Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Yep, maar ook Lane Assist zit in dit pakket.

Voor de Ambition business is het pakket duurder maar dan komt er ook Blind Spot detection bij. Dat zit standaard op de Style Business.

superbia

Forumguru
Thanks, dan laat ik die liggen. Lane assist lijkt me erg handig met acc en dsg, maar die kies ik beide al niet. Voor grootlichtassistent alleen vind ik het te kostbaar.

marcvdw

Nieuw lid
Ik had mij via de Skoda website aangemeld voor een proefrit een week voordat de S3 in de showroom komt te staan.
Twee weken gelden kreeg ik een telefoontje van Pon, dat ik 20 juni een uur kan proefrijden in 2.0 TDI 150 pk Style Business (hierin was geen keuze) met instructies van iemand van de importeur. Ik word thuis opgehaald.
Na afloop zal ik kort verslag doen.

Vandaag gereden in de Moon White Metallic Skoda Superb 2.0 TDI 150 pb Style Business met 19 inch velgen. Hierbij een kort verslag van de meest opvallende zaken.

Het is een grote comfortabele wagen, die o.a. is uitgerust met DCC (aanpasbare rijdkarakteristiek). Het eerste gedeelte van de proefrit stond deze ingesteld op sport; zelfs met 19 inch velgen was deze combinatie stevig maar niet oncomfortabel. Sneller dan normaal over een verkeersdrempel rijden in de stand Comfort levert Amerikaans nadeinend effect op. De verschillen zijn goed voelbaar.

Het voertuig is stil en met 150 pk voldoende vlot. De versnellingsbak laat zich met korte slagen bedienen. De zeer uitgebreide multimedia kun je het beste stilstaand gedetailleerd bekijken. Opvallend was, dat de spraakherkenning ook tijdens het rijden alles in één keer verstond.

Voor mij is de adaptieve cruise control met lane assist nieuw. Het systeem geeft gas bij of remt af om zich aan te passen aan het voertuig dat voor je rijdt; fijn bij veel kilometers file. Korte perioden zonder handen aan het stuur kan ook, waarbij de auto zichzelf corrigeert om binnen de lijnen te blijven. Na een aantal seconden krijg je de melding, dat je de handen aan het stuur moet houden. Door de vele snelheidsveranderingen op een kort stuk weg, kan de automatische verkeersborden herkenning boete verlagend werken. De snelheid op het laatst gepasseerde bord wordt naast de snelheidsmeter getoond.

De Superb maakt een goede kans mijn huidige lease Peugeot 508 op te volgen ivm. de gunstigere leasebedragen. Nu nog wat lakkleuren in het echt zien, maar dat zal wel lukken als de auto komende week bij de dealers wordt gepresenteerd.

Onderstaand nog een aantal foto’s (sommige door het raam gemaakt).

2015-06-20 08.54.59 - v2.jpg 2015-06-20 10.05.08 - v2.jpg 2015-06-20 10.05.23 v2.jpg 2015-06-20 10.08.03 v2.jpg 2015-06-20 10.08.54 - v2.jpg

Laatst bewerkt:

maartenv84

Senior Member
Al die testen zijn wel idd wel heel positief over de auto. Begin na al die verhalen wel te balen dat die van mij nu net iets ouder dan een jaar is haha. Ben door de dealer uitgenodigd voor de onthulling in de showroom. Daarbij vertelde hij dat het echt een vernieuwende auto is qua rijbeleving met een skoda.

Tuulster

Forumguru
Klopt, ook niet met 1.6 TDI en die heb ik besteld......

Wel met 19 inch dus ik hoop dat hij zo afgeleverd wordt zoals dit witte exemplaar....
Eerst maar even kijken en desnoods achteraf nog wat lager zetten.

Vanenkelen

Forumguru

Heb even snelle zoekopdracht gedaan, maar meer dan bovenstaand linkje naar de Topgear site met een korte review van de S3 vond ik niet in dit topic. Deze maand staat ook een zeer uitgebreide review in het magazine. Net even ingescand en in mijn dropbox gezet, voor de liefhebber:

https://www.dropbox.com/s/1qe7drosro10u8q/topgear review superb juni 2015.pdf?dl=0

Heb hier (op vakantie) geen zin om 71 pagina's door te lopen om te kijken of iemand anders hem al had geplaatst, mocht dat wel zo zijn, dan verwijder ik dit berichtje wel weer...

Veel leesplezier, ze zijn net als in het online artikel (waar Corné een linkje naar geplaatst heeft) laaiend enthousiast.

Zojuist mijn proefrit in de witte superb 2.0 tdi afgerond. Ben erg blij met mijn keuze. Mooie wagen en rijdt lekker. Opmerkelijk genoeg viel de blind spot detection op in positieve zin. Had dat nog niet eerder gezien.

Wat mij opviel was de groene lichtbalk in het dashboard en deuren. Volgens de skoda man zat dat standaard in de style business line. Weet iemand of dat idd klopt?

Tuulster

Forumguru
Nee hoor zit er niet standaard op is een optie op Style Business en standaard op L&K; Led verlichting, in drie kleuren instelbaar. Wit, groen en blauw. € 160,-

Heb ik ook aangekruist:cheer:

UserNick

Nieuw lid
Heb even snelle zoekopdracht gedaan, maar meer dan bovenstaand linkje naar de Topgear site met een korte review van de S3 vond ik niet in dit topic. Deze maand staat ook een zeer uitgebreide review in het magazine. Net even ingescand en in mijn dropbox gezet, voor de liefhebber:

https://www.dropbox.com/s/1qe7drosro10u8q/topgear review superb juni 2015.pdf?dl=0

Heb hier (op vakantie) geen zin om 71 pagina's door te lopen om te kijken of iemand anders hem al had geplaatst, mocht dat wel zo zijn, dan verwijder ik dit berichtje wel weer...

Veel leesplezier, ze zijn net als in het online artikel (waar Corné een linkje naar geplaatst heeft) laaiend enthousiast.

Fijn artikel, dank je wel!

superbia

Forumguru
@Vanenkelen thanks! Leuk artikel om te lezen :-)

@Metaljef hoe zagen die led strips er uit? Heb ze nog niet in het echt gezien en op een plaatje leek het er een beetje kitscherig. Als het er netjes uitziet kan het ook wel weer een leuke touch zijn.

Bovenaan Onderaan