Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet of de Style business standaard de premium rsap carkit heeft, maar anders zou ik die toch toevoegen. Zeker als je gebruik wilt maken van online diensten als google mals, 3d gebouwen, verkeersinformatie en de wlan hotspot. Uiteraard moet je dan ook een rsap toestel hebben (dus geen Apple of Windows Phone toestel, die ondersteunen geen rsap).
Het alternatief is een umts dongle in de USB poort met een tweede data abonnement of de wifi hutspot op je toestel aanzetten. Beide minder fraai als je het mij vraagt.

UserNick

Nieuw lid
Ik ga deze zoals het er uitziet bestellen:

Skoda Superb 1.8 DSG Style BusinessLine:

Laser White

Code:
12 luidsprekers
3 asymmetrische neerklapbare zitplaatsen achterin in de vorm van een bank naar voren kijkend met zonder elektrische verstellingen en een niet verwijderbaar opklapbaar kussen ski luik en neerklapbaar via afstandsbediening
Achterdeur
Airconditioning met bediening van de klimaatregeling achterin en 3 zones
Centrale armsteun achterin
Centrale deurvergrendeling d.m.v. een kaartsleutel met dievenklauwen
Cruise control
Elektrisch verstelbaar en verwarmde automatische dimfunctiee buitenspiegels in de kleur van de carrosserie voor bestuurder gedeeltelijk in kleur passagierskant en geïntegreerde knipperlichten
Getint glas
Knie airbag bestuurder
Lederen multi-functie stuurwiel met Hoogte instelbaar en telescopische verstelling
Mistlampen voor
Parkeersensoren voor met radar, parkeersensoren achter met radar & camera
Standaard lak
Telefoonvoorbereiding
Zij-airbag voorin en achterin                                         
2 in hoogte verstelbare hoofdsteunen op de voorstoelen, 3 in hoogte verstelbare hoofdsteunen op de achterstoelen
ABS
Airbag voorin aan de bestuurderskant, uitschakelbare airbag voorin aan de passagierskant
Audio apparatuur met CD-speler, RDS, Digitale media kaart, digitale radio en inclusief dashboard DVD Touch Screen en Kleuren Scherm
Centrale armsteun voorin
Chroom/glimmend accent rond de zijramen
Elektrisch bediende ramen voorin en achterin met 2 sneltoetsen
Ellipsoïde koplampen met Bi Xenon
Inclusief keyless entry automatisch en inclusief start zonder sleutel
Lage bandenspanningsindicator
Lichtmetalen voorachterwielen met een velgdiameter van 17 en een velgbreedte van 7,0
Navigatiesystemen met een aanraakscherm Kleur, 8,0 en verkeersinformatie
Stabiliteitscontrole
Stoelbekleding van stoffen hoofdmateriaal met stoffen bijkomend materiaal
Voor- en achterin gordijnairbags

Code:
Opties:

Lichtpakket Smart Light en Lane Assist

DAB digitale radio ontvangst met tv-tuner
Adaptive Cruise Control (t/m 160km per uur) met Front assist
LED interieur pakket
Panoramisch glazen glazen schuif-/kanteldak
Dynamic Chassis Control inclusief driving mode selection
Smartlink met wireless Rear Seats Entertainment App
Travel Assist met verkeersbordenherkenning
Stoelbekleding leder met ventilatie op de voorstoelen
Verwarmbare stoelen vóór en achter
3-spaaks multifunctioneel lederen stuurwiel met schakelpaddels
Lichtmetalen velgen 19" Sirius polished
Sunset
Verwarmbare voorruit
Zonnewering voor de achter- en zijruiten

Maar ik twijfel nog heel erg tussen de 1.4 en de 1.8, met name het geluid als je veel KM's maakt. Het lijkt mij dat de 1.8 rustiger is onder het rijden, iemand al ervaring mee kunnen opdoen?

superbia

Forumguru
Oeh nice, dsg met knappe motor! Als ik de nieuwe belastingtarieven zie gaat dat de volgende keer ook gebeuren. Voor nu is het prijsverschil me nog te groot in de bijtelling.

Gunner

Forumguru
Oeh nice, dsg met knappe motor! Als ik de nieuwe belastingtarieven zie gaat dat de volgende keer ook gebeuren. Voor nu is het prijsverschil me nog te groot in de bijtelling.
Marginaal als je het vergelijkt met zelf de meerprijs uit eigen zak betalen. Als je zon ding kan leasen heb je niets te klagen.

superbia

Forumguru
In de bijtelling met het huidige belastingstelsel is het 20 vs 25% over ongeveer dezelfde cataloguswaarde, dat is ruwweg 90 euro netto per maand. Dat is voor een bridge too far voor mij. In de onlangs aangekondigde belastingen is vanaf 2017 alles 4 of 22% bijtelling, dan gaat een automaat er zeker komen.

Als ik privé een nieuwe auto zou aanschaffen, dan had ik zeker voor een automaat gekozen. :)

Gunner

Forumguru
Ik ook, maar niet op een superb want 3500vind ik echt teveel. Zoals iemand eerder in dit topic schreef lijkt het alsof ze de marge terugpakken op de handgeschakelde variant. Aan de andere kant rij ik niet echt zodanig veel dat dsg echt nodig is. Het start/stop systeem is zwaar irritant en de software is af-fabriek erg matig.

Nee dan liever handmatig schakelen.

Tuulster

Forumguru
Ik ga deze zoals het er uitziet bestellen:

Skoda Superb 1.8 DSG Style BusinessLine:

Laser White

Maar ik twijfel nog heel erg tussen de 1.4 en de 1.8, met name het geluid als je veel KM's maakt. Het lijkt mij dat de 1.8 rustiger is onder het rijden, iemand al ervaring mee kunnen opdoen?

Man, als je zo een dikke uitvoering kan bestellen kan toch ook die 1.8 er wel vanaf......:D:jaja:

UserNick

Nieuw lid
Bij mij zal 't ook een lease zijn maar ik rijd best veel. Geen zin in files en handbak-geruzie. Ook ik heb getwijfeld maar een 1.6 diesel is bijna zo duur als een 1.8 benzine i.v.m. een hogere belasting op diesels (TCO).

En las dat 't wat minder lekker reed de 1.6

Giant

Forumguru
Een BLAUWE, nog niet eerder gezien

Bij de Superb die je op de foto ziet van de start van dit filmpje (licht grijze kleur) zie ik weer wel 2 verchroomde uitlaatstukken uit de bumper piepen. Maar vaker (ook in het filmpje zelf op de blauwe Superb) zie ik dat er 2 blinde stukken in het zwarte kunststof van de bumper opgenomen zijn en zie je de uitlaten helemaal niet, ook geen openingen. Bij welke uitvoeringen zie je ze wel en bij welke niet? Zou diesel of benzine dat optische verschil veroorzaken misschien?

Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
Gevonden:
The exhaust outlet is hidden further in on this TDI variant. The TSI gets exhaust tips with chrome surrounds:
1344078d1424804458-2015-skoda-superb-official-preview-19-dsc06705.jpg

Link

Tuulster

Forumguru
Bij mij zal 't ook een lease zijn maar ik rijd best veel. Geen zin in files en handbak-geruzie. Ook ik heb getwijfeld maar een 1.6 diesel is bijna zo duur als een 1.8 benzine i.v.m. een hogere belasting op diesels (TCO).

En las dat 't wat minder lekker reed de 1.6

Waar heb je dat vandaan van die 1.6 TDI ?
Heeft namelijk niemand nog mee gereden in een Superb.... alleen 2.0 TDI wordt momenteel mee gereden

superbia

Forumguru
Haha nice! Nog een weekje wachten, dan kan ik het eindelijk zelf ervaren :-)
Wel echt bijzonder hoe goed de Superb overal wordt ontvangen!

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan