Verlichting voorkant vervangen, Xenon en Led

Rutger0706

Senior Member
Zoals beloofd hierbij nog de OEM xenon bij daglicht.

Inmiddels LED's besteld. Om te beginnen alleen nog voor de stads- en dagrijlichten.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 66
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 61
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 62

oco1979

Forumguru
+ en - van je ballast xenon via relais sturen,zo komt er geen voeding op de bcm,ouderwets zo,mogelijks wel foutmelding gezien relais tussen zit,niet juist weerstand.
 

Foppurb

Actief lid
Rutger, welke leds heb je besteld?

Ik zou bij de O2 fl de stadslichten laten uitzetten en de drl's als stadslichten. Zo'n led achter een reflector wordt nooit heel strak.

Dan programmeer je de drl om als stadslichten. Of bijv oranje lampje in stadslichten en laten mee branden op 20% als US verlichting.
 

Rutger0706

Senior Member
@Foppurb deze heb ik besteld:

https://www.xenonlamp.nl/canbus-led-dagrijverlichting-vervangingslamp

https://www.xenonlamp.nl/stadslicht-6-highpower-canbus-2-0-led

Nagevraagd bij xenonlamp.nl en dit is volgens hun de beste aanbeveling. Het oude type LED van de stadslichten van @Maurits1982 is volgens hen van mindere kwaliteit en gaat uit het assortiment.

Het gaat mij er meer om dat het één kleur aan heel de voorkant is dan dat het Ledje in de stadslichten een schoonheidsprijs verdient qua looks.
 

Maurits1982

Actief lid
@Rutger0706, dank je wel voor de overdag foto's.

Ik heb het idee dat de OEM Xenons meer "geprojecteerd" worden, zodat ze minder verblinden en dat de Aftermarket Xenons (door ee ander brandpunt van de lamp?) wat meer "rondkaatsen" in de lenskoplamp en dat dit voor het strooilicht zorgt.
 

Rutger0706

Senior Member
@Maurits1982 zal wel loslopen hoor. Heb tijden met aftermarket xenon rond gereden in een spiegelunit van een Toledo. Met de lenzen in de O2 units zit het wel goed.

Afgelopen week is er xenon ingebouwd in die van @Bert1802. Ik heb het lichtbeeld gezien op het afstelapparaat en strakker kon het niet.
 

Foppurb

Actief lid
Aha, dan zou ik zeker geen oranje nemen.

De leds die je besteld hebt lijken exact op de mijne. Zowel de stads als de drl's. Zullen wel niet dezelfde zijn aangezien ik ze van aliexpress heb.
 
@Foppurb deze heb ik besteld:

https://www.xenonlamp.nl/stadslicht-6-highpower-canbus-2-0-led

Nagevraagd bij xenonlamp.nl en dit is volgens hun de beste aanbeveling. Het oude type LED van de stadslichten van @Maurits1982 is volgens hen van mindere kwaliteit en gaat uit het assortiment.

´k Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Zelf heb ik een defekt stadslicht en ik denk er over om deze (en de andere uiteraard ;) ) te vervangen door leds (i.v.m. af-fabriek Xenon).
 

Foppurb

Actief lid
41ff5b1f70685a4a24a6765178f76d00.jpg



Zojuist ontvangen. Leds 50w cree. Ziet er zo erg OEM uit.
 

Rutger0706

Senior Member
Het zit erin. Stadslicht en dagrijlicht in LED. Het linker dagrijlicht was wat lastiger omdat het plastic kapje van de onderste grille niet lekker los kwam om bij de dagrijlichtunit te komen.

Met het stadslicht is het even opletten bij OEM xenonunits. Je moet namelijk de xenonlamp eruit halen om goed bij het stadslicht te kunnen. Verder is de unit zelf heel makkelijk uit de auto te halen. Stekker los en je doet het allemaal binnen aan de keukentafel.

Ik zag net dat het 'kapotte lamp' signaal nog wel brandde in de boordcomputer, maar daar kom ik later nog op terug, wannnt........ Eerst moet de wegenwacht accuservice ff komen.....:maakmegek::D
 
OK, dank voor de informatie. 'k Ben niet extreem handig, maar met beleid moet het volgens mij te doen zijn om zonder schade de OEM Xenon-lampen te demonteren.
'k Denk dat ik binnenkort maar ff stadslichten ga bestellen.

@Rutger0706, zou je nog een paar foto's willen maken als 't weer licht is? 'k Ben vooral ook benieuwd hoe het er uit ziet als je de lamp gemonteerd en al van dichtbij fotografeert (ja, heb nogal wat wensen :) ). Dank alvast!
 

Rutger0706

Senior Member
Ga ik doen. Dit weekend nachtdienst dus ben benieuwd of ik nog wat daglicht zie, maar komt in orde.

De units demonteren is makkelijk. Zekering naar boven, borg los trekken, schroefdop eraf draaien en de unit uitnemen. Als je hem eruit schuift nog even de stekker los trekken. Kijk even in je instructieboekje om er een beeld bij te krijgen.

Op de achterkant van je unit zit je xenonballast met klemmetjes. Die klemmetjes klik je los en je neemt het afdekkapje eraf. Dan kan je in de unit de xenonlamp zien zitten. Die kan je los draaien om goed bij het stadslichtje te kunnen komen.
 

foxxie2

Senior Member
Verstandiger is om de xenonlamp.nl te laten zitten. Lamp is erg gevoelig voor vette vingers.
 

Rutger0706

Senior Member
Waar ik trouwens zelf nog wel benieuwd naar ben... OEM xenon is voorzien van automatische hoogteregeling. Bij het aanzetten van de lampen zie je ze ook het juiste beeld bepalen voor dat moment. Valt er handmatig nog wat af te stellen aan de xenon's?

En hoe zit dat met het grootlicht? Het viel mij op dat aan 1 kant mijn grootlicht alles behalve groot is...
 
Bovenaan Onderaan