Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Stian

Actief lid
Ik twijfel heel erg tussen 1.6TDI DSG en 2.0TDI. 2.0TDI DSG is qua bijtelling boven budget. Rij nu een O2 2.0TDI waarvan ik de kracht erg waardeer. Echter veel A2 kilometers dus een DSG is ook wel erg lekker. Comfort vs kracht dus. Ik zie alleen dealer demo's met 2.0TDI voorbij komen. Heeft iemand een idee of de 1.6TDI voldoet in dagelijks leven, en volledig volgeladen met dakkoffer richting zuid frankrijk?
Thanks. Hoewel ik niet post, ben ik wel een actieve volger van de zeer informatieve discussies.

Octavia32

Forumguru
Nou met een 1.6 tdi kom je er ook wel hoor. Tenzij je niet regelmatig even het gaspedaal intrapt of lekker de Autobahn opgaat, zou ik zeker voor 1.6 dsg gaan en kiezen voor comfort. Want zo'n dsg is toch wel ontzettend heerlijk.

Tuulster

Forumguru
Eens!

Ik rij nu zelf al bijna 3 jaar Sub II met 105pk. Geen strepen trekker, maar hij voldoet prima. Ik rij 65.000 km per jaar......
Ook met volle kampeer bepakking naar Oostenrijk met gezin van vier is prima te doen.

Enige is, is dat ik niet kan inschatten wat je rijstijl is..... Je moet niet denken er even een razendsnelle inhaal manoeuvre uit te kunnen gooien en stoplichtsprinten is er ook niet echt bij. ;)

Ik zou gaan voor 1.6Dsg, maar wie ben ik.

Stian

Actief lid
Thanks.
Het is altijd leuk om af en toe het gaspedaal in te trappen. Ik hoop dat de 120pk en 7 versnellingen een inhaalactie makkelijker maken dan de 105pk, maar dat zal wel een illusie zijn. Daarnaast is het misschien ook wel verstandiger om wat relaxter te gaan rijden :) Het feit dat een 1.6DSG duurder is dan een 2.0 is (zoals eerder hier besproken) beperkt de mogelijkheid qua opties ook een beetje. amb. bus. + verwarmde ruit/stoelen + adaptive cruise control + zonnenschermen + DSG stuur + metallic lijkt me wel voldoende.

Matthijsss

Nieuw lid