Superb 3 Levering skoda superb L&k versie

RefleCs

Forumguru
Dat was mij inderdaad ook al opgevallen @Schep. Datzelfde geldt voor de OIII L&K (heb ik nog naar gekeken als de Superb niet zou lukken.)
 

BBO

Senior Member
Als ik het goed voor heb staat in Belgie geen Octavia III als L&K in de prijslijst en is de topversie de style. De Rs en Scout staat wel in de prijslijst.
 
Denk dat je bij de L&K nog het Pack L&K moet aanvinken om werkelijk nagenoeg alle opties te hebben (in België dan toch).

Dan zitten de camera, tri-zone airco etc. er wel op.
 

sandervdw

Actief lid
Denk dat je bij de L&K nog het Pack L&K moet aanvinken om werkelijk nagenoeg alle opties te hebben (in België dan toch).

Dan zitten de camera, tri-zone airco etc. er wel op.
In België zit je dan bijna full-option (geen tv-tuner, geventileerde zetels, trekhaak, en wat extra beschermingen). Maar voor andere landen zijn er echt totaal andere specs.
 
En in België de L&K kennelijk ook met de lichtere diesels (alleen 1.6 niet?). In NL alleen met de 190pk diesel of 2.0 tsi en altijd met dsg.

Prijsverschillen tja.. mijn combi SB 1.6 dsg kost gewoon 44000 euro's. Ach elk land zijn voors en tegens :ot: Wij hebben (nog :deuk:) hypotheekrente aftrek. Kunnen we wat van die dure auto's compenseren :D
 

sandervdw

Actief lid
En in België de L&K kennelijk ook met de lichtere diesels (alleen 1.6 niet?). In NL alleen met de 190pk diesel of 2.0 tsi en altijd met dsg.

Prijsverschillen tja.. mijn combi SB 1.6 dsg kost gewoon 44000 euro's. Ach elk land zijn voors en tegens :ot: Wij hebben (nog :deuk:) hypotheekrente aftrek. Kunnen we wat van die dure auto's compenseren :D

Hypotheekrente-aftrek bestaat in België deels ook nog hoor :yeehaa:. Wij hebben inderdaad ook 150PK L&k's (en ook de 180PK benzine). Op zich is het prijsverschil bij Skoda's nog wel oké (ongeveel 12k voor de 280pk versie). Als je bijvoorbeeld de Nissan GT-R bekijkt, die kost bij ons 95k en in Nederland 157k...
 

DavidV

Forumguru
Nog L&K nieuws : Vandaag nog eens bij de garage langsgeweest : Productiedatum is EINDELIJK bevestigd : week 19, op 14 mei wordt hij in elkaar geschroefd. Met wat geluk rij ik nog net binnen de 8 maanden wachten dan. Het echte aftellen kan beginnen. :yeah::cheer::yeah::cheer::yeah:.
 

stevenpeeters2

Nieuw lid
Nog L&K nieuws : Vandaag nog eens bij de garage langsgeweest : Productiedatum is EINDELIJK bevestigd : week 19, op 14 mei wordt hij in elkaar geschroefd. Met wat geluk rij ik nog net binnen de 8 maanden wachten dan. Het echte aftellen kan beginnen. :yeah::cheer::yeah::cheer::yeah:.
Heb ongeveer hetzelfde bericht gehad van mijn garage, hij gebruikte de woorden met zeer grote waarschijnlijkheid... Zal er dan maar van uit gaan dat dit klopt, dan is het bij mij net binnen de 10 maanden :dankje:
 

DavidV

Forumguru
Ik denk ondertussen geleerd te hebben dat op de dinsdag van week-3 de productie vastgelegd wordt voor week-0, dus deze week is week 16, en deze dinsdag is de productie voor week 19 vastgelegd. Je datum komt dan op status 40-confirmed - FROZEN te staan... Je hebt dus 3 weken voor productie "zeer-zeer grote waarschijnlijkheid" - in Skoda termen ;) Wat ik nu zelf gemerkt heb, is dat in de 2 maanden voor die datum, toch nog zeer veel op en neer geschoven werd. Zeker de laatste maand begon mijn datum elke week toch nog telkens met enkele weken naar voor en naar achter te schuiven.
 
@DavidV weet jij de tijd die gerekend wordt voor transport naar Nederland.
Stel dat hiervoor 1 week wordt gerekend dat wordt de productie week (3+ 1) -4 weken voor de onderstaande verwachte datum binnen definitief vastgesteld.

In mijn geval verwachte datum binnen 18-5-2016 (week 20)
- 1 week transport van Tjechië naar Nederland
- 3 weken tijd voor bekend maken definitieve productie week.
Maakt week 16.

Als bovenstaande aannames kloppen dan gaan ze 18 mei niet halen.
Immers dan zou afgelopen dinsdag de productie week al definitief moeten zijn geweest.


Gisteren kreeg ik onderstaande Update van de dealer.


Het wachten op een nieuwe auto kan soms lang duren. Daarom geef ik u graag meer inzicht in de status van de voor u in bestelling staande Superb Combi (3) L&K 2.0 206 kW / 280 pk TSI 4X4 Combi

Onder het kopje Memo vind u de huidige fabricage-status van de door u bestelde auto. Op het moment dat hier 'Confirmed Production' staat, is de productie definitief ingepland en dus vastgelegd. De verwachte datum binnen geeft aan wanneer de auto in Nederland verwacht wordt. Aflevering door ons als dealer zal dan binnen plus/minus 7 werkdagen kunnen plaatsvinden. Op het moment dat de auto fysiek in Nederland is, neem ik contact met u op om een definitieve afspraak tot aflevering te maken.




VSB-nr = bestel-nr: 799

Chassis-nr: nog onbekend

Kenteken nog onbekend

besteldatum auto 5-2-2016

Verwachte datum binnen 18-5-2016

Memo Actual production week
 

Bart81

Forumguru
@Superb zonder parkeerhulp zou mij zeer sterk lijken als jij jou l&k nu al zou geleverd krijgen!!!
Zeker als je hem 5/2 pas besteld hebt!

Moest het wel zo zijn zou het waarlijk schandalig zijn voor al die andere die al veel langer wachten als jij...
 
@Matrinovdp en @Bartjanssens waar het mij om gaat is dat het prettig zou zijn dat meer duidelijkheid geboden zou worden over de levertijd. We zijn nu met zijn allen aan de goden overgeleverd. Iedereen wijst naar iedereen. Te veel niet te beïnvloeden variabelen bepalen de levertijd.
Het overzicht dat ik kreeg van de dealer is keurig netjes en aardig, maar je koopt er niets voor.
Pas op het moment dat onder het kopje memo Confirmed Prodction staat valt iets zinnigs te zeggen over de week dat ik achter het stuur kan kruipen van mijn nieuwe Superb.

Met andere woorden als Michel Wuyts zegt dat Tom Jelte Slagter aanstaande zondag Luik Batenaken Luik gaat winnen, geloven we het toch ook pas als we hem als eerste over de finish zien gaan.

Soms kunnen onverwachte dingen toch gebeuren. Dus ga ik aanstaande zondag zeker kijken.:maakmegek:
 

BBO

Senior Member
Sinds vanavond rijdt er een extra Superb combi L&K rond op de Belgische wegen.
 
Bovenaan Onderaan