Rob
Forumguru
@newwolf84 , heb jij heel misschien een foto gemaakt van de oude kettingspanner?
. De spanner is wel vervangen!
)

Wat ik begrepen heb van waar de auto in onderhoud is geweest en waar ze de ketting preventief hebben vervangen is dat ze de spanner en de ketting samen vervangen omdat dit samen in de set zou zitten ?
Kan iemand dat bevestigen ? @Monteurtje misschien ?
maar wel even leuk... De afgelopen dagen hadden we voor woon-werk de VW Up! van m'n schoenmoeder mee.. Zonder enige moeite 4.1l/100km, oftewel 1 op 24,4. Met de O2 1.2tsi rijden we meestal 1 op 18. Op de afstand Den Haag (Kijkduin)-Rotterdam Zuid (Charlois) is dat 0,6 liter per rit, is 1,2 liter per werkdag besparing. Berekend over alle werkdagen in een heel jaar is dat 235 liter besparing t.o.v. de Octavia. Zulke besparingen zijn overigens ook haalbaar met eender welke auto, puur door rijstijl (zoals snelheidsbehoefte) aan te passen.. Bereik een besparing van 0,5l/100km per enkele reis en reken uit je winst..@Rob je hebt gelijk maar waar is de fun dan, ok je hebt een mooi bedragje bespaard dat je dan aan je auto kan spenderen of aan andere leuke dingen maar wat ik haat is rijden met het goedkoopste verbruik in gedachten maar knap als je zoiets kan en kan volhouden levert wel euries op![]()

@Rob Voor die 235 liter heb je dan wel een ruimere auto en naar ik verwacht ook meer rijplezier, helaas kost dat geld.![]()
. Maar om ook in dit zakje een duit te doen, ik ben wel 63 en hoewel ik het prima vind dat mijn FII behoorlijk zuinig is, houdt het me verder niet obsessief bezig. Net als met mijn vorige auto het geval was, weet ik nu wat hij verbruikt. Omdat mijn rittenpatroon en rijstijl nagenoeg constant zijn, zal de nu bereikte gemiddelde verbruikswaarde ongetwijfeld wel zo blijven. Ik houd overal de max snelheid aan. Alleen waar die 130 is, zet ik de CC vaak toch op 120. Zo nu en dan eens flink de sporen geven bij het invoegen of gewoon op een stil bochtig weggetje voor de fun.