Wat hebben jullie reserve wiel of iets anders ( compressor )

Hallo,
Ik heb zojuist een Octavia gekocht 2009 model maar er zit geen reserve wiel in.
Nu is mijn vraag hebben jullie dat of gebruiken jullie een compressor.
Aangezien ik dadelijk naar zuid Frankrijk ermee gaat wil ik wel het goeie hebben.

Hebben jullie eventueel een goed adres hiervoor dank.

Tevens ben ik aan het kijken naar shades welke heeft jullie voorkeur meenemende de prijs.

Dank
Roy
 

CharlesTucker

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf, en veel plezier ermee. Wat je vragen betreft, daar ga je waarschijnlijk verschillende antwoorden op krijgen. Zelf heb ik een volwaardig reservewiel in m'n Octavia, gelukkig nog nooit nodig gehad, maar het is voor mijn gemoedsrust wel beter (maar dat is persoonlijk) te weten dat ie op de juiste spanning achterin ligt. Shades heb ik geen ervaring mee, ik heb achterin privacy glass, en dat voldoet prima.
 

Highway

Forumguru
Bij aanschaf van mijn Superb - lag hier ook een compressor + vloeistof in. Ik heb via internet een reservewiel gekocht (2de hands).

Reden: reparatie vloeistof kan kleine gaatjes dichten. Niet als de band echt kapot is / gat te groot is. Met een reservewiel heb je dit probleem niet. Even wisselen en je kan weer verder - kost wel wat meer tijd maar zekeheid om verder te kunnen is groter.

Als je op een gevaarlijke locatie een lek krijgt, kan je met het lekke band doorrijden tot je veilig kan stoppen. Toegegeven - je band is aan gort echter kan je het reservewiel erop leggen en verder rijden. Dat kan niet met ene compressor + vloeistof.
 

newwolf84

Forumguru
Had bij de aankoop ook een "plakset" deze eruit gehaald en via de sloop een stalen velg gehaald en een bandje via internet besteld en deze ligt nu achterin. Het slangetje van de compressor heb ik er afgesneden, nieuw nippeltje gekocht en dat gebruik ik nu om eventueel de banden op te pompen met de compressor.

Shades heb ik verder geen ervaring mee, de combi heeft al getint glas en voldoet voor mij tot nu toe prima.
 

MarcoO2

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf, en veel plezier ermee. Wat je vragen betreft, daar ga je waarschijnlijk verschillende antwoorden op krijgen. Zelf heb ik een volwaardig reservewiel in m'n Octavia, gelukkig nog nooit nodig gehad, maar het is voor mijn gemoedsrust wel beter (maar dat is persoonlijk) te weten dat ie op de juiste spanning achterin ligt. Shades heb ik geen ervaring mee, ik heb achterin privacy glass, en dat voldoet prima.
Sluit ik me bij aan, hoewel ik de spanning eigenlijk altijd vergeet te checken. Is ook niet zo boeiend, want als ik 'm nodig zou hebben, heb ik ;m zo op de juiste spanning.
 

Highway

Forumguru
Als je het goed wil doen, en je hebt nu de reparatieset+compressor heb je nodig:

- piepschuim kuip heb je nodig
- krik
- sleutel voor de bouten (ja, deze zit er niet bij indien je alleen het reparatiesetje hebt)
- plastic gereedschap om de doppen van de wielbouten te halen
- reservewiel zelf

Het piepschuim kuip wordt op meerdere plaatsen op internet aangeboden, dan zit het gereedschap er ook bij.
 

2Metertje

Actief lid
Ik heb zelf destijds ook hetzelfde gehad bij de aanschaf van mijn auto.
Kreeg toen van de dealer nog wel een reparatiesetje erbij, maar daarmee kun je je banden en evt zelfs je band slopen.

Dus heb het volgende gedaan:
Heb 1 van mijn winterbanden (op 16" LM velg) nu achterin liggen en een bijbehorende piepschuimen kuip met toebehoren gekocht. Deze velgen en kuip hebben ze bij oa de kreijne webshop. Op deze manier kan ik de band vervangen en ermee bij de garage komen, waar vervolgens het probleem opgelost kan worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
  1. Ik heb een volwaardig (stalen) reservewiel met een winterband achterin liggen (kom ik altijd mee thuis) , inclusief de kuip met krik, sleutel en de pasbout voor de slotwielbouten.
  2. Ondanks de sunset (extra donkere ruiten achtergedeelte) heb ik daar ook sonniboys in zitten, waarmee de inkijk achterin nihil is.
Beide bevallen mij zeer - al heb ik het reservewiel de laatste 3 of 4 auto's (zo'n 700.000 km of daaromtrent) niet meer nodig gehad. Maar 't kan morgen gebeuren...
 

andrehj

Forumguru
Deze velgen en kuip hebben ze bij oa de kreijne webshop. Op deze manier kan ik de band vervangen en ermee bij de garage komen, waar vervolgens het probleem opgelost kan worden.
Dit is inderdaad de beste en goedkoopste manier. Koop de kuip (incl gereedschapsset) van bovenstaande link of je dealer, en neem als reservewiel gewoon een wiel van je winterset mee. Kost dan in totaal maar zo'n 40 euro en als bonus
- komt je reservewiel tenminste twee keer per jaar (bij de bandenwissel) uit de kofferbak;
- is je reservewiel nooit te oud;
- en hoef je een wiel minder in je garage op te slaan.
 

andrehj

Forumguru
- piepschuim kuip heb je nodig
- krik
- sleutel voor de bouten (ja, deze zit er niet bij indien je alleen het reparatiesetje hebt)
- plastic gereedschap om de doppen van de wielbouten te halen
- reservewiel zelf
Je vergeet nog de plastic schroef + moer waarmee je het reservewiel in de kuip vast zet. Maar ook die is onderdeel van de hierboven genoemde set.
 

hkwvi

Nieuw lid
Ik heb al vanaf de Fabia 1 een echt stalen reservewiel welke meeverhuist is naar de Fabia 2 en sinds 12 Mei in de Fabia 3 ligt :laugh:
Van de Fabia 2 heb ik de compressor gehouden voor klusjes met lucht (luchtbedden) en zo.
 

Sparkie

Forumguru
Volwaardig reservewiel meegeleased (voor ik meen 100 euro).
Voor 2,40 euro per maand een heel stuk gemoedsrust gekocht.
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb in mijn O2 een volwaardig reservewiel, van mijn VW Eos, bij verkoop, de compressor "per ongeluk" thuis laten liggen. Die is ideaal, heb daar al anderen mee geholpen met een lekke band ! Ook ideaal om op de snelweg even je band op te pompen en dan door te rijden naar een veilige plek om te wisselen. (Als je band natuurlijk niet al te lek is....)
 
Bovenaan Onderaan