De zin en onzin van HHC in nederland

hemi24

Forumguru
Het filmpje van VW-NL is lekker verwarrend, want eigenlijk komt Hill Hold niet eens voor in het filmpje..!

In de film wordt de auto op de electronische handrem gezet op de helling (rode handrem symbool).
Als je dan weg rijdt wordt deze automatisch gelost, MAAR dit is niet de HHC, want deze werkt via remdruk van het rempedaal welke 2 tot 3 seconden blijft "hangen" zodat je de voet van het rempedaal kunt halen en het gaspedaal kunt bedienen...

Hier nog even een plaatje van de Hill Hold:

cs_hsa_001.jpg
 

hemi24

Forumguru
Mooi topic al zeg ik het zelf :deuk:

Maar het antwoord nog niet gevonden.........:lezen::nono: :D:D

Nou, wat je zegt inderdaad!

Gaan we ook niet vinden ben ik bang... :pieker:

Volgens mij heeft de techniek van de electronische handrem de Hill Hold functie overbodig gemaakt!
Enige wat ik kan bedenken is dat HHC altijd werkt, vooral als je iemand bent die Auto Hold regelmatig uitschakeld. (al kan ik me niet voorstellen waarom je dat zou doen...)
 

Rob

Forumguru
Schiet mij maar lek.. hoe kan de auto dan weten of je langere tijd wil stilstaan zonder voet op de rem of dat je kortstondig vastgehouden wilt worden bij wegrijden.

Als laatste regel in de tekst uit je link staat trouwens iets beschreven over het steeds opnieuw activeren van AH met een knop bij de pook......
 

hemi24

Forumguru
Schiet mij maar lek.. hoe kan de auto dan weten of je langere tijd wil stilstaan zonder voet op de rem of dat je kortstondig vastgehouden wilt worden bij wegrijden.

Nu snap je de vraag van Tuulster... HHC voegt namelijk niets toe aan een elektronische handrem met Auto Hold!!!


Als laatste regel in de tekst uit je link staat trouwens iets beschreven over het steeds opnieuw activeren van AH met een knop bij de pook......

Hoeft niet want het staat standaard AAN, dus je hoeft het alleen te activeren als je het manueel hebt gedeactiveerd...
 

Canon-Eye

Forumguru
Auto Hold is inderdaad fantastisch maar nog extra betalen voor Hill Hold dat is de stelling......
Voorlopig heb ik helemaal geen Autohold en het is nog maar de vraag of die standaard op mijn volgende auto zal zitten - welke dat ook moge worden (maar geen S3 want die is me sowieso veuls te groot).

Mocht ik voor de keuze komen te staan en een auto overwegen die Autohold al heeft en waar ook nog Hill Hold aan toegevoegd zou kunnen worden, dan lijkt het me verstandiger om gewoon uitgebreid te gaan uittesten of het één voldoende is, of dat het andere toch nog iets toevoegt.
Op voorhand roepen dat als AH er al opzit dan HH "dus" overbodig is, lijkt me voorbarig.
 

Tuulster

Forumguru
:D:D

Staat wel voor 80,- in de optielijst en wordt door menig Sup III besteller aangevinkt,dat Hill Hold. Waarom Dat is de vraag, niets voorbarigs aan hoor.......
 

Rob

Forumguru
Hebben we eventuele verschillen in functioneren bij DSG en handbak al meegenomen?
 
Hebben we eventuele verschillen in functioneren bij DSG en handbak al meegenomen?

Mijn 1.6 dsg met Hill hold (volgens de optielijst gratis) komt in december dus dan weet ik in ieder geval wat Hill hold is.
Ik vind het maar raar dat nergens duidelijk staat wat nou exact het verschil is....
 

Rob

Forumguru
Hoeft niet want het staat standaard AAN, dus je hoeft het alleen te activeren als je het manueel hebt gedeactiveerd...
Aha, dus er zal toch een keer iets aangezet moeten zijn of moeten worden, anders werkt alleen HH. Zijn we er nu uit met z'n allen?
 

Joske

Forumguru
bij HHC moet je op een knopje duwen als je in een VW zit hoor... bij autohold houdt hij even de remdruk er op, ongeacht de helling... daar kijkt ie helemaal niet naar.
 

Joske

Forumguru
het gaat er hem om dat je het kunt uitschakelen én inschakelen. Automatisch komt het in werking, dat wel, rekening houdend met de helling.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hill Hold = nog 2 seconden remdruk vasthouden nadat je het rempedaal hebt losgelaten.
Auto Hold = remdruk onbeperkt vasthouden totdat je voldoende gas geeft om weg te rijden + nog automatisch op handrem enz
Als je Auto Hold hebt dan heb je ook Hill Hold functie.
Als je Hill Hold hebt dan werkt dat op hellingen van +5 graden en Auto Hold werkt altijd.

Vrij verzonnen naar eigen studie, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend :maakmegek:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Niet (op de S3) volgens Skoda..!

Lijkt mij onzin volgens Skoda
Auto Hold werkt wel op de vlakke weg en plotseling niet op een helling :
A- Dan kan je niet over AH spreken
B- Dan heb je er dus niets aan (lijkt me heel onlogisch)
C- Ik denk dat er allerlei naam verwarring is
D- Dat ze het bij Skoda ook niet meer snappen
 

hemi24

Forumguru
Boekje van de S3 geeft ook weinig uitsluitsel:

Knipsel1.JPG Knipsel2.JPG

Enige zinnetje waar ik verschil uit kan opmaken is deze zin uit het stukje van de Auto Hold:

Als de wagen tijdens het wegrijden op een helling vanzelf omlaagrolt, dan gas
geven resp. de parkeerrem inschakelen.


Dit zou kunnen inhouden dat de Hill Hold de remdruk bij het loslaten anders/geleidelijker afbouwt dan de Auto Hold.
 

Wouter1

Forumguru
Heb geen last van dit "probleem", want ik ben niet in de markt voor een S3 (of iets anders)
De Citigo en Fabia hebben beide een soort hhc. Werkt voor ons prima, maar als het er niet opgezeten had, had ik het niet gemist.
 
Bovenaan Onderaan