Erik´s Rode Duivel de Seat Leon 1.4 TSI ACT FR Dynamic

Welke auto heeft Erik gekozen?

  • Skoda Octavia 3

    Stemmen: 7 15,9%
  • Audi A3

    Stemmen: 1 2,3%
  • Mercedes A klasse

    Stemmen: 1 2,3%
  • Seat Leon

    Stemmen: 27 61,4%
  • Peugeot 308

    Stemmen: 0 0,0%
  • Volkswagen Golf 7

    Stemmen: 1 2,3%
  • Skoda Superb 3 Hatchback

    Stemmen: 6 13,6%
  • BMW 1 serie

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44
  • Opiniepeiling gesloten .

andrehj

Forumguru
Die andere cilinders staan uiteraard niet stil, want dat zou een gedeelde krukas vereisen. Die cilinders bewegen gewoon mee op en neer. Echter, de kleppen worden zodanig geschakeld, dat er geen compressieslagen meer plaatsvinden, maar dat de zuigers gewoon onbelast op en neer kunnen bewegen.
 

Altos

Banned
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van de looks van Seat maar als je dat wel bent is dit zeker een van de betere keuzes, proficiat!
 

LT83

Forumguru
Gefeliciteerd Erik, goede keuze.
Mijn ouders hebben toevallig 2 weken geleden de omgekeerde weg bewandeld, van een 2013 Leon SC 1.4tsi 122 naar een nieuwe Octavia Combi 1.4 150pk Edition ;)
 

LT83

Forumguru
Ik heb zelf niet in de 150pk gereden, maar mijn ouders zeiden er niks van te merken.
Echter houdt de Skoda dealer vast aan het feit dat de Octavia het enige 150pk blok schijnt te hebben zonder ACT????
Ben benieuwd wat er komt.....anders misschien uitprogrammeren als het toch vervelend is.
 

andrehj

Forumguru
Echter houdt de Skoda dealer vast aan het feit dat de Octavia het enige 150pk blok schijnt te hebben zonder ACT????
Dat klopt. De 1.4 van de Octavia 3 heeft geen ACT. Daarom is het (papieren) verbruik van de O3 ook hoger dan of gelijk aan dat van de zwaardere S3, die wel ACT heeft.
 

ertromp

Forumguru
Vanochtend was het zover en konden we onze Octavia inruilen voor de Leon.
Wel apart zo'n ritje.
Bij de dealert aangekomen in Hengelo strak aan de koffie en van de verkoper aldaar een zeer uitgebreide instructie gehad over alle systemen van de ACC tot Lane Assist tot de navigatie tot aan de trekhaak toe :deuk:
Jawel ik hoor jullie denken: een trekhaak :pieker::sterretjes: Voor de fietsendrager is het voornemen. Ben benieuwd over 5 jaar hoe vaak de haak gebruikt is :deuk:

Origineel SEAT/VW de haak:

DSC_1001.JPG

Zelfs mijn vrouw stond er bij te glimmen :D

DSC_0988.JPG

Het eerste stukje uit de showroom en natuurlijk nog 1x gebroederlijk met de voorganger

DSC_0998.JPG

En een actieplaatje onderweg. Wat genieten nu al van het panoramadak

20150926_145001.jpg
 

Rallye

Forumguru
Mooie auto! Vanavond alle electronica aanpassen?

Heb je de Octavia weer teruggezet naar origineel, of had je daar weinig aan gewijzigd?
 

Blackokkie2

Forumguru
Heb je eigenlijk nog van de Octavia accessoires afgehaald die niet origineel waren? Om later de aanschafprijs van de Leon iets te verzachten? Of die ook weer bruikbaar zijn in de Leon.
 
Bovenaan Onderaan