Vraagje over climate control

TheoStek

Forumguru
Klopt @Pendragon, ook daar weer haakjes en kleefjes, ik ga er nog niet voor een autoventielendopje.
Maar ze adverteren wel met gratis airco check? ofwel bestrijding van naare geurtjes...Maar het probleem oplossen...dat kennen ze niet.
 

TheoStek

Forumguru
ik heb Vag Techniek alvast een mail gestuurd met de bovenstaande beweringen. Ben benieuwd wat hun respons hier op is.

Daar ben je natuurlijk vrij in, en zal ik de uitnodiging van Vagtechniek met veel genoegen ontvangen en zal ik de werkwijze op de voet volgen.
Maar dat is in september, jammer want dan daalt de temperatuur... ik weet dat druk en temperatuur aan elkaar gerelateerd is..
Was jij ook niet de TS van airco stinkt?
Als dat zo is moet je ook VROM op de hoogte brengen, ik koop het verboden spul wat hier niet is toegelaten toch in via duistsland en gebruik het als particulier, en spoor mijn medeforummers erover aan om het te gebruiken of wel te kopen via ebay.
 

Canon-Eye

Forumguru
@TheoStek :
Euhh... lucht en vocht zijn niet comprimeerbaar? Heb ik toch een nieuwe natuurwet gemist, vrees ik. ;)
Lucht, ook vochtige lucht - dat is lucht die een redelijk percentage waterdamp bevat - is gewoon samendrukbaar, hoor!
Niet verwarren met water in vloeibare vorm...
 

TheoStek

Forumguru
nee helemaal niet, maar je hebt klaar en duidelijk gemaakt hoe dat spul werkt, en heb ik ook mijn toevoeging aan gegeven hoe het werkt, doe wat men niet laten kan.
Nu vermeld je ik heb Vag techniek een mail gestuurd met de bovenstaande beweringen Ben benieuwd wat hun respons hier op is.
Was dan ook zo'n grote kerel om vrom op de hoogte te brengen, dat je producten gebruikt die niet zijn toegelaten en toch medeforummers mee sleurt erin.
Maar ja dat wordt niet gelezen dat het niet mag, wel waar het vandaan komt, wat het kost en hoe het gebruikt moet worden.

Jij hebt een bericht gegeven aan vagtechniek over mijn uitspraak, in mijn ogen ben je een duvel die er de draak mee steekt. Maar je hebt totaal geen understatement! wat ik wel heb.
Als je hoog van de toren wilt blazen om mijn understatement te ondermijnen, zal je toch de hoogste toren moeten beklimmen om me weg te blazen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik begrijp even iets niet:
Als jij vindt dat er ministeriële handhavers ingeschakeld zouden moeten worden, wat houdt jou dan tegen? Waarom moet iemand anders dat dan doen? :pieker:
 

Joske

Forumguru
Amai.. Wat een reactie!?

Ik ben gewoon bezorgd over de kwaliteit van de A/c service, daarom dat ik een mail stuur naar VAGTechniek. Ik heb nog nooit je kennis over airco's in twijfel getrokken, integendeel: bejubeld!

Lees mijn reacties op jouw reacties maar na. Ik hou het hier bij, je bent er duidelijk alleen maar op uit om te bewijzen hoeveel je over airco's weet maar de mening van iemand anders doet er duidelijk niet toe!
 

Captain Hook

Forumguru
Maar ze adverteren wel met gratis airco check? ofwel bestrijding van naare geurtjes...Maar het probleem oplossen...dat kennen ze niet.
Maar datzelfde doet de Skoda garage ook! (of liever gezegd vrijwel iedere merkgarage)
Dus hoe of wat is de Skoda/[willekeurig merk] garage dan slechter of beter dan de kwikfit?????
 

Captain Hook

Forumguru
Kwikfit doet zeker geen reparatie, alleen een refresh tegen vieze geurtjes.
Geen reparatie (maar dat doet een reguliere garage volgens mij ook niet zo gauw).
Kwikfit vult wel bij! Volgens hun eigen advertentie:

Airco Servicebeurt (€ 99,-) »
Heeft u het idee dat uw airco niet meer zo goed koelt als dat hij eerder deed? Kies voor een Airco Servicebeurt van Kwik-Fit.

specialconditions-geengekibbel.png
Vullen en recyclen van het koudemiddel van de airco van uw auto.
specialconditions-geengekibbel.png
Unieke garantie: Gegarandeerd koeler of geld terug.

BTW: ik lees continu de 'boze' verhalen van TheoStek die vertelt dat het allemaal niet deugt bij anderen. Maar hoe die anderen dan precies te werk gaan, blijft ongewis.
En hoe je nu een goede auto airco toko weet te vinden c.q. herkent is me ook nog steeds niet duidelijk. :nono: Want blijkbaar maken de merkgarages er een potje van. Met missende airco certificaten en dubbel gerecycleerd koelmiddel, niet-toegestane geurvreters, etc, etc.

Imho of nou kwikfit, de Skoda garage, de merkloze garage of de ford/renault/kia/whatever garage die airco navulbeurt uitvoert; volgens mij gaat dat allemaal op dezelfde manier...
 
Laatst bewerkt:

TheoStek

Forumguru
@TheoStek :
Euhh... lucht en vocht zijn niet comprimeerbaar? Heb ik toch een nieuwe natuurwet gemist, vrees ik. ;)
Lucht, ook vochtige lucht - dat is lucht die een redelijk percentage waterdamp bevat - is gewoon samendrukbaar, hoor!
Niet verwarren met water in vloeibare vorm...

Nee, sorry hoor maar dit geldt niet voor de airco compressors.
Deze zuigen gasvormig koudemiddel aan, iedere andere vorm is funest.
Indien de airco compressor lucht aanzuigt, bevat deze waterdamp idd, maar ik mag het volgens jou niet verwarren in vloeibare vorm? Wat dacht je nu wat de compressor doet?

Lucht bevat onzichtbare waterdamp, die wordt gecomprimeerd in vloeibare vorm, dit betekent voor de compressor vloeistofslag afgelopen en uit. Moest het geen lucht zijn, dan wordt gasvormig koudemiddel omgezet tot vloeibaar koudemiddel einde compressor.
Ik kan een airco systeem binnen 5 minuten naar de verdommenis helpen! Het systeem pers ik af met droge stiksof, maar stikstof komt ook voor in vloeibare vorm.
wat doet de compressor.....?
Zal de droge stikstof gaan omzetten naar, vul het antwoord maar in...................................
 

Pendragon

Forumguru
Joske bedoelde inderdaad alleen dat hij ze gevraagd heeft hoe ze bij vag techniek werken, niks om te vragen of wat je beweerde klopt of niet. Beetje voorbarige conclusie.
 

Captain Hook

Forumguru
Dat is nou juist het frappante...het blijkt dat er op een ogenschijnlijk simpele vraag, geen eensluidend, laat staan duidelijk antwoord is...:arghh:
 

EdK

Forumguru
Goh vanmiddag toen de temperaturen buiten nog hoger opliepen , liep het temperament bij jullie ook aardig op zeg ...
Zie een topic met een paar graden van een informatief en leerzaam geheel omslaan naar een ikke heb gelijk discussie.

Wel kan het topic wel op ont volgen zetten, niets meer te leren hier..... of misschien las de temperaturen morgen weer gedaald zijn dat het dan toch weer ..........neuhhhh / jaahhhhh
 
Bovenaan Onderaan