De zin en onzin van HHC in nederland

Tuulster

Forumguru
Vandaag een dagje Antwerpen voor mijn werk en diverse erg steilen parkeergarages in en uit gereden en eens even heel goed opgelet...... geloof me je hoeft geen Hill Hold te bestellen. Auto blijft keurig staan met Auto Hold zonder de voet op de rem. Gas en weg! :D:thumbsup:

Super!
Ik snap dus nog steeds helemaal niets van de Hill Hold optie..........:pieker::pardon::nono:
 

hemi24

Forumguru
Heb het instructieboekje van mijn Golf 7 eens erbij gepakt en wat schetst mijn verbazing:

Inhoudsopgave: "Berghellingassistent: zie AutoHold"

Komt er dus op neer dat VW alleen nog maar AutoHold kent en niks geen opties van Hill Hold of iets dergelijks!

Dus snelle manier van cashen bij Skoda?!?

Bij Duitse en Oostenrijkse configurators komt de optie ook gewoon voor, maar op de Skoda-auto.cz kwam ik hem niet tegen in de configurator.
 

superbia

Forumguru
Het verschil met hilhold ken ik niet, maar auto hold werkt echt perfect. Hier zijn alleen geen stijle hellingen waar ik het uitgebreider kan testen.
 

Giant

Forumguru
Als ik dat zo lees is mijn conclusie dat ik 'debet-hold' heb mee besteld:angry:. Maar wat heb ik me er een mooie knopje bij in de middenconsole voor dat bedrag:geek:. Ik zal het wel zien als mijn auto ergens in november bij me voor de deur staat. Meteen eerst maar eens wat parkeergarages in- en uitrijden;).
 

hemi24

Forumguru
Als ik dat zo lees is mijn conclusie dat ik 'debet-hold' heb mee besteld:angry:. Maar wat heb ik me er een mooie knopje bij in de middenconsole voor dat bedrag:geek:. Ik zal het wel zien als mijn auto ergens in november bij me voor de deur staat. Meteen eerst maar eens wat parkeergarages in- en uitrijden;).

Ben benieuwd watvoor knopje jij denkt te gaan krijgen...
:pieker:
 

Rene C

Forumguru
Heb ooit in buitenland voor zaken een 5-serie mee gekregen (kostenloze upgrade van Golf :D, deze had ook AutoHold.

Ik rijd nu zelf 1.4 TSI met DSG en Hillhold. Hill hold werkt zoals vele al geschreven hebben alleen op een helling en houdt dan kortstondig de rem vast. Autohold met de BMW goodie elke keer dat ik tot stilstand kwam de handrem er op. Grootste voordeel was dat je idd je voet van de rem kon halen, ondanks dat de 5-serie een automaat was. Hij bleef dan keurig op zijn plek staan (vlakke weg en helling) tot je het gaspedaal ver genoeg intrapte dat de auto wilde gaan rijden. Dan ging de handrem eraf en reed je gewoon weg.

Echt een super optie als je DSG hebt en veel in een stad met stoplichten rijdt. Bij handbak is het voordeel alleen IMHO op een helling omdat je dan ook je voet van de rem kan halen.
 

Giant

Forumguru
Ben benieuwd watvoor knopje jij denkt te gaan krijgen...
:pieker:
Nee hé?! Zelfs dát niet? Goed, rest mij als ik dit draadje zo lees heel rap mijn dealer te bellen met het afbestellen van deze geldklopperij, als ik daar nog niet te laat mee ben:angry:. Of is er ook maar iemand op het forum die hill hold besteld heeft, het al in gebruik heeft, het verschil met auto hold kan aangeven en die het als hij weer moest bestellen de optie weer zou mee bestellen????
 
Bovenaan Onderaan