Gebruiks ervaring Octavia 3

Altos

Banned
Volledig mee eens @JXX ! Ik kan me in al je punten vinen en ik kan je vertellen dat de Dunlops (sinds 2 maanden) supergoed bevallen!
Wij zijn zo'n 95.000 km verder in de zelfde configuratie als jij en nog steeds zeer tevreden!
Veel plezier van je O3 verder.
 

CDK

Forumguru
@2015ABL, voor die DSG gewoon ff een keer naar de DSG-dokter, schakelpatroon kan je volledig naar eigen wens laten instellen :jaja: Met een nazomer meeting kortingsvoucher extra aantrekkelijk ;)
 

auriga

Forumguru
Tijdens een stevige regenbui is het zicht door de zijruiten (en dus buitenspiegels) nogal matig door wervelingen op de zijruit, waardoor het water niet lekker van de ruit 'afwaait'. Ik heb het gefilmd, al was de hoosbui toen inmiddels al wat minder.
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
na 50.000 heel tevreden, alleen de starre achteras is een kleine bitch en irriteert me soms Bonken op de snelweg bij bruggen enzo., ook de sompige vering, ondanks de eibach, heb ik het gevoel op te stijgen op de A6 bij Emmeloord (bekende deuk in de weg) daarna overgang A6 naar A27 bij Almere in de bocht, daar krijg je bij 140 zo'n klap dat je bang bent dat de boel stuk gaat, terugweg een dikke knik 100-200 meter voor de ketelbrug, ook daar bij een wat hogere snelheid stuiter je uit de auto ik rij daar al 10 jaar met meerdere Eibachs maar hier zit echt een min puntje vind ik.
verder soms een verkeersborden herkenning beperkt opmerking op het scherm, de automatische koplampen verblinden de tegenligger regelmatig.
Als je direct na het uitzetten van de motor op de achterklep bediening drukt reageert hij niet, dus 2 keer drukken
vaak werkt het automatische raam niet en moet ik een 2de keer drukken voor de automatische bediening.
Columbus loopt 1 keer per maand vast (ik gebruik hem dagelijks). DSG soms niet 100% soepel

af en toe reageert de schakelflipper aan het stuur niet bij op-schakelen (gebruik dat veel in Duitsland)
Airco staat in de hoogste stand maar overtuigd me met name vandaag niet echt (4 uur gereden)
de wegligging op zich (dus los van het deinen bij grote deuken in de weg) met de Eibach en 18"is wel heel goed, je hoekt hem overal omheen.

Olieverbruik ongeveer 1 liter op de 17.000km (70% Duitsland met echt wel hogere snelheden)

Spraakbediening werkt heel goed
Armsteun plakt(geen echt leer?)
de telefoon is heel lastig in het vakje te leggen en er uit te halen
Kofferruimte is enorm, maar de dubbele bodem voelt gammel aan en verschuift als je er iets onderuit wilt halen
subwoofer rammelt bij hogere volume
Stoelen zitten echt goed en de elektrische bediening is top, automatisch parkeren werkt super, net als de parkeersensoren, maar door de parkeer functie kijken ze erg ver naar beneden. dus vaak bij een krappe bocht op een terrein gaan ze direct in het rood.
Panodak is super en goed te gebruiken ook boven de 100, maar dit is erg persoonlijk weet ik.

kortom, voor €43.000,- een super auto waar best wat op aan te merken is, de auto is uiteraard ook zo duur geworden door alle overbodige opties :)

Zou ik de auto weer bestellen? met mijn huidige lease budget JA, Absoluut en direct, met een hoger budget (lees: geen energielabel restricties mbt de motor en automaat) NEE dan werd het toch weer een volle Audi of volle Passat, maar daarbij moet echt gezegd worden dat ik deze beide auto's nu ook kon bestellen maar niet met alle opties waar ik nu van geniet en met de dagen dat ik onderweg ben is dit voor mij het meest belangrijkste, de relatief kale A4 avant 170pk tdi die ik had gaf me minder plezier dan mijn huidige O3, gemak en comfort is voor mij belangrijk..

Ik ben kritisch, maar wil zeggen dat ik elke dag ECHT met een glimlach in mijn O3 stap, nooit zoveel genoten van een lease auto :)
 
Tijdens een stevige regenbui is het zicht door de zijruiten (en dus buitenspiegels) nogal matig door wervelingen op de zijruit, waardoor het water niet lekker van de ruit 'afwaait'. Ik heb het gefilmd, al was de hoosbui toen inmiddels al wat minder.

Heb mijn O3 nog niet maar ik heb/had hetzelfde met mijn Jetta. Oplossing is gewoon om rain-X te kopen en het 1 maal per jaar op de zijruiten te doen. Een wereld van verschil!
Een flesje kost maar een paar euro en daar doe je jaren mee.
 

NewO3

Forumguru
@micky, herken vrijwel alle punten die je noemt. Voor mij is de O3 ook de meest comfortable en complete lease auto die ik tot nu toe heb gehad. (Altijd BMW lease gereden, en inderdaad relatief kale uitvoeringen). Geniet nu van alle luxe die ik niet gewend was. (Al geef ik eerlijk toe dat mn vorige vrij 'kale' X1 ook fantastisch reed)
 

henriz

Forumguru
Dit oude draadje maar weer eens omhoog halen.
Afgelopen weekend ben ik even op en neer geweest naar Zwitserland (Interlaken), met een vriend die gewend is lange afstanden te rijden op de Duitse snelwegen.
Voor wie het wil weten: ik kan bevestigen dat de Greenline 200 km/u haalt op een vlak stuk. Ik heb het gecontroleerd met een GPS ontvanger (mijn telefoon). Sowieso reed mijn maat veelal 180 a 190, dus het schoot op.

Er staan opvallend veel auto's geparkeerd op Duitse snelwegen. (zo lijkt het althans)

Hij heeft zelf een 2e generatie Octavia 1.9 diesel. Hij was verrast over de goede wegligging van mijn auto.
 

Maartenrutgers

Nieuw lid
Inmiddels 50000km verder en tevreden over de auto! Wel een kleine vraag: als ik de Drive Set Up gebruik zie ik linksboven in mijn scherm de instelling staan die ik heb gebruikt (meestal individueel bij mij).
In mijn vorige auto (VW Golf VII) zat zelfde scherm en navigatie erin, maar stond hier de locatie/weg waar je op dat moment reed (als je de navigatie niet gebruikte).
Ik krijg het niet voor elkaar om dit in mijn Octavia te laten zien, omdat ik altijd de Drive Set Up blijf zien.
Weet iemand hoe je dit kunt fixen en dat je dus de locatie/weg ziet ipv drive setup?
 
Na 35000km met mijn RS220:

Positief:

- ruimte
- looks (binnen en buiten, behalve dat de wielen de kassen niet goed vullen)
- verlichting (Xenon die meedraait)
- de kleine comfortgadgets (automatische ruitenwisser, verwarmde voorruit,...)
- vermogen
- verbruik blijft binnen de perken

Negatief:
- besturing onrustig op hogere snelheid
- tractie erg beperkt op nat wegdek
- ophanging te hard op dwarsnaden
- gaspedaal te "traag", voelt niet gretig aan (whatever de keuze in driving mode)
- motorgeluid maar flauw (de fake sound generator heb ik losgemaakt, dat was nog erger).

Zou ik hem opnieuw kopen? De minpunten vallen mij zwaar, maar voor dat budget zijn er eigenlijk geen alternatieven.
 

Jenkins1

Nieuw lid
Had volgende melding in scherm al eerder gezien, maar deze drong niet door.

Wanneer ik de auto verlaat en de verlichting is ingeschakeld blijft deze door de coming home nog even 30 sec branden. Volgens de tekst tussen de tellers is dit echter 30min.?? :pieker:

Hoi,
ik heb dezelfde melding 30 min ipv 30 sec op het scherm. Mijn auto is 2 weken oud, dus de melding hebben ze nog niet aangepast in de software. Ik ga het melden bij mijn garage
 
Bovenaan Onderaan