Wat hebben jullie reserve wiel of iets anders ( compressor )

andrehj

Forumguru
als ik volgende week R32 remmenset gemonteerd heb, past 16 inch niet meer
OK, dan is het duidelijk. Maar waarom monteer je die R32 remmen dan? Want ook een veel zwaardere Superb 2.0 4x4 TDI rijdt nog gewoon met remmen die in een 16" wiel passen.
Ik ben misschien wel te praktisch, maar snap de noodzaak van het opwaarderen niet, tenzij je je auto voor het circuit wilt gebruiken.
 

andrehj

Forumguru
het idee van winterwiel in zomer achterin en andersom is ook wel goed eigenlijk, zal eens kijken of er een 18 inch wiel past onder de vloer?
De diameter is het probleem niet, maar de breedte van 225 geeft soms problemen. Zo past dat bij een Superb volgens mij alleen als je de variant hebt mét bagagerails, maar zonder de dubbele bodem.
 

Joske

Forumguru
Ik heb in al mijn auto's een volwaardig reservewiel liggen, standaard werd bij mijn O3 een plaksetje geleverd maar dat vind ik maar troep. Stel dat je na 2000km lek rijdt is je nog bijna nieuwe band er compleet aan dankzij die rommel die je er in spuit.. Vandaar mijn keuze :)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Volwaardig Reservewiel en nog een spuitbus die ik van een andere auto heb overgehouden.
De laatste 2 jaar geen lekke band gehad.
Ik kom met de auto regelmatig op plaatsen waar de kans op een lekke band groter is als gemiddeld.
Stel dat je in de nacht een scheur in de band hebt, hoe lang moet je dan wachten en wie gaat je helpen?
De Nederlandse snelwegen zijn onveilig in de donkere periode. (overdag ook vanwege dolle coureurs)
 

deVerhuizers.nl

Actief lid
In mijn huidige auto heb ik een volwaardig reservewiel liggen. Ik moet zeggen een veilig gevoel.
In mijn 'oude' auto lag een plaksetje. Ten eerste maar afwachten of dit goed zal werken.
Ten tweede, is het niet verstandig om deze te gebruiken. Vandaag heb ik mijn 'oude' auto bij het bergingsbedrijf leeggehaald en het plaksetje meegenomen. De medewerker waarschuwde mij dit nooit te gebruiken, omdat dan je band niet meer gerepareerd kan worden en wellicht nog belangrijker, de alu verg zodanig aantast dat je deze waarschijnlijk ook kan weggooien.

Reden genoeg om voor mij de compressor om te bouwen, zodat ik deze voor andere dingen kan gebruiken. Iemand nog tips hiervoor?
 

floyd2

Forumguru
In mijn vorige had ik een plakset.
Wat een genot die opbergplaats waar mijn doppensets en allerlei losse meuk in gekiept konden worden.(hij was ook altijd tot de rand gevuld)
De compressor is alleen gebruikt om de bandenspanning te corrigeren.(75000km zonder lekke band dus)
Echter hielp ik een paar maanden geleden iemand met een lekke band en plakset en het resultaat was een grote plas vloeistof op de straat en het effect nul.
Daarom ben ik blij met mijn volwaardige reservewiel bij mijn huidige auto alleen mis ik een handige plek voor mijn losse spullen.
De zijcompartimenten zijn op zich groot genoeg maar smal en hoog dus het vullen en sluiten is elke keer een uitdaging.
En een krat is het ook niet helemaal.
Nou ja,ieder voordeel heeft z'n nadeel.
 

Rickyyyyy

Senior Member
@Rickyyyyy Je hoeft dat toch niet nieuw te kopen? Reserve is reserve. Kijk op Marktplaats, Speurders, Gaspedaal, 2e hands etc. Daarna onderdelenzoeker en slopers. Ik had heel snel band op wiel voor € 40,- lichtmetaal. Potkrikje kost € 12,- als je wat rondkijkt en kruissleutel € 5,-. Dan kom ik aan € 57,- das toch anders dan € 250,- nietwaar. Ja als je gaat voor Winterbanden op velgen dan wordt het anders maar dat moet m.i nu voor € 150,- kunnen. Doe je best. Misschien heeft iemand op 't forum nog wel 'n aanbieding. Kijk bij winterbandwielen!
Succes,
Joop.
Klopt helemaal! :rockon: ik denk ook veel te moeilijk na
 

oetje

Actief lid
Nadat i jaren in een Smart for22 heb gereden met een plakset kreeg ik een klapband in Brussel. om 21:00.... dan sta je dus langs een drukke autostrada en kunt allerlei gekke dingen uithalen om de dag erna een nieuwe band te kopen.
Daarom mijn besluit vanaf toen: reservewiel! Zeker iets duurder als je het in de hele periode van je autobezit niet nodig hebt maar anders zijn geld dubbel en dik waard!
 
Volwaardig reservewiel geen thuisbrenger in de koffer!!bij aanschaf zat r n reparatiesetje in maar een reservewiel op de kop getikt n de piepschuimbak compleet voor 25euro bij klein gunnewiek (thuisbezorgd)!compressor ook achterin voor als de reserveband niet op spanning is!!n als je je even boos maakt heb je in 10 min de band verwisselt! !
 

johant

Senior Member
Altijd een volwaardig reservewiel; ik wil geen thuiskomertje. En helemaal geen pomp met spullie.
 

oco1979

Forumguru
Volwaardig reservewiel,desnood heb je noodwiel,compressorkit is waardeloos,buiten de compressor die je voor andere dingen kan gebruiken.

Dagelijks problemen met die wagens zonder reservewiel.

De klant is altijd de pieneut,vooral in het weekend als de bandenboer dicht is.

Geluk hebt kan er nog een wiek in.

By the way als buitenlander in panne sta in belgie,via skoda-assistance geen recht op vervangwagen.

Meegemaakt met een octavia,familie nederlanders op reis,lekke band geen reservewiel.

Volledig stuk.

Moeten afzetten aan skoda-garage(contract skoda-assistance verplicht !!!! of geen centen voor depanage )

Was wel 22u00 savonds.

Hebben gebeld met de assistance voor vervangwagen,werd niet toegelaten :cry:

Dan naar hotels gebeld die nog plaats hadden(was druk verlengd weekend)

Meesten volzet,andere nog een kamer over, maar super hoge prijs.

Reisbestemming was 200km verder.

Verhaal wat in te korten.

Klant (vader) in wagen geslapen.(volgende dag kon hij reis verder zetten met nieuwe band die garage ging veranderen)

De rest van de familie taxi genomen naar bestemming(was ondertussen al 1uur in de nacht.)

Zo zie je maar wat GEEN reservewiel kan doen,dat is maar één voorbeeld.
 

hemi24

Forumguru
Nadat i jaren in een Smart for22 heb gereden (...)

Ik ken de tweepersoons ForTwo en de vierpersoons ForFour, maar dit moet wel een aardig busje zijn geweest..!

:deuk:


Even weer ontopic: met mijn laatste twee auto's heb ik geluk gehad, beide een compressor aan boord, maar nooit en lekke band gehad. Dus statistisch gezien ben ik na een kleine 6 jaar en bijna 400k km's binnenkort aan de beurt.
Heb nu (gelukkig) een thuisbrenger in de auto en geen compressor, al is deze laatste wel erg handig voor bijvoorbeeld het oppompen van opblaaszwembaden, etc...
 

Mark69

Senior Member
Ik heb er een reservewiel inliggen. Volwaardig maar niet origineel volgens mij. De auto zelf staat op Continental en het reserve wiel is van Pirelli. Maten komen wel overeen. Ook zit er een piepschuimbak met toebehoren in.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij m'n Passat liggen er banden onder die zelf dichtend zijn, zie:

Ik heb dan ook helemaal niets bij me, geen compressor, geen plak set en ook geen reservewiel..
 

oco1979

Forumguru
Bij m'n Passat liggen er banden onder die zelf dichtend zijn, zie:

Ik heb dan ook helemaal niets bij me, geen compressor, geen plak set en ook geen reservewiel..

Nog nooit plat gestaan met deze ?

Hoeveel km heb je reeds met deze.

Al gehoord van deze technologie,maar wist niet dat te koop was.
 

Bakkertje

Forumguru
Inmiddels 17000 km verder en met de banden geen problemen.. Gelukkig ook geen lekke band gehad (in ieder geval niet gemerkt)
 

Jee13

Forumguru
heb nog nooit een reservewiel nodig gehad, echter heb ik nu met deze remupgrade wel mijn reservewiel naar idee van @Cordoba gewisseld met een 18 inch wintervelg.

omtrek is nagenoeg gelijk en breedte van de band scheelt maar iets, past prima onder de dubbele bodem

20150720_113846.jpg


20150720_113834.jpg
 
Bovenaan Onderaan