Badsloefkes Skoda Octavia RS 230 Moon White

Ja als je da wil gebruiken zou ik zeker de dsg aanraden dan kan je het ten volle benutten...

Vandaag eens manueel gereden met de dsg,masjeert ook goe... Tikje naar boven en dan schakelt m hoger, aan pook trekken en m schakelt terug...
En de dvd speler ook eens getest... In combinatie met canton zat ik precies in de bioscoop haha masjeert echt goe :D

al goed dat ik de canton dan ook nam
die dsg ga ik morgen eens moeten hertesten dan, kwestie van eventueel te corrigeren
hoewel ik graag zelf beslis wanneer te schakelen
soms heb je teveel mogelijkheden :arghh:

nog een vraagske : als ex dieselrijder nu vraag welke benzine te tanken met de rs230 : 95 of 98 ?
veronderstel de 98 gezien de compressie die motor moet verwerken en alzo het pingelen tegen te gaan maar vraag het toch liever eens aan mensen die het kunnen weten

Badsloefke

Forumguru
nog een vraagske : als ex dieselrijder nu vraag welke benzine te tanken met de rs230 : 95 of 98 ?
veronderstel de 98 gezien de compressie die motor moet verwerken en alzo het pingelen tegen te gaan maar vraag het toch liever eens aan mensen die het kunnen weten
Ik tank 98 zou beter zijn voor de motor...

Badsloefke

Forumguru
al goed dat ik de canton dan ook nam
die dsg ga ik morgen eens moeten hertesten dan, kwestie van eventueel te corrigeren
hoewel ik graag zelf beslis wanneer te schakelen
soms heb je teveel mogelijkheden :arghh:
Heb je dan een testrit gedaan met een rs 230 met dsg ?

Mooie wagen!
Maar dat schakelaar onder je knipperlicht schakelaar... Is dat voor je ACC? Heb zelf namelijk mijn CC in de knipperlicht schakelaar zitten...

Badsloefke

Forumguru
Mooie wagen!
Maar dat schakelaar onder je knipperlicht schakelaar... Is dat voor je ACC? Heb zelf namelijk mijn CC in de knipperlicht schakelaar zitten...
Ja dit is een aparte hendel voor de acc... Je kan die naar boven onder voor en achter zetten en dan is er ook nog eens een zij en bovenknopje... Was wa veel wss om mee in richtingaanwijzer te steken :)

Tuner111

Forumguru
Q8 is voor me de beste.. Maar denk dat er zeer weinig verschil op zit. Enkel hoe het tankstation zen tanks kuist.

oco1979

Forumguru
ESSO in westvlaanderen is gv(belgie) tis maar dat je het weet,naam esso blijft maar gv doe ze vol.

Heb je dan een testrit gedaan met een rs 230 met dsg ?

yep maar was meer om mijn vrouw te overtuigen dan dat ik allerlei zaken kon testen.
en de peddels compleet over het hoofd gezien; wel imponerende plofjes bij het schakelen maar toch liever zelf control over schakelen;
spatlappen is blijkbaar tricky onderwerp :bloos: zal toch afhankelijk zijn van hoe vuil de spatborden worden.
op mijn bimmer was dat soms wel triest : net gekuist en na 1 rit al vuile drempel over volle lengte

98 dan tanken; thx voor de goede raad !

Badsloefke

Forumguru
yep maar was meer om mijn vrouw te overtuigen dan dat ik allerlei zaken kon testen.
en de peddels compleet over het hoofd gezien; wel imponerende plofjes bij het schakelen maar toch liever zelf control over schakelen;
spatlappen is blijkbaar tricky onderwerp :bloos: zal toch afhankelijk zijn van hoe vuil de spatborden worden.
op mijn bimmer was dat soms wel triest : net gekuist en na 1 rit al vuile drempel over volle lengte

98 dan tanken; thx voor de goede raad !
Inderdaad die plofjes zijn wel leuk, dacht dat die enkel op max toerental waren maar heb ze ook al gehoord op 3000 toeren :)

Ik probeer zowiezo nie teveel in de modder te rijden en de landwegen zoveel mogelijk te vermijden maar heb de indruk dat mijn zijkant op zich nog redelijk proper blijft voor een witte auto, het eerst dat vuil ziet is de bumper achter de bovenkant waar de laadklep is... en ik kuis m toch elke week het is de eerst auto waar ik dit graag bij doe, mijn vorige waren allemaal firmawagens en hiermee ging ik naar de carwash, deze niet en altijd leuk dat mensen stoppen tijdens het passeren om met bewonderende blikken te kijken naar mijn Skoda :)
Daar verschiet ik eerlijk gezegd ook van hoeveel aandacht m trekt had ik totaal niet verwacht, niet echt een sleeper car dus zoals ze zeggen :D

Zephir

Lid
Knap machien! Is die 19" niet beenhard? Ik rij zelf op 18" en dat is voor mij ong. het maximum aanvaardbare...

Ik rij ook op RON98, altijd Esso, maar die komt waarschijnlijk van net dezelfde tanker als die van Q8... RON 98 maakt de motor iets stiller en heel lichtjes zuiniger. Gezien tsi's snel vervuilen vind ik extra reinigend additief misschien nog wel het belangrijkste...

Bovenaan Onderaan