Keuze Octavia, Golf of 308?

henriz

Forumguru
Gezien de prijs en ruimte denk ik dat de 308 ook zal afvallen vooral mijn vrouw vond de ruimte achter te weinig.
Nog even de sw proberen. Misschien pakt die wel ruim genoeg uit voor je. Zo niet, dan kun je 'm af laten vallen. En dan kun je meteen door naar de VW dealer: ik verwacht namelijk dat die Golf niet en zeker niet veel ruimer zal zijn dan de Peugeot.

Kijk, dat ruimt dan lekker op met je keuzes. :D
 

Import Yeti

Forumguru
Zonder twijfel 1e plaats de Octavia(denk daarbij aan ruimte en kwaliteit voor je geld)

2e plaats de Golf (rest waarde en afwerking en kwaliteit, maar met kanttekening te duur)

3e plaats Peugeot 308 (Design, ruimte, maar daar staat tegenover serieuze kwaliteits issues en slechte aftersales)
 

Darkside

Forumguru
Toch vraag ik me af hoe de kwaliteit issues zijn in vergelijking met de zaken die ik hier op het forum Lees over de O3.
 

TL@

Forumguru
Houd er ook rekening mee dat wanneer je eenmaal gewoon bent aan de gigantische koffer van de O3, je nooit meer terug kan. Je krijgt thuis nooit verkocht dat er in een volgende auto minder rotzooi mee op vakantie kan :-)
 

Darkside

Forumguru
Ahh my bad. Ik ben op zoek naar een station.
De 308 HB heeft 420 (meen ik) dat is idd een stuk minder als de O3. Maar meer als de golf.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat veel van de probleempjes van de huidige O3 verholpen zijn bij het modeljaar 2015 dat over een paar maanden al wordt geleverd. Daarnaast is er nog een verschil: ik denk dat de Golf veel gevoeliger is voor diefstal (zowel uit de auto, denk aan navi, maar ook van de complete auto).
 

micky

Forumguru
Toch vraag ik me af hoe de kwaliteit issues zijn in vergelijking met de zaken die ik hier op het forum Lees over de O3.

Dat is nu precies het gevaar van internet/ fora, de meesten die een probleem hebben gaan zoeken en komen op een forum uit, zo lijkt het dus dat elke auto dit probleem heeft terwijl dat natuurlijk absoluut niet zo is.

ik had met mijn A4 avant problemen met trillingen in het onderstel, heel internet staat er vol van, ik ken zeker 8 mensen die een vergelijkbare A4 hebben/hadden, met velen (ook van de dealer) heb ik gereden en de mijne is de enige waar ik het in het echt geconstateerd heb.

@Cordoba modeljaar 2015 wordt nu al uitgeleverd.
 

Darkside

Forumguru
Dat is nu precies het gevaar van internet/ fora, de meesten die een probleem hebben gaan zoeken en komen op een forum uit, zo lijkt het dus dat elke auto dit probleem heeft terwijl dat natuurlijk absoluut niet zo is.

.
Dat snap ik. Maar de algemene tendens is dat alles wat Frans is Ruk is. En alles wat Duits is Top.
Wil alleen maar zeggen dat dit niet zo is. Ik heb een aantal vrienden die allemaal zeer tevreden zijn over hun franse auto's en eigenlijk probleemloos rondrijden.
 

Cordoba

Forumguru
@micky en hoeveel onderdelen zijn er nog origineel van de DS? Leuke auto's om te zien die snoeken, maar voor dagelijks gebruik en veel km's om nog maar niet te spreken over botsveiligheid, dat is toch iets anders. Overigens is het verschil tussen een 'Franse' en een 'Duitse' auto voor een belangrijk deel ook een verschil in cultuur/verwachtingspatroon.
 

Renzo4000

Forumguru
Dat snap ik. Maar de algemene tendens is dat alles wat Frans is Ruk is. En alles wat Duits is Top.
Wil alleen maar zeggen dat dit niet zo is. Ik heb een aantal vrienden die allemaal zeer tevreden zijn over hun franse auto's en eigenlijk probleemloos rondrijden.

Ach het is hier op het forum een verloren strijd.. ohwee als er iets minder positief gesproken wordt over skoda, dan is het huis te klein. De vooroordelen vliegen je hier dan ook om de oren.

De Fransen hebben vandaag de dag de kwaliteit hoog in het vaandel staan en doen echt niet onder voor de Duitse concurrenten.

Neem nou Renault, zij werken nauw samen met nissan en sinds paar jaar met Mercedes. Die laatste gebruikt steeds meer de motoren van Renault zoals Peugeot dit samen met BMW doet.

Jongens, het is niet erg om een keer toe te geven dat de Duitsers niet (alleen)meer heer en meester zijn....

Haters gonna hate ;)
 
Ik ben idd van mening dat de nieuwe 308 een enorme kwaliteitsstap heeft gemaakt. Ik vind de O3 fijner rijden, maar dat is voor iedereen anders....
 
Bovenaan Onderaan