Kinderziektes Octavia III?

Marcooctavia

Forumguru
Ze hebben er nog een keer naar gekeken maar konden niets vinden.
Ze hebben contact met Skoda gehad en ik moest maar eens goed wiebelen zodat de stoel klikte.
Ja dat die je standaard.
Ook ben ik enige (bijna) die op de bestuurdersstoel zit dus die stand staat altijd het zelfde.
Ik zou het nu gaan bij houden of hij blijft zitten, ik heb de afstand van de stoel op de rails gemeten en als hij weer verschiet meet ik weer.
Maar nu blijft hij al meer als een week goed.
Ik weet niet of de stoel er uit is geweest, maar zal het eens vragen als ik in jan. Langs ga.
Naar mijn ID zaten de rails scheef of zo iets.
Als ik meer weet laat ik het weten

Marco.

Aangezien de dealer er met pon niet uitkomt/wil komen moeten we het zelf maar doen.
De opmerking van pon moest maar goed met de stoel wiebelen dat schoot even verkeerd:maakmegek::banghead:
Zoals al een paar keer vermeld voelt het als af de stoel scheef zit.
Je merkt het ook als je hem wilt verzetten en trekt je handel omhoog dan voel je dat er spanning opstaat.
Dus maar een grote torx 12 erbij gehaald en de stoel zelf maar nagekeken.
Als eerste aan de voorkant de plaats van de geleiders afgeplakt.
Toen de stoel losgehaald en in de achterste stand gezet en zie daar de linkergeleider zit nu verder naar achter.
Het is maar 3-4 mm maar toch probleem opgelost alles zit nu recht.:yeehaa:
Ik heb van meer mensen gehoord dat na het verstellen de stoel een keer naar achteren schiet.
Zelfs de verkoper heeft een O3 en doet het ook maar daar rijden ook zoveel mensen in.
Dus doe jullie voordeel hier mee.

Ik hoor graag als er meer mensen zijn met zo schietstoel.

Marco
 

Jese8

Ex-lid
Iemand bekend met deze slijtage? Word veelal stad mee gereden. Uitlijning is goed, nieuwe bandjes besteld. Deze banden zaten eerst achter (20k) en nu 6k voorop.
 

Bijlagen

  • IMAG0626.jpg
    IMAG0626.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 59

igmi

Lid
Na 55.000km is de linker xenon sproeier 2 keer vervangen. Wat ik wel raar vind is het piepend/krakend geluid rechtsvoor bij het nemen van drempels (warm of koud maakt niet uit). klinkt alsof iets met rubber niet goed gesmeerd is oid. Is dit nog voor iemand anders herkenbaar hier?

voor de rest wel blij met mijn o3. heerlijke reisauto!
 

Marcooctavia

Forumguru
Na 55.000km is de linker xenon sproeier 2 keer vervangen. Wat ik wel raar vind is het piepend/krakend geluid rechtsvoor bij het nemen van drempels (warm of koud maakt niet uit). klinkt alsof iets met rubber niet goed gesmeerd is oid. Is dit nog voor iemand anders herkenbaar hier?

voor de rest wel blij met mijn o3. heerlijke reisauto!

Dat piepen en kraken is een bekend probleem.
Dat zijn de rubbers van de draagarmen.
Dat moet de dealer gewoon oplossen voor je.
Heb ik ook gehad en is nog steeds weg.

Marco.
 

Jese8

Ex-lid
Nee, wel verlagingsveren. Ik heb het gevoel dat het ook wel erg samenhangt met de banden, zijn Toyo's en al behoorlijk uitgedroogd. Heb achter een ander merk en die vind ik er ook beter omheen zitten.. wat minder getrokken dan de toyo, terwijl de maat hetzelfde is. Begreep ook dat het kan zijn omdat je dan meer grip hebt.. maar als niet iedereen het heeft zal het wel het eerste zijn. Heb je toevallig een foto van uw band?

Betreft een 03 Combi RS 2.0 TSI
 

martijn v o

Forumguru
Nee ik heb geen foto, maar bij mij is het ontstaan (denk ik) omdat ik hulpveren heb (= achter).
Mijn banden zijn van 2010 en nog prima wat betreft rubber, wat minder betreft profiel, maar ik heb er inmiddels 50.000 kilometer mee gereden. Ik ga hem straks opnieuw laten uitlijnen voordat er nieuwe banden opkomen.
 

Jese8

Ex-lid
Haha ja na 50.000 is het wel mooi geweest denk ik :-p. Net even een andere forum gelezen.. blijkt dat de sper helpt met het slijten van de banden.
 
Iemand bekend met deze slijtage? Word veelal stad mee gereden. Uitlijning is goed, nieuwe bandjes besteld. Deze banden zaten eerst achter (20k) en nu 6k voorop.


Uitlijnen kan goed zijn, schijnbaar zit het toch niet goed. Zal het nog maar eens naar laten kijken.
Het achter naar voren halen ben ik geen voorstander van, hebben ze bij ook ongevraagd gedaan. Compleet andere afslijting en trilling in het stuur erbij gekregen.
 

Jese8

Ex-lid
Heb het profiel over de hele band even laten meten, 2.5mm op de knapste plek. Band is volgens dat bedrijf net even te smal, dit komt niet door de maat 225 maar door het merk Toyo. En het stadsrijden heeft een mooie bijdrage eraan gehad dat rechts binnen wat meer gesleten is. Wanneer er sprake is van een verkeerde uitlijning had er volgens de beste man een groter verschil in moeten zitten qua profiel slijtage. Nieuwe rubbers zijn binnen. Snel eromheen.
 

ElScorpione

Forumguru
Het valt mij de laatste dagen op dat mijn linker buitenspiegel een 'tikkend' geluid maakt bij het uit- en inklappen. Lijkt alsof er iets hapert. Anderen hier ook last van?
 
Bovenaan Onderaan