Verlichting voorkant vervangen, Xenon en Led

Maurits1982

Actief lid
@chris01, ik heb ook 5000k Xenon aftermarket geplaatst, maar ik vind ze nog best blauwig (zie avatar), hoe is dat bij jou?

Voor het grootlicht heb ik H1 ledlampen besteld bij oom Ali, deze zijn nog niet binnen dus kan er nog niets over zeggen.

De mistlampen heb ik vervangen voor led met weerstanden (zie beginpost), deze gaan netjes dimmend uit bij de cornering functie.
 

chris01

Senior Member
@Maurits1982 , ja als ik het geweten had dan had ik ook voor 4300k gekozen.inderdaad iets blauwig.
denk dat ik er wel aan wen .had in mijn ford 6000k en die waren nog blauwer.
vind dat de lijnen op de weg er nu wel weer mooi uit springen.
 

Maurits1982

Actief lid
Ik heb via China nog een setje 4300K lampen besteld, eens kijken wat dat voor uitstraling geeft.
Als ik ze geplaatst heb zal ik hier een foto neerzetten.
 

Maurits1982

Actief lid
@Skoda-MAN, dat ligt aan de kwaliteit van de camera (telefoon), maar ik ben met je eens dat het meer strooilicht heeft dan de OEM Xenon.
Met een beslagen (condens op buitenkant) koplampunit is het veel erger, die foto heb ik maar verwijderd :D
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb ergens gelezen dat voor lenskoplampen zogenaamde R xenon lampen gebruikt worden die hebben een zwart stukje op het glas van de lamp om strooilicht te voorkomen en die hebben dan ook een E keurmerk.
Kent iemand die R xenon lampen en wat is het lichtbeeld?
 

Kempes

Forumguru
Dat heb je dan denk ik niet goed gelezen / begrepen:

Ik citeer:

De R-lampen, zoals bijvoorbeeld de H7-R lamp is speciaal ontwikkeld voor koplampen met een REFLECTOR, het meest traditionele lichtbundelsysteem...... (bron https://www.xenonlamp.nl/xenon/xenon-ombouwset)


(Wil er wel even bijvermelden dat Xenon in reflector koplamp met of zonder R-lamp niet aan te raden is... ik ben nog geen 1 auto tegengekomen met reflector koplampen en xenon die mij niet verblinde..)
 

Maurits1982

Actief lid
Het strooilicht heeft denk ik ook te maken met het stuk reflector dat links of rechts naast de projector zit, deze zijn vaak zwart of zitten er niet bij OEM Xenon lichtunits.

Edit:
Toch niet helemaal waar, dezelfde unit als in een O2FL met af fabriek Halogeen, op de projector na dan.


Ik ben nu toch wel benieuwd hoe de Xenon af fabriek er uit ziet op een 02FL of dit echt zo veel verschil maakt met aftermarket Xenon.

Is er iemand die zijn af fabriek Xenon op de gevoelige sensor wil vastleggen (liefst van voor de auto) en deze hier wil laten zien?
 
Laatst bewerkt:

Rutger0706

Senior Member
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Even naar buiten gelopen om foto's te maken. Gemaakt met iPhone 5S. Op meerdere plekken geprobeerd scherp te stellen.

Voor zover met deze foto's een waardevolle vergelijking valt te maken, hierbij mijn OEM xenon.

Ik zal bij daglicht/schemer nog eens foto's maken.
 

Rutger0706

Senior Member
Ik heb ergens gelezen dat voor lenskoplampen zogenaamde R xenon lampen gebruikt worden die hebben een zwart stukje op het glas van de lamp om strooilicht te voorkomen en die hebben dan ook een E keurmerk.
Kent iemand die R xenon lampen en wat is het lichtbeeld?

Ik had in mijn Toledo 1M uit 2002 aftermarket xenon met R lampen. Mijns insziens nooit iemand verblind. Lichtbeeld was altijd super strak, ook bij de apk. In de Toledo zaten open spiegelunits zonder lens.
 

Antera

Donateur
neem aan dat je wel de xenon via massa van de auto hebt laten lopen en niet via de koplampen? Dit kan anders resulteren in kapotten wissermotor en/of bcm die de geest gaat geven
 

Antera

Donateur
dan hoop ik dat je ruitenwissermotor en je BCM het heel houden. Daar moet je namelijk niet de massa vcan pakken omdat daarbij de kans is dat je dus de eerder genoemde problemen kan krijgen
 
Bovenaan Onderaan