Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

peterrapid

Forumguru
@s-line ik heb geen flauw idee hoe de Peugeot 308 rijdt, maar als het in de verste verte iets meeheeft van de 307 2.0HDI ... innige deelneming :deuk:. Nu zonder grappen ik weet van enkele collega's die zo eentje hebben een 308 1.6HDI dat deze wel fijn rijdt hoor, maar ik heb het gewoon niet voor Peugeot (dan wel de nieuwe modellen). En ook jij zal vroeg of laat terugkeren naar de VAG-stal hoor, ik zag je eigenlijk meer aan voor een Seat Leon-man, zou wel gepast hebben bij je.

s-line

Forumguru
Hoezo zou een Seat bij mij gepast hebben? Ik ben een dikke ouwe saaie kale kerel, dus de Peugeot past prima bij mij. Net als een saaie superb, dat is/was ook een ouwe l....n auto!:D

s-line

Forumguru
Veel te hoog Sjonnie gehalte voor een vader van 40+ met 3 kinderen op de achterbank. Op een gegeven moment kan dat niet meer. Als je op een meeting komt nog wel, maar verder op dagelijkse dingen kijken mensen wel wat vreemd op als ze met je mee moeten rijden zoals bijv. de voetbalverening etc.;):D

peterrapid

Forumguru
@s-line ik vader 40+ (eigenlijk in het hoofd 19) van 2 kids, maar kan het niet laten ... daarbij huis, familie kids hebben niks tekort, en dit is MIJN stukje die ik nodig heb wat anderen er van denken is voor mij minder van belang zolang ik er mij goed bij voel. Dus als je ware aard een tuner is dan ... hang je eraan voor de moeite :deuk:

• Leuk
Waarderingen: Rob

marcvdw

Nieuw lid
Ik had mij via de Skoda website aangemeld voor een proefrit een week voordat de S3 in de showroom komt te staan.
Twee weken gelden kreeg ik een telefoontje van Pon, dat ik 20 juni een uur kan proefrijden in 2.0 TDI 150 pk Style Business (hierin was geen keuze) met instructies van iemand van de importeur. Ik word thuis opgehaald.
Na afloop zal ik kort verslag doen.

@s-line en @peterrapid Tot nu toe 2x proef gereden in een 308 SW (zo'n Executive 14% uitvoering). Prima auto, bij 140 km/h een beetje onderstuur in de bocht. Verder heel veel optie's voor zo'n bedrag. Ik kwam alleen (vanwege m'n korte beentjes :D) continu met de buitenkant van m'n knie tegen de middenconsole aan en dat begon te irriteren. Als dat niet het geval zou zijn, zou ik geen moment meer twijfelen en een 308 SW nemen. Scheelt op jaarbasis toch snel 2k en daar kun je een hoop leuke dingen voor doen :cheers:

Nu wordt het dus 'waarschijnlijk' een S3. V60 valt ook af want ik vind die middenconsole daarvan maar een rommeltje. Veels te veel knopjes. Enige pluspunt daarvan zijn de stoelen. Die zijn echt fantastisch, net zoals in m'n S80.

s-line

Forumguru
@s-line ik vader 40+ (eigenlijk in het hoofd 19) van 2 kids, maar kan het niet laten ... daarbij huis, familie kids hebben niks tekort, en dit is MIJN stukje die ik nodig heb wat anderen er van denken is voor mij minder van belang zolang ik er mij goed bij voel. Dus als je ware aard een tuner is dan ... hang je eraan voor de moeite :deuk:
Midlife...... noemen ze dat! Geintje hoor. Ik kan het nog steeds wel waarderen maar dat extreme wil ik een beetje laten gaan. Een klein beetje en dan is het klaar! En dat in het hoofd 19, dat ken ik wel, maar de harde realiteit is anders.

Gunner

Forumguru
Grootste probleem wat betreft m'n keuze voor de superb is het kleurengamma. Nu zal dit de gemiddelde zakelijke rijder vast aanspreken hoor maar het is wel behoorlijk saai. En de kleuren die ik wellicht interessant vind (jungle green missschien?) zullen 100% niet in een showroom staan binnenkort.

Maar goed, meer merken hebben hier last van helaas.

Bakkertje

Forumguru
Precies @Gunner na een lava blue Superb (toen ook nooit in het echt kunnen zien) en nu een Crimson Red Passat, kan ik je zeggen dat het ook best spannend is om ongezien een kleur te bestellen ;)
Beide keren overigens erg blij mee, want het maakt dat je niet in een (no offence) standaard grijs of zwarte auto rijdt.

Gunner

Forumguru
Precies @Gunner na een lava blue Superb (toen ook nooit in het echt kunnen zien) en nu een Crimson Red Passat, kan ik je zeggen dat het ook best spannend is om ongezien een kleur te bestellen ;)
Beide keren overigens erg blij mee, want het maakt dat je niet in een (no offence) standaard grijs of zwarte auto rijdt.
Mwoh, ik ga echt geen 35K van m'n eigen geld uitgeven en dan ongezien een kleur kiezen. Daar vind ik het net even teveel geld voor.

Bakkertje

Forumguru
Dat snappik neemt niet weg dat het prettig is om in een afwijkende kleur te rijden. Ik vraag me wel af wat het met de restwaarde doet als je een echt bijzondere kleur kiest..

Gunner

Forumguru
Ik had Lava Blue voor de O3 gekozen maar na een week veranderd in Race Blue (achteraf zie je Lava Blue bijna niet en smoelt toch nog best aardig maar het hangt van de auto af). De Lava Blue die ik in reviews zag (als ik me niet vergis) zag er ook wel goed uit maar ik wil het toch wel eens in het echt zien. Verder spreekt het Jungle Green me wellicht aan.

Altos

Banned
Off-topic: ik ben bezig met de aanschaf van een Fabia 3 of Rapid en daar werd me wel verteld dat de kleur Rallye Green enig effect gaat hebben op de restwaarde...Ik twijfel nog hevig tussen Race Blue (hebben we nu ook op de O3 en blijft prachtig zeker voor mij als amateur detailer) en Rallye Green (deze is soms geniaal en soms wat saai, afhankelijk van de lichtval vind ik).
Alle grijze kleuren vallen af voor mij alsmede de bruine en beige. Mijn Citigo is nu wit maar als poetser is dit minder leuk, niet omdat het niet goed schoon te houden is maar omdat je alleen reflectie ziet na het poetsen en geen diepte. Dat Rood metallic vind ik niet Rood genoeg en niet metallic Corrida rood En Black Magic staat de F3 niet omdat (in mijn ogen) de rubbers altijd minder zwart zijn dan de lak, wat je bijvoorbeeld met chrome raamlijsten niet hebt...maar dat hebben beide auto's niet. Keuzes om gek van te worden!

On-Topic: De S3 lijkt mij op dit moment de best gebouwde auto van Skoda tot nu toe, in mijn mening kan geen enkele Peugeot, Renault, Seat of Opel hier aan tippen, qua rijden weet ik dat niet omdat ik er (nog) niet in gereden heb. Helaas kan ik geen 30K+ uitgeven, anders wist ik het wel.

Laatst bewerkt:
Lijkt een grapje, maar bij mij op de N15 bij Spijkenisse staan erg veel 'oude' witte en nieuwe gele strepen op de weg.
Zelfs zonder lane assist is het af en toe verwarrend en volg je automatisch de verkeerde strepen wanneer je van Spijkenisse de snelweg op rijdt richting Rozenburg/Maasvlakte.

Bovenaan Onderaan