Mike (Skoda 1.8T)
Forumguru
Aangezien het vandaag mooi weer is, ben ik weer eens aan de slag gegaan met de octi. Hier had ik nog wat aandacht puntjes mbt de conversie van halogeen naar xenon. Zo deden na ombouw mijn stadslichten het niet meer. Hier had ik al een vermoede wat het probleem zou kunnen zijn. Dit heb ik nu intern opnieuw aangesloten zoals het oorspronkelijk ook zo zou zijn en kijk nu werken de beide stadslichten weer naar behoren
. Dat probleem is in iedergeval opgelost. Stelmoteren heb ik in huis, echter heb ik deze niet werkend kunnen krijgen in de auto hier heb ik echter wel een idee over, dit ga ik aankomende week verder onderzoeken en uitwerken. Gezien mijn deur achter steeds kuren heeft regelmatig weigert om vervolgens weer ineens normaal te functioneren heb ik geprobeerd om zoals @Kippie-style hierboven met foto's heeft omschreven mijn deurpaneel te verwijderen. Wat ik fout doe geen idee, maar krijg geen enkele beweging in die handgreep waarmee je de deur dicht trekt. Ben hier ook snel weer mee opgehouden omdat ik de greep compleet om zeep help. Kortom deels blij, deels balend omdat het niet allemaal gelukt is op dit moment.
. Dat probleem is in iedergeval opgelost. Stelmoteren heb ik in huis, echter heb ik deze niet werkend kunnen krijgen in de auto hier heb ik echter wel een idee over, dit ga ik aankomende week verder onderzoeken en uitwerken. Gezien mijn deur achter steeds kuren heeft regelmatig weigert om vervolgens weer ineens normaal te functioneren heb ik geprobeerd om zoals @Kippie-style hierboven met foto's heeft omschreven mijn deurpaneel te verwijderen. Wat ik fout doe geen idee, maar krijg geen enkele beweging in die handgreep waarmee je de deur dicht trekt. Ben hier ook snel weer mee opgehouden omdat ik de greep compleet om zeep help. Kortom deels blij, deels balend omdat het niet allemaal gelukt is op dit moment.
.
, maar ja heb er echt 1 nodig dus deze maar besteld.
. Van de week thuis al met een multimeter en een gelijkgerichte voeding aan de gang geweest. Die originele stelmotoren hebben een 3 draadse aansluiting, de nieuwe heeft een 4 draadse aansluiting. Ben er dus achter gekomen dat beide spoelen van de nieuwe stelmotor dubbel draads is uitgevoerd. 1 spoel is voor linksom (omlaag) de ander spoel is dus rechtsom (omhoog)
. Zou je denken dat is een eitje even meten in de auto wat gemeenschapelijk is en wat omhoog en omlaag is. Helaas voor mij is dit waarschijnlijk te simpel gedacht omdat ik dus helemaal niets heb kunnen meten tijdens het verstellen van de hoogte dmv het wieltje bleef de multimeter 0,0 volt aangeven
. Heb alle mogelijke combinaties dus geprobeerd en geen enkel resultaat. Heb wel alle zekeringen gecontroleerd ook, deze zijn allemaal heel. Zit hier toevallig nog een stuk elektronica tussen in de vorm van een module welke dus stuk kan zijn
? Iemand die hier mij verder mee kan helpen? Zou het toch wel fijn vinden om dit eens gefixt te hebben zodat de komende APK geen afkeur gaat worden
.


. Kan je niet echt een buil aanvallen zeg maar.