Specificaties Octavia 3 14% ?

RoelF

Forumguru
:fool:Kan niet volgens leaseplan.
Dat 'probleem' heb ik ook. Auto staat al 6 weken bij de dealer, maar kan niet worden afgeleverd op winterbanden omdat die bij de Euromaster vandaan komen. Dus... morgen auto ophalen. Volgende week zaterdag bandenwissel.
Ik snap het wel, maar vind het ook onhandig.
 

b_43

Nieuw lid
Dat 'probleem' heb ik ook. Auto staat al 6 weken bij de dealer, maar kan niet worden afgeleverd op winterbanden omdat die bij de Euromaster vandaan komen. Dus... morgen auto ophalen. Volgende week zaterdag bandenwissel.
Ik snap het wel, maar vind het ook onhandig.

Bij welke leasemaatschappij heb je hem besteld? Bij mij is het ook nog onduidelijk of het afleveren op winterbanden mogelijk is of niet (ProLease).
 

RoelF

Forumguru
JustLease, maar ik snap wel dat het niet kan.
Euromaster gaat geen banden wisselen bij de dealer. En vind de dealer ook niet leuk denk ik, want die willen zelf winterbanden leveren. Ze zitten dan een beetje in elkaars keuken, maar voor ons als leaseklant zou het wel makkelijk zijn.
 

VWim

Forumguru
Die van mij wordt op winterbanden afgeleverd en die worden door de dealer geregeld. Krijg er zelfs een extra set lichtmetalen velgen bij terwijl ik die niet had besteld.
 

henriz

Forumguru
Ik heb ook geprobeerd de Octavia geleverd te krijgen op winterbanden. Dealer vond het geen probleem, kon dat gewoon leveren.
Lease maatschappij (Athlon) zei "nee. Alleen bandenfitters: Euromaster, Kwikfit of Profyle"
Dus wanneer ik de auto heb maar eens achter winterbanden aan.
 

Bakkertje

Forumguru
Misschien een rare vraag, maar wat is nu het ergste dat er kan gebeuren als je auto op zomerbanden geleverd wordt ipv winter? Volgens mij haal je de auto op en rijd je direct naar de bandenboer en laat je ze dan daar omwisselen? Het wisselen duurt bij mij meestal ergens tussen de 15 en 30 minuten..? Het plannen is wellicht een kleine uitdaging maar veel langer dan een week zal het niet duren toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik herken het probleem niet zo, maar mijn laatste werkgever was dan ook een groot transportbedrijf dat zo zijn eigen gewoontes en (banden)leveranciers heeft.
Dus het was nooit een probleem om de winterbanden op een setje extra velgen geleverd te krijgen en die velgen vervolgens in mijn eigen garage op te slaan. Ik kon voor het wisselen op vrijwel elk moment in de eigen werkplaats terecht, of - zoals op 25/11/2005, toen onverwacht half Nederland dichtsneeuwde en het Leger des Heils soep en dekens uitdeelde langs de A1 - het 's avonds zelf thuis even doen omdat ik de volgende ochtend vroeg naar Duitsland moest vertrekken.

De leasemaatschappij werd hier simpelweg niet bij betrokken - ze hadden er toch niks over te zeggen...
 

henriz

Forumguru
Misschien een rare vraag, maar wat is nu het ergste dat er kan gebeuren als je auto op zomerbanden geleverd wordt ipv winter?
Een setje winterbanden dat ze al hebben opgeslagen is inderdaad zo gewisseld.
Maar je komt met enkel met een maat aanlopen. Er moet een set velgen komen en een set banden.
Die zullen ze toch niet voor elke maat op voorraad hebben lijkt me?
 
Bovenaan Onderaan