragrip it is !
:smirk:
Ach maak me er niet druk om, ging bij mij inderdaad ook iets van 5 of 6 euro per maand omhoog. Paar auto's in de lease en stalen velgen erbij of niet maakte niets uit.
Uitgangspunt van de ING is; om dezelfde velg indien mogelijk, en anders stalen velgen dus :)
Kan er in iedergeval tegenaan deze winter
 
Rij al jaren in de wintermaanden op winterbanden.
Nu voor het 2e jaar de Snowtrac2 eronder.
Blijken ze ook nog als beste getest!
Door het grovere profiel ook betere water afvoer bij geulvorming.
Dus ook minder snel aquaplanning.
Zijn ook nog stiller dan de Bridgestone zomerbanden die eronder zaten.
(wat een herrie maken die krengen, lijkt wel of een lager aanloopt)
Ik heb op mijn fabia ook die banden laten leggen dus een goede keus
:baby012:010344martien@hetnet.nl
 
Tot vorig jaar had ik Continental WinterContact TS 810 winterbanden en hoewel ik onder de indruk was van de stilte van de band (stuk stiller dan de Bridgestone Turanza ER30 zomerbanden) begon deze in het tweede jaar een hoop kabaal te maken op de achterwielen alsof de wiellagers eruit lagen.

Bleek dat de banden aan het "cuppen" waren. Gelukkig deed de leasemaatschappij niet moelijk en mocht ik deze winter nieuwe laten monteren. Deze keer heb ik gekozen voor de GoodYear UltraGrip 7+ en die bevallen mij bijzonder goed.

Ik durf te stellen dat ze nog stiller zijn dan de TS810's die ik er eerder onder had voordat ze gingen cuppen. De UltraGrip 7+ heeft bovendien ook velgrandbescherming zoals bij m'n Continental PremiumContact zomerbanden wat ik wel waardeer en er ook goed uitziet.
 

VEEJAY

Forumguru
Bedankt voor je late reatie Jazzy ;)

Ik zie wel hoe de wintercontacts bevallen. De conti sport 2 maakt iig een hoop kabaal vergelek met de dunlop 9000. Maar de grip is perfect.
 
Let inderdaad wel op met sneewkettingen.
Ik had mijn auto net een week en had de velgen al flink beschadigd door die stomme kettingen.
Volgend jaar met winterspport huur ik gewoon 2 stalen velgen en kettingen.
Ik baal er nog steeds van, en het zijn gewoon de standaard velgen van de BE versie.
 

JettaFreak

Actief lid
Ik heb ook via ING geleased en afgelopen januari mijn leasecontract laten aanpassen. Kostte iets van EUR 7 per maand. Er liggen nu om de Pegasussen Michelin Alpin winterbanden. Waren destijds ook testwinnaars ofzo. Wat ik alleen wel heb is dat elke keer als de banden zijn verwisseld, het lampje van de bandenspanningscontrole na 20 kilometer rijden gaat branden. Terwijl die ooit is gecalibreerd bij stilstand (dan draaien de wielen alle vier niet en dus even snel). Wat mij heel erg opvalt is hoe oorverdovend stil de Alpins zijn itt de zomerbanden van Bridgestone. Echt een megaverschil.

Groet,


JettaFreak
 

Tallguy

Forumguru
Volgende week gaan mijn Goodyear Ultragrip Performance er weer onder. En of het winter wordt of niet...dat merken we vanzelf wel. Zo niet, dan eerder nieuwe winterbanden (ivm hogere slijtage).
 

Fabia

† In Memoriam
Volgende week donderdag gaan ze bij mij eronder, eerder had de bandenman geen tijd. Zal wel een compleet gekkenhuis daar zijn.
 
Ik kwam bij de bandenboer langs en mocht 'm praktisch gelijk laten staan, dus ff langsgaan kan lonen. Mijn Kleber Krisalp maken ook minder herrie als m'n zomerbanden.
 

joergarms

Senior Member
Heb ze er toevallig net een weekje onder zitten. Hier in de Betuwe is dat altijd gunstig want met al die klei en regen op de weg is het al glibberig genoeg.
 

VEEJAY

Forumguru
Ben erg benieuwd naar het verschil. Laat het maar flink vriezen als ik ze eronder heb :grin:
 
Ik had vanmorgen een afspraak bij Profile om mn winterbanden erop te laten zetten, kunnen ze mn banden niet vinden!

Als ze ze gevonden hebben bellen ze voor een nieuwe afspraak.
Hopenlijk wel VOOR de winter aanbreekt.

Gr,

Aaron:biggthumpdown:
 
Bovenaan Onderaan