Winterbanden

ougie

Forumguru
Vandaag toch maar de knoop door gehakt. Ik kon voor 200 euro een setje winterbanden op de kop tikken. Gewoon 15 inch stalen velg met een ET waarde van 47 met Semperit Speed Grip (van Conti) bandjes. Ruim 7 mm profiel, daar kan ik makkelijk nog even mee door. Alles netjes gelabeld (LV/RV-LA/RA). Ga ze er zondagavond zelf onder zetten zodat ik bij een eventuele trilling, maandag gelijk even langs de bandenboer kan voor een kleine uitballancering. In dertig jaar auto rijden is dit mijn eerste winterbandenset, zal mij benieuwen hoe dat bevalt. Normaal heb ik 16 inch velgen en dus minder hoge banden, het zal dus wel iets minder strak sturen.
 

___JC___

Forumguru
Yep hij stuurt bij mij al wat minder strak en ik heb gewoon 17 inch winterbanden. Het rubber is zachter en reageert dus wat trager, wel meer comfort.

Met een paar velgenmaten kleiner zal het verschil zeker wel te merken zijn!
 

ougie

Forumguru
Heb ze er zojuist bij zaklamp verlichting op gezet en ben even een proefritje wezen maken. Ferfect setje, rijdt prima, stuurt prima (tikje minder direct misschien maar nog altijd prima), geen enkele trilling, met handen losjes aan het stuur een redelijke rempoging ook alles oke. De banden zijn hoger en dus wat meer comfort tijdens het rijden. Kortom ik heb mij aan dit tweedehands setje denk ik niet verkocht. Nu nog een halve meter sneeuw.
 

VEEJAY

Forumguru
Boven de 10 graden is er bij mij sprake van veel 'spoorzoeken' niet erg strak sturen. Beneden de 5 graden is het grip tot aan de gloria, komende week wordt het weer lekker sturen gezien het weerbericht.
 
Bovenaan Onderaan