Het grote S3 levertijden topic

D.A.V.E.

Nieuw lid
Das een feit :tongue: Maar bij jou beweegt er toch wat. Heeft bij mij een maand geduurd voor de status bijgewerkt was.

Lederkleur, panodak, 220v, ... ? Ik vind het een leuke auto, en wachten moet je erbij nemen, maar de wachttijden voor de L&K en vooral de communicatie errond is echt Schandalig ! Bij een bestelling van eender wel product van deze omvang (maakt niet uit of het nu 1.000 of 50.000 euro is - het is in ieder geval geen brood dat uitverkocht is), waarvan de levertijd niet kan gerespecteerd worden, zou ik het zeer netjes vinden dat ze kunnen zeggen "excuses, maar onderdeel 123 van toeleverancier xyz zorgt in jouw persoonlijke situatie voor een extra levertijd van 47 dagen", in plaats van nu elke week te moeten horen "we doen ons best, maar weten het echt niet, en vermoeden dat als je een zwarte koe neemt ipv een bruine koe, je levertijd 1 week korter zal zijn, zonder te weten of dit dan binnen 2 maand of 7 maand zal zijn - Sorry !" En dan plots "oh, je wagen stond al op de trailer, heb jij even geluk !"

Onbegrijpelijk dat dit getolereerd wordt. Ipv dat de pers focust op sjoemelsoftware en groepsclaims hiervoor, zouden we beter eens hierop focussen. Ook al heb ik een lease wagen, en zorgen ze voor een vervangend voertuig binnenkort, toch kost het me zeer veel energie en meer dan 400 euro (trekhaak-keuring trekhaak-hobby/sport dit voorjaar suboptimaal kunnen uitoefen), waar best wel wat meer dan een "sorry" en een dom gezicht tegenover mag staan. Vooral als dan plots blijkt dat hij er - verrassing - dan toch staat, en je al die extra kosten voor niets gedaan hebt.

En een "sorry" van mijn kant om mijn gedacht hierover op dit toch zeer leuke forum te plaatsen :pardon::bloemen:

David, ik heb zwart geperforeerd leder, met 220v en panodak.

Als ik me niet vergis had jij een L&K besteld eind vorig jaar, en was die voor deze zomer voorzien? Dus als ik het goed begrijp wordt die binnen enkele dagen afgeleverd?

Aanzienlijk korter dan de voorziene levertijd dus... Dat geeft weer hoop :)

Voor het overige deel ik volledig jouw frustraties :tongue:

BadBert

Forumguru
Ik ben zojuist gebeld door de dealer ;)

Vrijdag 25 maart wordt de auto gebracht :) :yeah::tegek::yeehaa::cheer::rockon:

helaas laat de werkdruk het niet toe dat ik de auto op ga halen... maar och... nog een ruime week en hij is er EINDELIJK!

DavidV

Forumguru
David, ik heb zwart geperforeerd leder, met 220v en panodak.

Als ik me niet vergis had jij een L&K besteld eind vorig jaar, en was die voor deze zomer voorzien? Dus als ik het goed begrijp wordt die binnen enkele dagen afgeleverd?
Ja, L&K met pack L&K, begin oktober besteld, met geperforeerd bruin leder, trekhaak, schakelflippers en een multifunctionele bagageafdekking. Levering was bij bestelling 6 tot 8 weken, beetje later werd dat onverbintelijk 1 feb tot 20 maart. Na 4 maand niks meer horen, werd het plots november 16, beetje later en met tussenkomst importeur begin juli. Dan als ik wijzigde naar zwart leder een week sneller, of een 6 weken, maar eigenlijk konden ze het niet zeggen of dat 6 weken was vanaf oktober te tellen, of juli. 2 weken terug kwam hij plots op bevestigde week 15, maar de dealer gelooft er even veel als ik in. Zei hij zelf met
Eem dom hoofd... Hopen op beterschap. De importeur zegt nog juli, dealer blijft in zijn systeem nu pw15 zien. Binnenkort wete we het precies (hoop ik)

Laatst bewerkt:

MarsMars

Senior Member
Kan het zijn dat men nog steeds - net als vorig jaar - werkt met gereserveerde productieplaatsen per dealer?

Zolang een dealer die nog heeft, is de productiedatum redelijk goed in te schatten, maar anders komt de bestelling ergens achteraan in de wachtrij. Bij mij zou dat vorig jaar 2-3 maanden hebben gescheeld volgens de dealer...

Thefritzzz

Actief lid
Nou vind ik dat dus echt lelijk een achterruitwisser op een sedan model en ik twijfel of ik dan wel voor de achteruitrijcamera moet gaan. Volgens de dealer kan de achterruitwisser er niet achteraf afgehaald worden zonder dat je daar iets van blijft zien.

Weet niet of het uberhaupt mogelijk is om de achteruitrijcamera achteraf nog te monteren? Denk dat dat niet hetzelfde zal zijn als affabriek helaas...keuzes keuzes...

Je kan de ruitenwisser er wel afhalen, maar de bevestiging blijf je altijd zien. Zonder de wisser hou je dus een knobbel over...'t is maar wat je mooi vindt.

@BadBert. Geen voorraad model. Toen ik 30-1 bestelde werd mij verteld dat hij gebouwd zou gaan worden in de week 10 (7 - 13 maart). Kennelijk een weekje eerder gebouwd want 16 maart uitgeleverd.
Het betreft een combi Ambition business line. Handgeschakeld met 1.4 motor. Kennelijk geluk gehad. :yeehaa:

Vandaag liet men werkgever me weten dat de wagen bij de dealer staat. Alle papierwerk asap in orde brengen en dan kan ik em gaan afhalen. Morgen zal wel te snel zijn denk ik, zou wel leuk zijn geweest zo voor het weekend.

Maar om het over de levertje te hebben: auto tweede week Januari besteld, verwachte leverdatum 30 juni. En nu staat ie reeds bij de dealer. In 2 maanden ipv de vooropgestelde 5 en een halve maand.

S3, Ambition Combi
2,0 TDI manueel
Gps pack 2
Comfort pack
Kessy
Elektrische kofferklep met virtual pedal

En nu staat ie nog steeds bij de Dealer, leasing wil maar niet in orde graken :banghead:

Zonde...

PlannedObsol

Actief lid
Mijn Superb is gebouwd in week 9 en sinds week 10 bij de importeur (volgens de dealer) en zou normaliter deze week bij de dealer aankomen. Maar blijkbaar moet de auto nog tot week 17 logeren bij de importeur. Mij een raadsel, maar ik heb wel een vermoeden. De dealer gevraagd naar het waarom, maar ondanks belofte geen terugkoppeling gekregen. Dat zal dan wel het verrassende van Skoda zijn.

PlannedObsol

Actief lid
@BadBert: vanuit positieve gedachte: auto komt niet overeen met bestelling, dus opnieuw bestellen (is me met een Golf ook overkomen, toen besloten toch de auto te accepteren). Vanuit negatieve gedachte: transport- of andere schade repareren wat groter is dan gebruikelijke spot-repair. In dat laatste geval zal de Superb in recordtijd worden ingeruild.

Sluiskamp

Nieuw lid
Vandaag een telefoontje gehad van de dealer....:yeah::yeah::yeah: . Na bijna 8 maanden is het eindelijk zo ver. A.s.vrijdag om 14.00 uur kan ik de auto ophalen.
Goede vrijdag is voor mij echt goede vrijdag.
Jullie zien me rond Nijmegen dan rijden in een Skoda SuperB HB 1.6 TDI Style business Line in Business Grey met als extra optie: trekhaak, sunset en Hill-Hold.

RefleCs

Forumguru
Wow 8 maand. Dat is wel serieus lang... maareuh gefeliciteerd met het goede nieuws! Geniet van de goede vrijdag ;)

Bovenaan Onderaan