Wat hebben jullie reserve wiel of iets anders ( compressor )

EdK

Forumguru
Ik heb een gastank in de kofferbak heb ik meer aan dan een reserveband ;)
Joh kun je daar dan ook op rijden als de orginele band lek is ??

Enne jullie hebben het over dat compressortje dat bij die spuitbus geleverd word
Wel ik heb ook zo'n set, maar die compressor die zijn naam niet waardig is, is mooi voor een fietsband maar een autoband krijg ik nog niet eens op 1,8 bar..
 

jonbongoofy

Forumguru
@EdK wanneer heb jij voor het laatst met lekke band gestaan? Heb bij al mijn auto's nog nooit lekke band gehad. Alleen bij de trailer en daar waren beide banden geknapt dus had ik niets aan de aanwezige reserveband. De anwb heeft dat probleem toen keurig opgelost.
 

EdK

Forumguru
2 4 en 7 jaar terug
2 en 4 jaar was met bedrijfswagen en zure was dat reserve ook lek was ( fijne collega's )
en 7 jaar terug was in Noorwegen waar ik in midden in onbewoond gebied een klapband kreeg met mijn RR
Gelukkig had deze nog een reserve wiel
En één ding is zeker, volgende wagen word gewoon weer met reservewiel besteld en niet zo'n flessie met een ballonnen opblazer
 

ertromp

Forumguru
Die lekke band overkomt je altijd op een slecht moment
Ook ik had op vorige auto's nooit een lekke band
In mei 2010 mijn huidige O2 geleverd gekregen met wederom reserveband en in de zomer op een verlaten stuk in Toscane Italië. ...................................... Ja hoor lekke band
Wat was ik blij met dat volwaardige reservewiel en die momentsleutel die ik altijd bij me heb :)
 

Endja

Senior Member
Ik heb het een keer nodig gehad. Daarnaast heb ik vorige week nog met een ex-collega gelachen daar hij er geen had. Dat opvulspul, dat trekt echt op niet veel. Geef mij maar een volwaardige velg, indien het kan.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb bij http://www.kreijnewebshop.nl een kuip besteld voor in het reservewiel. Keurig en snel geleverd, compleet met krik, wielsleutel, spanband en moer om het wiel vast te zetten. Gelijk ook maar de prullenbakjes voor in het kaartenvak van de porteren (van de O3) besteld en bagage fixeerders voor in de koffer. Leuke webshop.
 

CDK

Forumguru
@Bakkertje, geniale technologie die Conti Seal banden :jaja: Als de grip op nat en droog, de slijtagegraad én de afrolgeluiden dan ook goed zijn zou het helemaal top zijn!
 

Kogamyata

Senior Member
Hallo,
Zonder alles te moeten lezen. Ik heb 'n potkrik (2 ton) gekocht, want er zat geen krik in de Fabia 2010, maar nu blijkt dat als de krik helemaal uitgedraaid is, het wiel nog net niet van de grond is. Hebben jullie dat ook of hebben jullie 'n andere krik, zoja welke, die hier bij past.

Joop.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Helmond42 als je een geschikt blokje hout aan je uitrusting toevoegt, hoef je verder geen kosten te maken om het probleem op te lossen: blokje onder de krik (of, als het in de juiste vorm is gebracht voor de krikpunten van je auto: OP de krik) en draaien/pompen maar...
 

Kogamyata

Senior Member
Dat is 'n mogelijkheid waar ik ook aan dacht, maar wellicht zijn er passende krikken en hoe is jullie ervaring daarmee. Want er wordt wel gesproken over reservewielen, maar niet over de (eigenlijk bijbehorende) krik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb destijds bij de aflevering meteen een compleet setje (piepschuimen bak met originele krik en wielsleutel (€59 meen ik) bij de dealer gekocht voor in het met de auto mee bestelde volwaardige stalen wiel, zelfde soort+maat+band als de toenmalige andere 4. Dat is prima voor onderweg.
Voor thuis op de oprit (toen ik nog winter/zomerwissels deed) heb ik een hydraulisch krikje van het "garagemodel" - was ooit een aanbieding van 3 tientjes bij de Formido of zo.
 

0ri0n88

Forumguru
Zat een compressor in, gelukkig op MP een volwaardig wiel zelfde maat incl krikset voor 70 e tegengekomen uit een O2 dus paste perfect :D
hoe dan ook wil ik altijd een volwaardig wiel hebben die compressor is leuk maar werkt zelden goed. Heb hem nog wel denk nl dat ik dat wiel wel hou als ik ooit deze wagen wegdoe :jaja:
 
Bovenaan Onderaan