Tesla Model S P85D

sitechris

Donateur
2200 kg, 0-100 in 3,2 seconden. Het is niet zozeer de acceleratie maar vooral de instant power direct vanaf stilstand. De klap in je rug is werkelijk brachiaal. Alsof iemand je maag oppakt en even in je keel stopt. Met grof geweld. Het is nauwelijks te bevatten. Na 3 sprintjes was ik oprecht even misselijk. De eerste meters is de auto fenomenaal snel.

Boven de 100 km/h neemt de acceleratie rap af. Een 100-200 tijd van 13/14 seconden is vergelijkbaar met een stock Cupra (280 pk). Dat is ook opvallend.

De auto rijdt en stuurt verder prima. Heel erg volwassen, heel erg stabiel. Ook de kwaliteit van het interieur is gewoon goed. Vooral de grote touchscreen werkt erg prettig. Over een paar weken zal ik mijn blog hier posten. Maar nu eerst de video :)

 

Eemspoort

Forumguru
Die is wel een beetje rapper als mijn V6. Denk zelfs dat ie ook wel rapper is dan de V6 van @Corné de Kluijver ... :D
Maar idd, het geluid is ook een deel van de sensatie. En dat mis je, denk ik, wel in een Tesla. Ofschoon de "shock" van de enorme acceleratie zonder geluid ook wel heftig kan zijn, natuurlijk. En het is ook een kwestie van wennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Wat een acceleratie zeg!!!! Moet je niet te zwaar getafeld hebben.

De middenconsole c.q. dat touchscreen vind ik erg gekunsteld er tussen geplakt en afbreuk doen aan het dashboard
 

sitechris

Donateur
Die is wel een beetje rapper als mijn V6. Denk zelfs dat ie ook wel rapper is dan de V6 van @Corné de Kluijver ... :D
Maar idd, het geluid is ook een deel van de sensatie. En dat mis je, denk ik, wel in een Tesla. Ofschoon de "shock" van de enorme acceleratie zonder geluid ook wel heftig kan zijn, natuurlijk. En het is ook een kwestie van wennen.

Ja en nee. Van 0-100 wel, maar van 100-200 is de Tesla niet zo heel rap. Dan wint Corné het wel met zijn V6.
 

Noord26

Forumguru
Ja en nee. Van 0-100 wel, maar van 100-200 is de Tesla niet zo heel rap. Dan wint Corné het wel met zijn V6.

Heb ook mogen proefrijden in een dergelijk exemplaar. Schoonvader heeft hem inmiddels besteld. Exact dit type, maar met dan als enige optie de luchtvering. Hemels autorijden! Motorgeluid mis je totaal niet icm deze vering. Wat een genot..

En ongelooflijk wat een voordelen er voor ondernemers aan zitten voor een volledig elektrische auto. Anders was het deze nooit geworden.

@sitechris, wat deze auto voorzien van bepaalde opties? Zoals het alternatieve onderstel?
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Wat een acceleratie zeg!!!! Moet je niet te zwaar getafeld hebben.

De middenconsole c.q. dat touchscreen vind ik erg gekunsteld er tussen geplakt en afbreuk doen aan het dashboard

Daar was ik vooraf ook erg sceptisch over. Maar vond het er beter uit zien als in een doorsnee Octavia of SuperB.. ;) Veel fraaier zelfs. Het reageert erg vlot en de afwerking is erg goed (niet subliem),. En dat mag ook wel voor het geld natuurlijk..
 

Der Einser

Forumguru
Tuurlijk is er niets lekkerder dan het geluid van een dikke V8, V10 of V12 (en een V6 supercharged met open uitlaat @Corné de Kluijver ),.... maar ik denk niet dat je zoiets mist in deze Tesla.
Dit gaat als een raket en heb je geen eens de tijd om het geluid te missen. Je focus is dan op de snelheid!!
 

ertromp

Forumguru
Daar was ik vooraf ook erg sceptisch over. Maar vond het er beter uit zien als in een doorsnee Octavia of SuperB.. ;) Veel fraaier zelfs. Het reageert erg vlot en de afwerking is erg goed (niet subliem),. En dat mag ook wel voor het geld natuurlijk..
Wat ik mis is gewoon een stel draaiknoppen al dan niet uitgevoerd met een stijlvolle alu ring o.i.d. en een paar drukknoppen. Wat dat betreft ben ik wel old skool
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Wat ik mis is gewoon een stel draaiknoppen al dan niet uitgevoerd met een stijlvolle alu ring o.i.d.
Tsja dat is echt zo'n B&O uitspraak toen die mety hun stereo's uitkwamen die geheel glad waren en er geen knoppen meer opzaten.......:pieker::jaja::D
 

Captain Hook

Forumguru
Ik merk het wel weer aan de reacties... :pieker:
Aan de ene kant willen we vooruitgang, verbetering, nieuwe gadgets, nieuwe toeters en bellen en aan de andere kant is menigeen zoooo vastgeroest in het verleden... :arghh: Erg tegenstrijdig allemaal.

Heerlijk lijkt me dat; al dat onnodige lawaai, weg ermee! Nu moeten ze alleen nog de bandenherrie en het windgeruis aanpakken.

Ik voorspel een gouden toekomst voor meegeleverde MP3tjes met raceherrie en gratis petjes. :D

Ik zie het al, er is een oplossing voor:
http://www.vroombox.com/
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Sinds sportief meestal gepaard gaat met veel herrie, denk ik.

Ongeveer hetzelfde misverstand als "een mus is een vogel, dus een vogel is een mus".
 

Captain Hook

Forumguru
Ok, het is duidelijk. Mijn interpretatie van het begrip 'sportief' is danig verouderd. :cry:
Altijd gedacht dat het een betekenis had waarbij je fair en eerlijk met elkaar omgaat, rekening houdt met de regels, rekening houdt met de tegenstander, je omgeving. Helaas, niets van dat alles. Mea culpa. :koffie:

Wordt hoog tijd dat ze alle woordenboeken en synoniemenlijsten ook aanpassen... :yeah:
 
Bovenaan Onderaan