Skoda vs BMW

CDK

Forumguru
Ik zou in dit vergelijk voor de peer gaan, die overigens optioneel Apple connectivity aanbied :)
 
In April wordt de BMW 430i van de vrouw geleverd. Zelf rijd ik sinds 2 weken in een Skoda Superb Combi (daarom zit ik ook op dit forum :-)). We hebben proef gereden in een 420D automaat, wat hierbij vooral opviel is dat de 4 serie meer een comfortabele cruiser is dan een bochtenridder, ook al gaat de 4 zeker goed een bochtje om. De automaat was razendsnel en erg fijn om mee te rijden, desondanks misten we wat beleving en hebben we de handgeschakelde versie genomen.

Persoonlijk vind ik de 4 veel meer uitstraling hebben dan de Skoda Octavia RS en ook qua afwerking van binnen kan de Skoda niet aan de BMW tippen.
 

CDK

Forumguru
De 8 traps ZF bak is helemaal super om mee te rijden, DSG is prachtig, maar kan imho niet tippen aan de ZF bak die BMW momenteel levert.
 

RogerS

Forumguru
Waarom vind je de DSG een minpunt tegenover de automaat van de BMW?
De 8 traps ZF bak van de BMW is in alle opzichten beter dan de 7 traps DSG (en ook nog goedkoper qua meerprijs).
Mijn vader rijdt in een 320 met 8 traps ZF bak en dat rijdt echt verfijnder en is ook minder storingsgevoelig..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Ik heb pas in een nieuwe 320 met die 8-bak gereden en vond het verschil niet schokkend, vandaar mijn vraag. Maar die ervaring was niet lang genoeg om echt iets over het gedrag te kunnen zeggen.
 
Makkelijke keuze, BMW natuurlijk..... laten we eerlijk zijn, is even meer auto.
En om nou 46000 voor skoda octavia neer te leggen gaat mij iets te ver.
Gaan dan voor de Leon Cupra Station onder 40K compleet en meer power.
 

LNY01

Nieuw lid
Een BMW koop je zodat anderen tegen je op kijken vanwege je auto.

De nieuwe Superb koop je als je een auto voor jezelf uit kiest en goede smaak hebt.

Hoor zo vaak dat "BMW echt een rijdersauto is". Zal vast maar daar heb je geen zak aan als je je normaal door het nederlandse verkeer beweegt.
 

Middag

Forumguru
Correct Peter.. Ik werk afwisselend in Belgie en Nederland. In Nederland ben ik met de Superb in het voordeel tov de BMW. Hoe gek het ook klinkt.. een klant sprak mij aan over een collega van mij welke in een BMW voor kwam rijden.. hoe dat zomaar kon. In Belgie zijn beide voertuigen done. De Superb maakt indruk door het voorkomen en de BMW vanwege de nieren.

BMW rijdt echt wel een klasse beter dan welke VAG dan ook. Ik heb echter ook een gezin en de ruimte in een 3 serie houdt niet over. Daarbij doe ik de kids veel plezier met een panoramadak en geen trappende voetjes in je rug is ook wel lekker. Aan de andere kant.. ik rij 80k per jaar. Hiervan een kleine 70k zakelijk, dus zit ik alleen in de auto. \

Een BMW, Audi of Skoda logo doen me niks en ik rij de auto niet voor een ander. Ik vind de BMW mooi omdat ie lekker agressief oogt. Status doet me niks.. anders zou ik waarschijnlijk een Skoda niet overwegen. Zakelijk moet ik voor de dag kunnen komen. Koreaanse en Japanse merken zijn daarom ook uitgesloten.

De DSG is oke, maar niet meer dan dat. De 8 traps van BMW is veel meer bij de les en het schakelen gaat echt heel vloeiend. Daarnaast zijn de DSG's niet vrij van storingen.

Auto's zijn echt mijn hobby, ik was de leasert ook regelmatig met de hand en baal echt als er een kras, deukje of wat dan ook aan is. Kan me echt wel avondjes vermaken met configureren.. ;)
 

sitechris

Donateur
I like 'em both. Nieuwe Superb is een heerlijke en comfortabele auto, maar persoonlijk zou ik de 1.6 TDI laten staan. Underpowered. De BMW 318D heb ik recent als huurauto gehad en is ook een heerlijke auto, maar dan wel stuk sportiever maar ook minder ruim en praktisch. Kwestie van smaak en voorkeuren.
 

Middag

Forumguru
Dat is het punt juist @sitechris .. De 1.6 is de enige welke met automaat nog in een relatief gunstige bijtelling valt. De 2.0 gaat direct naar 25% met dsg
 

Middag

Forumguru
BMW is in zoverre gunstig in bijtelling dat je 21% hebt icm 163pk en automaat. Verder is een BMW gewoon achterlijk duur wanneer je een paar opties aankruist. Kennelijk maakt dat niet uit, want ik neig er ook naar..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Als je privé een BMW rijdt, heb je ook het 'probleem' dat de standaard garagekosten ook de pan uit rijzen. In hoeverre dat bij een leasebak invloed heeft op de leaseprijs weet ik niet.
 

peterrapid

Forumguru
Ook de dieselmotoren van BMW zijn wat verfijnder of VAG, maar budgetsgewijs is de RS diesel in België nog altijd 1 van de meest interessante aanbiedingen aangaande PK - prijs - uitrusting. Een collega van mij heeft een 3-serie D met 180pk de M-serie opties en wel lederen binnenbekleding maar handbak en deze is wel eventjes 45K tov mijn 33K kwijt geweest ... dus ik heb geen BMW maar wel 12K rijker en even snel als de BMW :yeah:
 
Ook de dieselmotoren van BMW zijn wat verfijnder of VAG, maar budgetsgewijs is de RS diesel in België nog altijd 1 van de meest interessante aanbiedingen aangaande PK - prijs - uitrusting. Een collega van mij heeft een 3-serie D met 180pk de M-serie opties en wel lederen binnenbekleding maar handbak en deze is wel eventjes 45K tov mijn 33K kwijt geweest ... dus ik heb geen BMW maar wel 12K rijker en even snel als de BMW :yeah:

Maar geen BMW ;)
 
Bovenaan Onderaan