De zin en onzin van HHC in nederland

Tuulster

Forumguru
Regelmatig zie ik in configuraties voorbij komen dat mensen het HHC hebben aangevinkt als optie.

HHC staat voor Hill Hold Control en ik vraag me af wat de zin van dit systeem is in het vlakke Nederland. :pieker:Uiteraard volledig begrijpelijk dat je het aankruist als je in de bergen woont. HHC wordt namelijk pas actief op een helling van meer dan 5%.

De nieuwe Superb is voorzien van een Auto Hold Functie die eigenlijk exact hetzelfde doet als HHC maar wellicht dan maar tot een hellingshoek van 5%!? Inmiddels kan ik uit ervaring zeggen dat hij ook een op een redelijke brug de auto gewoon keurig op zijn plaats houdt.

Ik zou zeggen 80,- in de zak houden (of besteden aan leukere opties:D)?????
Roept u maar.......
 
  • Leuk
Waarderingen: EHS

ertromp

Forumguru
Regelmatig zie ik in configuraties voorbij komen dat mensen het HHC hebben aangevinkt als optie.

HHC staat voor Hill Hold Control en ik vraag me af wat de zin van dit systeem is in het vlakke Nederland. :pieker:Uiteraard volledig begrijpelijk dat je het aankruist als je in de bergen woont. HHC wordt namelijk pas actief op een helling van meer dan 5%.

De nieuwe Superb is voorzien van een Auto Hold Functie die eigenlijk exact hetzelfde doet als HHC maar wellicht dan maar tot een hellingshoek van 5%!? Inmiddels kan ik uit ervaring zeggen dat hij ook een op een redelijke brug de auto gewoon keurig op zijn plaats houdt.

Ik zou zeggen 80,- in de zak houden (of besteden aan leukere opties:D)?????
Roept u maar.......

Als het bij de S3 net zo makkelijk achteraf te activeren is met VCDS als de O3 zeg ik inderdaad op zak houden :D
 

Spoetnik

Forumguru
Als je op een helling parkeert moet je niet denken dat de handrem erop staat. Anders loopt even later na uitstappen de auto naar beneden. Toch...?
 

Canon-Eye

Forumguru
In sommige polderlandschappen - die verder zo plat zijn als een uitgewalste pannekoek - moet nog wel eens voorrang worden gegeven bovenaan de oprit vanaf een erf naar een dijk toe.
Afgezien daarvan zijn er heel wat mensen die niet alleen maar in het westelijke vlakke deel van Nederland blijven.

Dus: aan de hand van je eigen omstandigheden gewoon lekker zelf bekijken of je wel of geen nut verwacht van zo'n optie, mocht die niet standaard aanwezig zijn...
 

Tuulster

Forumguru
Als je op een helling parkeert moet je niet denken dat de handrem erop staat. Anders loopt even later na uitstappen de auto naar beneden. Toch...?

Nee, bij Auto Hold is het zo dat wanneer het systeem actief is en je de portier opent of het contact uitschakeld de elektronische handrem het automatisch overneemt!
 

Tuulster

Forumguru
In sommige polderlandschappen - die verder zo plat zijn als een uitgewalste pannekoek - moet nog wel eens voorrang worden gegeven bovenaan de oprit vanaf een erf naar een dijk toe.
Afgezien daarvan zijn er heel wat mensen die niet alleen maar in het westelijke vlakke deel van Nederland blijven.

Dus: aan de hand van je eigen omstandigheden gewoon lekker zelf bekijken of je wel of geen nut verwacht van zo'n optie, mocht die niet standaard aanwezig zijn...

Snap ik maar is Auto Hold dan niet voldoende.. dat is de vraag.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Elke keer als ik de straat uit rijd en de voorrangsweg op moet ben ik blij met de HH en dat komt omdat ik zo verschrikkelijk lui ben. En op meer plaatsen dan je denkt werkt dat systeem en hoef ik niet met de handrem te klooien
 

Tuulster

Forumguru
Blijft de vraag of je er ook niet zo lui zou kunnen zijn in een Superb III met Auto Hold en geen Hill hold :D:pieker:

Auto Hold is inderdaad fantastisch maar nog extra betalen voor Hill Hold dat is de stelling......
 

andrehj

Forumguru
Zoals al gezegd, hill hold is op vele plaatsen erg praktisch.
  1. Op vakantie, waar alles scheef is.
  2. Bij de uitgang van parkeergarages.
  3. Bij het opdraaien van een hoger gelegen weg (op een dijk of zo)
  4. Op die plaatsen waar we in NL wel heuvels hebben (denk aan Limburg, Veluwe, Montferland of Groesbeek).
  5. Etc.
Ik zou er iig niet meer zonder willen.
 

oco1979

Forumguru
Al meermaals mogen ontdekken als ene van de VAG-groep op me plateau sta en ik er af moet rijden.
Net nog een polo(vervangwagen) wisten ophalen en dan had ik ook eerst zo iets van,godver,die handrem sta nog op.
 

Spoetnik

Forumguru
Sta je voor een stoplicht, zakt je voorganger achteruit. Dan kan je, indien ruimte, mee naar achteren zakken om aanrijding te voorkomen. Koppeling in trappen en even de handrem los zetten. Staat de auto op de HH en met DSG wordt het wel heel snel handelen.

Roep ook maar wat :tegek:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Als ik de auto verlaat wil ik graag een ouderwetse mechanische handrem zo een die je ook nog kan gebruiken als je haaks de hoek om wil.
Als er elektrisch niets meer werkt heb ik mijn noodrem nog.
Ik geef geen geld uit aan auto hold.
 

hemi24

Forumguru
Blijft de vraag of je er ook niet zo lui zou kunnen zijn in een Superb III met Auto Hold en geen Hill hold :D:pieker:

Auto Hold is inderdaad fantastisch maar nog extra betalen voor Hill Hold dat is de stelling......

Werkelijk? Is Hill Hold een optie en niet standaard aanwezig bij Auto Hold?!?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ja dat klopt en ik wil Hill Hold ook niet missen.
Maar als ik het goed begrijp gaat het om autohold, volgens mij is dat het systeem dat je onbeperkt je rempedaal los kan laten.
Help me als ik het verkeerd begrepen heb.
 

Tuulster

Forumguru
Haha kijk daar gaan we, blijkt dit draadje toch vragen op te roepen...:dankje::D

Volgens mij is Auto hold namelijk hetzelfde als Hill hold is alleen de hellingshoek waarin het systeem werkt groter???:pieker:
 

hemi24

Forumguru
Maar wat is nu de toegevoegde waarde van Hill Hold als de auto al voorzien is van Auto Hold..?
Die laatste houd de auto toch ten alle tijden op z'n plek als je de rem hebt ingetrapt, zowel vlak als op een helling?
Daarbij, de automatische handrem wordt toch ook gelost als je wegrijdt?

Dus wie-o-wie kan mij uitleggen wat HHC hier nog aan toe gaat voegen?!?
 

Rob

Forumguru
Erg fijn op weg naar boven in de dagelijkse (Benelux)tunnel file. Ik wil het niet missen in ieder geval.
 
Bovenaan Onderaan