Xenonset inbouwen in Superb combi

Bastiaan1977

Senior Member
@Corne. Op welke vraag is dit een antwoord (de 2e over het dimlicht?) Waar precies want ik zie het niet. Welk onderdeel in licht en zicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
@Bastiaan1977 #quotenissomstochechtwelveeelduidelijker

Zeker weten.
Maar je kunt ook een paar woorden uit een quote weghalen, dan quote je dus per definitie niet meer de hele post (direct voorgaand of niet) en daarmee is dus weer aan de forumregels voldaan.

Dat spaart die niet nader geïdentificeerde mod ook weer een boel ge-break (vermoedelijk ook beter voor z'n bloeddruk...) :jaja:

<edit> verrek - hoe krijg ik die onterecht verschenen bijlage nou weer weg?
 

Bijlagen

  • yes[1].gif
    yes[1].gif
    1,3 KB · Weergaven: 6

Desperado

Forumguru
Heeft iemand een idee of je de mistlampen ook als DRL kunt gebruiken. Buiten het feit natuurlijk of het toegestaan is.
Want je wilt je medeweggebruikers lekker irriteren?
Ik erger me dood aan mensen die onnodig mistlampen aanhebben en het is niet toegestaan om mistlampen aan te hebben als er voldoende zicht is.
 

Bastiaan1977

Senior Member
@Desperado , nee dat is niet de bedoeling. Ik ben gewoon benieuwd of het kan. Maar belangrijker vind ik nog de vraag of het dimlicht altijd aan kan ook als de lichtschakelaar op auto staat. Het menu waar @Corne over praat heb ik wel maar kan dit niet instellen
 

Bakkertje

Forumguru
Als je altijd met je verlichting aan wilt rijden kun je de knop ook gewoon op aan laten staan.. :-)
Enige nadeel is dat dan de AFS het niet doet (als je die hebt)
 

CDK

Forumguru
Dan is dat bij de nieuwe modules helaas niet meer mogelijk, jij hebt waarschijnlijk al dagrijverlichting er op??
 

CDK

Forumguru
Daar zit dus DRL op, waarschijnlijk is het dus niet meer aan te zetten in maxidot, maar met VCDS moet dat nog wel kunnen, @ertromp en @Antera zouden dat o.a. voor je kunnen doen, maar het heeft een groot nadeel, in wintertijd als de accu het zwaar heeft id het geen succes, dus denk er wel goed over na ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb geen afs. Maar wil ook niet aan de lichtschakelaar draaien. Pure luiheid

Dan laat je hem toch gewoon op aan staan voor eeuwig en altijd?
Aangezien je geen AFS hebt maakt het helemaal niets uit of je nu de auto stand zo programmeerd dat je dimlichten branden of je laat de schakelaar op aan staan. Functioneel is het exact hetzelfde.
 

Bastiaan1977

Senior Member
Dat is niet geheel waar want dan blijft het dimlicht aan met het gevolg dat er een zoemer klinkt als ik de auto verlaat.:cry:
 

Bakkertje

Forumguru
Dat is niet geheel waar want dan blijft het dimlicht aan met het gevolg dat er een zoemer klinkt als ik de auto verlaat.:cry:

Is dat zo? Bij mijn vorige O2 niet namelijk. (was er overigens wel 1 met Xenon net als m'n huidige S2) Ik zal het straks eens checken bij mijn huidige S2, nooit getest eerlijk gezegd ik heb hem gewoon op auto staan en vind het best zoals dat werkt..
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn O2C BL (2007-2011, met xenon dimlicht) had twee autostanden: eentje waarbij het licht uit en aan gaat op basis van de sensor (wat ik dus niet wil) en eentje waarbij het dimlicht brandt zolang het contact is ingeschakeld, en tevens als CH/LH fungeert. Dát was dus mijn stand gedurende de 134.000 km die ik er mee heb gereden.
De symbooltjes bij die verschillende standen kan ik me niet goed meer voor de geest halen, jammer genoeg; één van de twee leek nog het meest op een tekening van een raampje met een ronde bovenkant. Welke functie hierbij hoorde: geen idee.
 
Bovenaan Onderaan