Xenonset inbouwen in Superb combi

stijnheidi

Senior Member
ik heb een paar maanden geleden bij vagtechniek geïnformeerd. Kosten schik je inderdaad van. originele xenon met inbouw en vervanging bc zat ongeveer rond de 1300 euro. Daar kwam nog rond de 650 euro bij voor de hoogte regeling... Vind ik iets te stevig. Na de ervaring van bastiaan1977 ga ik aan een aftermarket setje niet meer beginnen en rij verder met mijn Philips bleu vision.
 

Noord26

Forumguru
@stijnheidi

En nu begrijp je/ik waarom die optie van Xenon tamelijk duur is als je een auto koopt. Er gaat heel wat meer techniek achter schuil als alleen die lampjes wat je in een aftermarket-setje ziet. Het is een heel systeem met ander type boordcomputer, automatische lampen die mee sturen en aanpassingen aan weersomstandigheden + rijsnelheid, hoogte-regeling en wis-was-installatie. En dan zie ik vast nog wel iets over het hoofd.
 

micky

Forumguru
ik rij met mijn huidige V50 al weer 110.000km met aftermarket pilot xenon (4300K), compleet zonder problemen, de A4 Avant uit 2009 die ik hiervoor had heb ik 170.000km met de pilot xenon gereden (daarna de balasten overgezet in mijn huidige V50 en de lampen vervangen door nieuwe), allemaal zonder problemen, maar goed het is ook geen setje van 60 euro, ik heb in al die km 1 keer een balast stuk gehand en die is onder coulance vervangen voor een nieuwe.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord dat er problemen waren, het moet natuurlijk wel gewoon goed werken, anders is het ook maar martelen.
 
Bovenaan Onderaan