Stoelen in de octavia 3(combi)

Haha, wat een grap. Sportstoelen zullen waarschijnlijker lekkerder zitten dan EBL en de EBL misschien beter dan de ABL, maar rugpijn en beter kunnen vliegen klinkt echt als grote onzin.
 

Canon-Eye

Forumguru
Trouwens, heb je weleens lekker en zonder pijn overal in je lichaam in een vliegtuigstoel gezeten??
Jawel hoor - op een vlucht van Amsterdam naar Warschau met Lot. Toestel: een Embraer (Braziliaans fabricaat meen ik) - vrij klein, soort vliegende kachelpijp met maar enkele stoelen per rij, ruim uit elkaar en mooi zacht zwart leder. En dat was geen Business Class (er was zelfs maar één klasse, als ik me goed herinner).
Top service trouwens - in goed 2 uurtjes vliegen kwam de stewardess een keer of 5 voorbij met koffie/thee/fris plus keuze uit allerlei koekjes en snoepjes.
Zo'n service zou ik in m'n Fabia trouwens ook wel willen... :D
 
Volgens mij zijn de stoelen in van de Elegance toch wel degelijk anders dan de hangmatten uit de Ambition.

Ambition_Ambition_stof_grijs.ashx


nova-octavia-combi-galerie-10_201311170049.jpg
Hangmatten, wat een belediging! Dus blijkbaar is de abl niet goed..... Geen problemen hoor met die stoelen in mijn abl...
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Helemaal mee eens totaal geen spijt van skoda o3 maar had heel graag andere stoelen gehad . Maar zou er ook nog verschil zitten in een Duitse en Nederlandse uit voering?

Zou het overigens mogelijk zijn andere stoelen te bestellen....
 

Darkside

Forumguru
Stoelen zijn ook gewoon een persoonlijke voorkeur. En een goede stoel is ook niet altijd 1,2,3 te herkennen.
Ik heb ooit een voorloop astra gehad. Met In hoogte verstelbare stoelen (standaard in een astra).
Deze leken goed te zitten (mijn vorige auto had geen in hoogte verstelbare stoelen dus ik was al gauw blij).
Maar na zo'n 1,5 a 2 maanden rijden begon ik toch erge last te krijgen van mijn onderbenen.
En kon ik mijn draai niet goed vinden in de auto. Zeker met file rijden.
Ik maakte me daarom enige zorgen over mijn bestelde auto (ook een astra).
Maar daar zaten lederen sport stoelen in die te kantelen waren. Ik heb daar met plezier 150.000 km's mee gereden zonder een centje pijn.
Enigzins huiverig was ik toen ik de O2 bestelde. Omdat die stoelen niet kantelbaar waren.
Maar nu zo'n 120.000 verder gaat dat nog steeds goed.
Wel zou ik nog steeds graag kantelbare stoelen willen hebben (zit gewoon net even wat fijner).

Of er een verschil tussen ABL en EBL zit weet ik niet. Maar de EBL stoelen in de O2 houden zich iig redelijk goed staande voor mij.
 

maarten77

Actief lid
Welke stoelen zijn de electrisch verstelbare? Zijn dat de standaard stoelen van de ABL of EBL afhankelijk van wat je kiest? Ik ga voor Elegance Business Line (EBL)

En als ik met leer achteraf wil bekleden. Dan kom ik ook op die standaard stoelen uit toch? Ik denk aan een bruin kleurtje, samen met panoramadak moet dat een mooi interieur geven denk ik zo.
 
is er iemand met een 14 % greenline elegance hatchback, ik begreep dat de stoelen in een greenline of greenline busline niet verschillen !,
Dus zullen dit dan wel de stoelen zijn uit de ambition die dus minder zitten als een elegance busline laat staan dynamic maar ja ,
om daar de 14% voor te laten staan, scheelt toch bijna 100 euro per maand tov een gelijk uitgevoerde 20 % bijv 2 liter
 

Oogje

Senior Member
is er iemand met een 14 % greenline elegance hatchback, ik begreep dat de stoelen in een greenline of greenline busline niet verschillen !,
Dus zullen dit dan wel de stoelen zijn uit de ambition die dus minder zitten als een elegance busline laat staan dynamic maar ja ,
om daar de 14% voor te laten staan, scheelt toch bijna 100 euro per maand tov een gelijk uitgevoerde 20 % bijv 2 liter
I lolled....

Veel succes met je verschil in:
- motorinhoud (1.6 vs 2.0)
- panoramadak
- trekgewicht
- dynamic pakket
- Chroom

Ik betaal met alle liefde dik € 300 / maand voor een EBL 2.0 TDI :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik betaal met alle liefde dik € 300 / maand voor een EBL 2.0 TDI
Zouden wellicht meer mensen doen - als hun budget dat zou toelaten.:jaja:

Zo niet, dan moeten er andere keuzes tegen elkaar worden afgewogen en dat kan heel verschillend uitpakken.
Daar mag iedereen natuurlijk een mening over hebben, maar dan liefst wel met enig respect voor de (impliciet) gestelde grenzen...
 

030-NL

Lid
Als budget geen restrictie was ruilde ik mijn O3C snel in voor een iets snellere gezinsauto (RS6 :D)

Zelf heb ik ook de afweging moeten maken tussen een O3C 1.6TDI en O3C 1.4TSI DSG. DSG en stoelen (Dynamic) hebben de doorslag gegeven richting de 1.4TSI DSG. Mooi meegenomen van het panoramisch dak.

Normale stoelen van de EBL zaten niet verkeerd, maar de Dynamic stoelen zaten een stuk beter. Betere ondersteuning in bochten, minder vlak. Beetje vergelijkbaar met de sportstoelen (S-line) in mijn huidige Audi.

Nadeel van stoelen testen is dat je eigenlijk naar de wintersport moet rijden om te zien of ze lekker zijn of niet. Proefrit van 30-60min is vaak onvoldoende.
 

Darkside

Forumguru
Als budget het toelaat zou ik ook een 1.8 TFSI of een 2.0 TDI kiezen.
Maar mijn budget is niet oneindig en moet ik, naar mijn wensen, zo goed mogelijk benutten.
Een keuzen tussen luxe en/of vermogen.
En kijken welke opties ik graag wil hebben en welke ik zou kunnen laten.
Simpel weg kiezen voor de duurdere auto is gewoon niet aan de orde.

Voor mij zal het een keuze worden tussen een 1.2 TSI met DSG. de 1.6 TDI (105pk) met DSG.
Of een 1.6 TDI greenline (dus zonder DSG). Maar dan mis ik het lichte interieur.
heb ik andere stoelen. Is het panodak niet beschikbaar etc (hoewel misschien webasto nog een optie is?)
uiteindelijk gewoon euro's tellen.
Voor mij is 50,- per maand ook een bedrag die ik ergens anders voor kan gebruiken.
 

serum

Senior Member
veel succes met je
doe toch niet zo denigrerend, dat is toch te sneu voor woorden?

Ik betaal met alle liefde dik € 300 / maand voor een EBL 2.0 TDI

Ach, de greenline rijders besparen over 5 jaar 9000 euro tov jou. (en dat doen zij dan ook vast weer met met liefde.. :)

Als jij vind dat je chromen lijstjes een een glazen dak nodig hebt met een tikkie meer vermogen, berusten ze zich daar waarschijnlijk wel in. Zou je ook eens moeten proberen.
 

030-NL

Lid
Afweging was voor mij iets meer dan 4.000 euro over een periode van 48 maanden. Verschil is netto ongeveer 90 euro per maand. Uiteindelijk heeft het rijplezier van de portemonnee gewonnen. Gebeurt niet zo vaak meer tegenwoordig :pieker:. Gezien de 20% variant al enorm waar voor zijn geld biedt (ivm Audi, BMW, etc) kon ik daar financieel prima mee leven.
 
Bovenaan Onderaan