Superb 3 Eibach Pro Kit verlaging voor je Superb 3

Tuulster

Forumguru
@paultie , de foto's in dit van draadje, vanaf #132, zijn een vergelijk tussen mijn Eibach verlaagde auto en de dealer auto met Dcc. Die verlaging is op het oog wel meer dan 1cm :D:tegek:

MrEdge_

Forumguru
@paultie , de foto's in dit van draadje, vanaf #132, zijn een vergelijk tussen mijn Eibach verlaagde auto en de dealer auto met Dcc. Die verlaging is op het oog wel meer dan 1cm :D:tegek:
Volgens mij is het ook iets meer toch? 1,5 cm?

@paultie Volgens mij maakt de maat van je velg niet zoveel uit voor de ruimte in de wielkast. De totale rolomtrek blijft hetzelfde. Alleen in de breedte scheelt het: 215mm op 17" versus 235mm op 18"en 19". En dat is wel een probleem met gewone kettingen en zelfs met low profile kettingen. Er is een draadje van: http://www.skodaforum.nl/forum/i/235-bandenmaat-mbt-sneeuwkettingen.28421/

Ben ook bij Lowering geweest en zie het resultaat!

Standaard met 17" Zeus velgen IMG_9585 Standaard met 17 Inch Zeus.jpg

Dan voor 10- en achter 15 mm. verbreed + 30 mm. verlaagd met standaard 17"Zeus velgen (al iets beter)

IMG_9594 -30 mm. en +10 en +15 mm. met 17 Inch Zeus.jpg

Tenslotte voor 10- en achter 15 mm. verbreed + 30 mm. verlaagd met 19" Syrius velgen:
IMG_9588 -30 mm. en +10 en +15 mm. met 19 Inch Syrius.jpg

Bedankt Mark! Top werk ondanks de griep!:thumbsup:

Laatst bewerkt:

Tinto

Forumguru

Tinto

Forumguru
@Tuulster heb nu een paar honderd kilometer weg met mijn S3 en heb besloten om hem niet te verlagen. Vind de auto er erg mooi uit zien als hij verlaagd is. Maar vind hem nu strak genoeg geveerd. Ik weet het ben een ouwe zak aan het worden ;) ;)

Zonder DCC. Ik ben het niet eens met Tinto. De standaard vering deint nogal door. Daar ben ik nu ineens vanaf zonder al teveel comfort in te leveren. De auto stuurt nu veel strakker!

Tinto

Forumguru
Zonder DCC. Ik ben het niet eens met Tinto. De standaard vering deint nogal door. Daar ben ik nu ineens vanaf zonder al teveel comfort in te leveren. De auto stuurt nu veel strakker!
Superbee. Ieder zijn eigen mening. Zelf ben ik geen fan van strak afgeveerde auto's. Behalve als het een auto is met 300+ pk's.

Tuulster

Forumguru
@Tuulster heb nu een paar honderd kilometer weg met mijn S3 en heb besloten om hem niet te verlagen. Vind de auto er erg mooi uit zien als hij verlaagd is. Maar vind hem nu strak genoeg geveerd. Ik weet het ben een ouwe zak aan het worden ;) ;)
He, zelf weten uiteraard. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik zeg alleen; Je weet niet wat je mist! :D

Hoi,

Ik heb momenteel een superb II zonder verlaging en mag binnen kort een nieuwe bestellen. Zou hem graag willen hebben zoals bijgevoegde foto. Heb aan de dealer gevraagd of dat mogelijk was met het verlaagde onderstel maar die was niet meer leverbaar? Alleen DCC was nog leverbaar. Wel stelde hij voor dat zij achteraf een eibach set konden plaatsen om te verlagen. Kosten zouden dan ongeveer 400 euro zijn. Neem aan dat de auto op bijgevoegde foto ook spacers geplaatst heeft?

groet,

Jarno

Bijlagen

• skodasuperbwit.jpg
    skodasuperbwit.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 73
Hallo Jarno81, dat klopt. Voor +10 en achter +15 mm. De verlaging is 30 mm. Ik kan je aanraden om naar Lowering te gaan. Die heeft kennis van verbreden en verlagen en het is sneller (en goedkoper) uitgevoerd dan bij menige dealer.

Tinto

Forumguru
Hoi,

Ik heb momenteel een superb II zonder verlaging en mag binnen kort een nieuwe bestellen. Zou hem graag willen hebben zoals bijgevoegde foto. Heb aan de dealer gevraagd of dat mogelijk was met het verlaagde onderstel maar die was niet meer leverbaar? Alleen DCC was nog leverbaar. Wel stelde hij voor dat zij achteraf een eibach set konden plaatsen om te verlagen. Kosten zouden dan ongeveer 400 euro zijn. Neem aan dat de auto op bijgevoegde foto ook spacers geplaatst heeft?

groet,

Jarno
Jarno woon je in NL of BE?
Als je in NL woont wil je dan een 21% bijtellings auto?

Antera

Donateur
@Jarno81 DCC staat al 1.5 cm lager maar niet zoals op de foto van de beurs. Daar zitten ook verlagingsveren onder en spacers rondom. Als de dealer het voor € 400 doet helemaal compleet dan zijn ze veel goedkoper dan elke andere dealer. Informeer hier goed naar. De dealer vraagt normaal gezien zon € 650 voor alles.

Ik woon in NL en het wordt een 25% bijtelling auto. Ik mag ivm kms alleen een bezine motor rijden. Ik zal inderdaad vragen naar het exacte kosten plaatje van de verlaging met eibach set. De man van de dealer zij "uit zijn hoofd" zo rond de €400. Zal dus uiteindelijk wel hoger uitvallen...

Bovenaan Onderaan