De zin en onzin van HHC in nederland

Tuulster

Forumguru
Ik ben er nog steeds niet achter.........

Waarom Hill Hold als de Sup III standaard Auto Hold heeft! :pardon:
 

Tuulster

Forumguru
Deze link helpt niet hoor, ik heb het daar al eens aangekaart wat het verschil was...... ook niet duidelijk geworden :arghh:
 

Rob

Forumguru
Volgens mij ben ik erachter.

Met Hill Hold activeer je op een helling handmatig de electronische handrem als je bijvoorbeeld op een helling voor rood staat te wachten. Je hoeft dan niet meer je voet op de rem te houden en de Hill Hold deactiveerd zichzelf zodra je wegrijd.
Auto Hold is een automatische electronische ingreep die de auto voor maximaal 2-3 seconden vasthoud als je op een hellend wegdek wil wegrijden

Deze info haal ik uit een filmpje op de VW website.. Kijkt u met me mee?:D

http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/techniek#
 

hemi24

Forumguru
@Rob : Bijna goed, nu de termen Auto Hold en Hill Hold nog even omdraaien... :lezen:

Auto Hold houdt de remdruk vast nadat de auto met de rem tot stilstand is gebracht.

Hill Hold stelt de bestuurder in de gelegenheid op een helling vanuit stilstand weg te rijden, door de remdruk 2 a 3 seconden vast te houden na het loslaten van het rempedaal.



Hill Hold werkt dus kortstondig, terwijl Auto Hold de remdruk blijft vasthouden totdat de bestuurder probeert weg te rijden.
+ verhoogt de remdruk als de auto toch dreigt weg te rollen (bijv. op een helling);
+ schakeld de electronische handrem in als het contact wordt afgezet, of het bestuurdersportier wordt geopend, of de gordel van de bestuurder wordt losgemaakt.
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
@Rob : Bijna goed, nu de termen Auto Hold en Hill Hold nog even omdraaien... :lezen:

Auto Hold houdt de remdruk vast nadat de auto met de rem tot stilstand is gebracht.

Hill Hold stelt de bestuurder in de gelegenheid op een helling vanuit stilstand weg te rijden, door de remdruk 2 a 3 seconden vast te houden na het loslaten van het rempedaal.



Hill Hold werkt dus kortstondig, terwijl Auto Hold de remdruk blijft vasthouden totdat de bestuurder probeert weg te rijden.
+ verhoogt de remdruk als de auto toch dreigt weg te rollen (bijv. op een helling);
+ schakeld de electronische handrem in als het contact wordt afgezet, of het bestuurdersportier wordt geopend, of de gordel van de bestuurder wordt losgemaakt.
WAT IS DAN HET VOORDEEL VAN HILL HOLD ALS JE AL AUTO HOLD HEBT??????????
 

Rob

Forumguru
@Rob : Bijna goed, nu de termen Auto Hold en Hill Hold nog even omdraaien... :lezen:

Auto Hold houdt de remdruk vast nadat de auto met de rem tot stilstand is gebracht.

Hill Hold stelt de bestuurder in de gelegenheid op een helling vanuit stilstand weg te rijden, door de remdruk 2 a 3 seconden vast te houden na het loslaten van het rempedaal.



Hill Hold werkt dus kortstondig, terwijl Auto Hold de remdruk blijft vasthouden totdat de bestuurder probeert weg te rijden.
+ verhoogt de remdruk als de auto toch dreigt weg te rollen (bijv. op een helling);
+ schakeld de electronische handrem in als het contact wordt afgezet, of het bestuurdersportier wordt geopend, of de gordel van de bestuurder wordt losgemaakt.

Moet er bij Auto Hold niet toevallig "handrem" i.p.v. rem staan? :shutup:
Zoniet, dan staat er bij AH en HH precies hetzelfde, maar dan anders
 

hemi24

Forumguru
Moet er bij Auto Hold niet toevallig "handrem" i.p.v. rem staan? :shutup:
Zoniet, dan staat er bij AH en HH precies hetzelfde, maar dan anders

Nee, want Auto Hold werkt niet d.m.v. de handrem, maar d.m.v. de ABS/ESP regelunit die de remdruk vasthoudt.

De handrem is bij de elektronische versie niets anders dan 2 electromotoren die de handrem-handle en de handremkabels vervangen...

Als je nog even na wilt lezen: Auto Hold
 
Bovenaan Onderaan