Tesla Model S P85D

Noord26

Forumguru
Op vakantie met een Tesla? Trek maar een paar dagen extra uit voor de reis. Is m.i. nog steeds het zwakste punt van e-auto's. Naast de misvatting over milieu. Well-to-wheel is een Tesla niet (veel) schoner dan de gemiddelde Audi, BMW of Mercedes.
En voor mij is t touchscreen een reden om m niet te willen. Heb nu al ruzie met ipad, telefoon e.d. Helaas gaan steeds meer fabrikanten over op die ondingen....

Paar dagen extra? In iets meer als een half uurtje is je auto weer opgeladen. En je moet toch regelmatig stoppen voor koffie, etc..
 

peterrapid

Forumguru
@Falcon begrijp me niet verkeerd hé ik ben een voorstander van alternatieve energieën misschien niet elektrisch voor de auto maar vindt het een lovenswaardig en vooral hoogtechnologisch item die Tesla die de grote automerken gewoon voor schut zet dus :thumbsup: maar in België wordt dit type wagens procentueel weinig verkocht en als deze verkocht worden dan is dit aan ofwel de vermogende personen en/of bedrijven. Het aantal laadpalen is ook bij ons exponentieel gegroeid maar is zwaar onder het gemiddelde van landen zoals Duitsland en Nederland. Onze overheid haalt bijna 9% van zijn volledige budget binnen op de taksen van Diesel en Benzine. Mocht dit wegvallen dan is onze overheid = Griekenland. Er worden hier en daar wel wat premies gegeven op de aankoop van een elektrische wagen maar niet voldoende om de grote meerderheid te overtuigen om hiervoor te kiezen. Er worden mega-kortingen op belastingen uitgedeeld aan bedrijven in de windenergie maar iedere laadpaal die ergens staat wordt ofwel zelfstandig uitgebaat of is betaald door de gemeentelijke overheid. In ons land is er totaal geen plan op lange termijn om ecologie en transport een plaats te geven en resoluut te kiezen naar een ecologisch transport en de grote onderliggende reden is de inkomsten van onze staat. Dit is al heel lang geweten in België en ook met deze overheid zie ik geen verandering maar enkel cosmetische ingrepen.
Het debacle zonnepanelen in België is nogal gekend vb. mega-premies voor het plaatsen van zonnepanelen 10j geleden en 3j geleden het bijna afschaffen ervan en dan de mensen die geen zonnepanelen kunnen plaatsen of betalen laten opdraaien om het financieel tekort hiervan te betalen. Typisch België geen visie op lange termijn aangaande ecologie omdat geen enkele politieke partij durft een nederlaag lijden tijdens de verkiezingen.
 

Falcon

Donateur
Onze overheid heeft gewoon het lef niet om dit soort regelingen niet te bieden (inclusief de daadwerkelijke reden). Dat doet België dus wel.. goed toch?

Bij ons is er dus een wel een regeling, maar zodra die te veel gebruikt gaat worden.. dan is de pot op en draaien ze de regeling weer terug.

Zowel de bijtelling, maar ook de regeling om een Tesla aan te kunnen schaffen met hoge subsidie.
 

Frank

Forumguru
Wie van de normale werkklasse, zoals ik dus kan zo maar 90K ophoesten ? Dus voor het overgrote publiek blijft fossiele brandstoffen aangewezen ... Dus ook mega taksen betalen.

De "normale werkklasse" kon 25j geleden ook geen computer veroorloven, en 15j geleden enkel de allergoedkoopste laptops.

Binnen 3 jaar komt de Tesla model 3. Targetprijs: bmw3 klasse. Batterijduur: ongeveer hetzelfde als de S nu (al gaat het volgens mij wat minder zijn). 3/4 jaar is echt niet lang in de autowereld.
 

vwwesley

Senior Member
In Belgie kan je als bedrijf een Tesla voor 120% aftrekken.
Dus de 85.000€ investering brengt 100.000€ op.
Ik kan dat als zelfstandige ook niet betalen hoor !!!!
De leasing van de batterij is ook maar voor 5 jaar, du erna moet de batterij herleased worden of gekocht !
 

Kogamyata

Senior Member
@vwwesley Dat betekent dus wel dat de gewone belastingbetaler de luxe van 'n ander financiert en dat moet niet kunnen. Zo heeft elk land z'n eigenaardigheden, dat weer wel.
Joop.
 

SuperBeeb

Forumguru
En toch denk ik dat mijn ritje Winterberg - Leiden langer had geduurd dan de 4 uur incl stop die ik er vandaag voor nodig had. Denk niet dat die Tesla 200 km reikwijdte haalt bij snelheden tussen de 160 en 235 (als ie die laatste snelheid überhaupt haalt...)
 

Noord26

Forumguru
En toch denk ik dat mijn ritje Winterberg - Leiden langer had geduurd dan de 4 uur incl stop die ik er vandaag voor nodig had. Denk niet dat die Tesla 200 km reikwijdte haalt bij snelheden tussen de 160 en 235 (als ie die laatste snelheid überhaupt haalt...)

Ik bespeur een mate van jaloezie?
 

Captain Hook

Forumguru
En toch denk ik dat mijn ritje Winterberg - Leiden langer had geduurd dan de 4 uur incl stop die ik er vandaag voor nodig had...
Idd. Zeker daaaaaagen langer. :maakmegek:
Echt, wow, wat stoer. :yeah:

Volgens de ANWB routeplanner is het 361 km van Leiden naar Winterberg.
M.a.w. in 4 uur tijd; da's net 90km/h gemiddeld. Ik zie niet in wat daar zo bijzonder aan is... Maar ach, laat maar... :koffie:
 

Blackokkie2

Forumguru
Nou gemiddeld 90 met een stop en stadsverkeer erbij, dan moet je nog flink doorrijden om dat te halen hoor, ook afhankelijk van hoelang de stop duurt.(misschien wel lang genoeg om die Tesla weer vol te laden:D)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach kon hem me wel veroorloven hoor en ik ben de normale werkklasse, probleem was toendertijd dat hij simpelweg niet onder me buro paste....
Moet een piepklein bureeautje geweest zijn, @EdK , want in 1990 hadden we al lang die oer-IBM desktopjes en dan heb ik het nog niet eens over de Sharp MZ80K's uit de jaren '80, met beeldschermpje en toetsenbord uit één stuk. Kon ok al makkelijk onder mijn bureau, inclusief de losse 8" diskdrives...
 

EdK

Forumguru
tsja toen was ik nog wat kleiner en had ik ook dus een kleiner buro......
Mot ik nu alles uitleggen...?
 
Bovenaan Onderaan