Maatwerk tunen bij RS-Tuning te Son

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat waren nog eens tijden Veejay. Ik herinner me nog dat ik mijn statistische analyses moest doen door eerst ponsconcepten in te vullen, die werden dan ergens door pons-typistes ingeklopt en vervolgens op een mainframe computer verwerkt. En dan kreeg je een paar dagen later een pak papier. En dan maar hopen dat je het op de juiste wijze had gedaan en niets vergeten was.
 

LT83

Forumguru
Waarschijnlijk is de TS rondjes aan het rijden, was het niet zo dat er na 8 uur maatwerk ook 8 uur "ingereden" moet worden. Omdat de TS ons z.s.m. zijn bevindingen wil kunnen doorgeven is hij al vanaf 16:00uur op pad, ik verwacht dan ook zo rond 24:00uur een reactie. Overigens heeft hij waarschijnlijk al een keer of 4 getankt, er wordt een potje diesel ingespoten met die nieuwe tuningsfile ;)

Serieus...ben nog steeds erg nieuwsgierig!!!
 

Neptukker

Forumguru
Ik hoop in ieder geval dat Hugh niet in een politiecel mag slapen vannacht omdat hij ergens met 215 km/h tegen de lamp gelopen is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
dan zal het wel een zaaltje in het hospitaal zijn, als je een botsing met de lamp met die snelheid al overleeft....
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

muurman

Senior Member
Voor tijdens het wachten: Ik vraag mij af of je de file van JD een tuningsfile kunt uitlezen een beetje tweaken en dan op de markt kan verkopen. Of is zo'n bestand versleuteld?
De seat ( die nog te koop staat ) was beveiligd software matig. Ga niet vertellen hoe maar iemand die beetje handig is op ict gebied haalt die beveiliging er zo uit. Heb ik destijds ook gedaan zodat ik het kon aanpassen.
Hardware matig zijn er ook allerlei manieren om het te beveiligen. Tja dan word het lastiger zeker als je dan de ecu nog even met hars oid laat vollopen.
 

muurman

Senior Member
@Hugh: Zou je van zowel beide chips een vermogensrun (liefst natuurlijk van dezelfde testbank) willen posten? Dan kunnen we het verschil tussen beide tuners eens objectief bekijken.
Een vermogensrun zegt maar iets van de tuning. Een vermogensrun is volgas en zegt dus niet alles over het rijden.
Want wat doet de auto bij halfgas? Hoe reageert de auto op het gas?
Wat bv veel gedaan word is gaspedaal response aanpassen. Als ik alleen gaspedaal response aan zou passen dan denkt vrees ik zeker de helft vd mensen dat de auto getuned is. Want ik kan bv zorgen dat bij half indrukken van gaspedaal er max brandstof word ingespoten. Dan voelt de auto sneller maar is het niet.
 

muurman

Senior Member
Onze focus ligt vooral op modernere auto's (van na 2000). lees ik.....
goh.... zal dat komen omdat de auto's van na 2000 meestal via obd kunnen ? Auto die ouder zijn moet je solderen...
 

nomad

Senior Member
Ik vind overigens dat de prijs van tuning niet afhankelijk hoeft te zijn van het resultaat. JD zal bijvoorbeeld flink moeten investeren om voor alle VAG auto's tuning te kunnen blijven leveren. Ik kan me zo voorstellen dat VW ook niet gek is en de ECU meer en meer beveiligt. Het zou mij niks verbazen dat er over een aantal jaar wellicht helemaal niet meer op de ECU getuned kan worden omdat ie potdicht zit.
Mijn beoogde tuner levert voor het schappelijke bedrag van om en nabij de 300 euro ook tuning op maat. Referentie: 10 jaar oude auto's die nog steeds probleemloos getuned rondrijden en eigenaren die nog steeds vol lof over de auto schrijven. Kortom, of het nou 300 of 800 euro is, het gaat erom dat het goed gebeurt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Sterker nog. Het kan zijn dat een zelfde auto met identieke motor in het ene geval wel en het andere (nog) niet OBD getuned kan worden, zoals ik zelf helaas heb ervaren.
 

Hugh

Lid
Zo en bij deze zal ik mijn zoals beloofd ervaring delen, maar eerst wil ik een opmerking maken.

Het valt me tegen dat als je iets post wat niet strookt met de gedachte van veel andere forum lezers(niet allemaal) dat alles gelijk in de grond wordt geboord.
Ik kom dus net terug van een heerlijk ritje uit Son,en Serge heeft geheel wat hij mij van te voren heeft laten zien waar gemaakt.Bij de tuning die er op zat voelde je bij 4000 toeren een klap in je rug(was best geinig) maar nu heb ik al bij 20% gas al plezier van het vermogen.Eigenlijk is de conclusie dat alles veel vloeiender loopt.En heb ik ook iets meer vermogen dan dat ik al had.
En om anderen vragen hier over gelijk te beantwoorden nee ik heb geen uitdraai en geen grafiek om het jullie te tonen.
Maar het is mij zeker bevallen. en ik denk dus wel dat er zeker meer tuners zijn dan JD-engineering.........
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BcB

VWim

Forumguru
En heb ik ook iets meer vermogen dan dat ik al had.
En om vederen vragen hier over gelijk te beantwoorden nee ik heb geen uitdraai en geen grafiek om het jullie te tonen.


Ik heb er even twee, voor mij relevante, delen uitgeknipt. Hoe bepaal jij "iets meer" vermogen. Ik wil absoluut in het midden laten of deze tuner kennis heeft van zaken. Dat kan ik namelijk, punt één, vanaf hier niet bepalen, en punt twee, heb ik daarvoor te weinig kennis van zaken.

Ik zou graag willen weten hoe je tot je conclusie bent gekomen. Gek genoeg is jouw verhaal namelijk behoorlijk gelijk aan wat @muurman heeft geschreven over gaspedaaltuning.

Eigenlijk zou ik wel benieuwd zijn naar het werkelijk vermogen na deze nieuwe tuning!
 

Hugh

Lid
Tja die discussie ga ik hier niet voeren,ik merk dat ik nu veel eerder mijn wielen in een slip krijg als voorheen,maar ik deel hier alleen mijn eigen bevindingen.En ja dat is al lastig genoeg als je een auto hebt die al getuned was om daar de verschillen bij te voelen bij een nieuwe tuning.
maar om het verhaal niet een welles nietes spelletje van te gaan maken dat kan ik niet aan jullie tonen.
Maar dat was ook niet mijn bedoeling van deze topic.
 

VWim

Forumguru
Of je de discussie gaat voeren kan ik voor jou niet bepalen. Ik denk wel dat dit de enige relevante discussie is na wat je hebt ondernomen. Voor jouw idee levert RS beter werk dan JD. Nu is alleen nog de vraag: Wat is "beter" en hoe kunnen we dat objectief bepalen.
 

Hugh

Lid
Of je de discussie gaat voeren kan ik voor jou niet bepalen. Ik denk wel dat dit de enige relevante discussie is na wat je hebt ondernomen. Voor jouw idee levert RS beter werk dan JD. Nu is alleen nog de vraag: Wat is "beter" en hoe kunnen we dat objectief bepalen.
Nee ik zeg zoals ik eerder al gepost heb niet dat RS beter is maar ik vind mijn auto wel lekkerder rijden en dat is naar mijn mening. Dus ga vooral naar JD als je het wilt maar ik ga voortaan ergens anders heen.
 

Cordoba

Forumguru
Hugh, kun je wat uitgebreider beschrijven wat jij als verschil ervaart na de tuning door Serge?
(dus verschil t.o.v. JD)
 

Noord26

Forumguru
Heb je een link met ervaringen van andere klanten van ze waarin het besproken wordt? Je had het over Audi's? Zonder concrete ervaringen van gebruikers en zonder uitdraaien van koppel en vermogens in een grafiek is dit een mooi placebo effect.

Wat is er nu precies gedaan wat bijv het om de hoek gelegen VAGtechniek niet zou kunnen of een andere gerenommeerde tuner?

Hebben ze nu de JD software aangepast?
 

CDK

Forumguru
@Hugh, dat je nu eerder wielspin hebt is helemaal niet zo gunstig zelfs!
het vermogen netjes en geleidelijk op de weg krijgen zit meer kunst in als het er in 1 x laten in knallen met op termijn schade aan de aandrijflijn als gevolg.
nu ben ik nog steeds benieuwd naar wat RS anders heeft gedaan als JD, want dat hebben ze je uitgelegd en laten zien toch?
 
Laatst bewerkt:

Hugh

Lid
Als je kijkt dat wat er in zat zag je met name dat er alleen was aangepast bij 100% gaspedaal nu is er op het hele vlak geschreven.
Nu is de auto zo getuned dat de scherpe randen er af zijn en dat er meer opbouw en afbouw in zit.
en @Noord26 nee ze hebben JD niet aangepast maar compleet opnieuw geschreven.(alle waardes veranderd in het gehele veld)
Maar dit is lastige materie om even zo uit te leggen,dat moet je gewoon daar zien met de uitleg van RS- Tuning.
En @Cordoba het verschil is deze dat de auto minder in je rug schopt en dus vloeiender reageert.En dit vind ik prettiger.
 

Happyman

Forumguru
Mijn 1.9 TDI heeft vorige week de software van JD gekregen via JB Autoservice. Bij mij komt de trekkracht er geleidelijk in en is over een groter toerenbereik beschikbaar. Lijkt mij een veilige optie.

Ik ben niet zo van de verkeerslichtsprintjes.....
 
Bovenaan Onderaan