Maatwerk tunen bij RS-Tuning te Son

Rosinfield

† In Memoriam
ja, ja. @Hugh: we boorden niets de grond in, want er was ook geen informatie op grond waarvan we dat hadden gekund. Overigens is die er nu nog steeds niet. We doodden slechts de tijd met de nodige humor, die aan jou blijkbaar niet is besteed. Je hebt natuurlijk wel gelijk met je opmerking dat er meer tuners zijn dan JD.
 

LT83

Forumguru
@Rosinfield, helemaal mee eens!!! Heb alleen gezegd dat ik wel mijn vraagtekens heb bij een maatwerktuning van een hele dag voor dit type motor zonder verdere modificaties, ik vind dit erg lang.
Jij was volgens mij zelf de persoon die aangeeft dat wij verder moeten kijken dan een tuner die er gewoon een standaard map "in propt", over de grond in boren gesproken ;)

Maar het gaat er natuurlijk om dat jij tevreden bent met je nieuwe tuning. Dat is het geval dus helemaal top!
 

CDK

Forumguru
maar om een lang verhaal kort te maken heb je nu een op maat tuning van 8 uur gedaan waar je dik tevreden over bent en je hebt geen uitdraai omdat je niet op de rollenbank geweest bent.... heel apart!
 

Neptukker

Forumguru
Ik kan met goed voorstellen dat de nieuwe tuning je meer beleving geeft. De 1.9 tdi's staan er om bekend dat ze 'opeens' een flinke duw in de rug geven als de turbo erin klapt (en dan redelijk snel weer doodvalt).
JD maakt er een vloeiender geheel van wat misschien minder sensatie bezorgt maar wel meetbaar snel is. Als ik het zo lees dan is het karakter van de motor nu weer dichter bij het origineel en daardoor bevredigender voor jou.

Ik hoop wel dat de boel er niet te agressief inklapt zodat de techniek ook op lange termijn heel blijft. Veel plezier met je auto en 'keep us posted'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugh

MarcoO2

Forumguru
Als je kijkt dat wat er in zat zag je met name dat er alleen was aangepast bij 100% gaspedaal nu is er op het hele vlak geschreven. Nu is de auto zo getuned dat de scherpe randen er af zijn en dat er meer opbouw en afbouw in zit.
Dus jouw JD-tuning was alleen gericht op plankgassituaties? Bijzonder, dat heb ik nog nooit bij andere getunede auto's gezien.

En het verschil is deze dat de auto minder in je rug schopt en dus vloeiender reageert.En dit vind ik prettiger.
Normaal gesproken is dit het resultaat wat je bij iedere betere tuner bereikt - dus ook bij de "standaard" JD-tuning. Maar in ieder geval fijn dat jij 't nu als beter ervaart.

Al-over: ik vind het een bijzonder verhaal dat er een hele dag aan jouw auto wordt gesleuteld, en dat je het vervolgens moet doen met je gevoel, zonder dat je vermogensuitdraaien of koppelkrommes te zien krijgt. Ik blijf nog wel wat vragen houden:

- heb je enig idee wat je vermogen en koppel was en wat het nu is?
- wat is er nu precies gedaan tijdens die acht uur?
- ben je er al die tijd bij geweest?
- wat koste dit geintje in totaal?

Voor de goede orde: ik vraag dit niet om RS af te zeiken ten opzichte van JD (ik weet donders goed dat er meer goede tuners zijn), maar wel omdat jouw verhaal behoorlijk wat vragen oproept die smeken om beantwoording.

Je laat zelf heel wat vragen onbeantwoord, en neemt zelf de nodige ongenuanceerde en niet-onderbouwde standpunten in over JD-tuning. Kijk dan ook niet raar op dat je tegengas krijgt :D
 

Hendrik5E

Senior Member
Het kan zijn dat de topic-starter een maandagochtend tuning had gekregen bij JD (waar ik niet van uitga) want JB autoservice en JD gaan er prat op tijdens de afstelling/het chippen, geen schop in de rug te willen laten voelen aangezien dit nadelig kan zijn voor de motor. Zij hebben bij 2 auto's van mij dat principe, van geleidelijke opbouw over een groot toerengebied, op die wijze toegepast. En die auto's rijden nog steeds geweldig ondanks de hoge kilometerstand.
Maar heb jij je uitdraai van JD niet meer dan? Kan je die niet laten zien?
Daarop kan je zien hoe je koppel verloopt en of er weldegelijk een hoger koppel zit bij die 4000 toeren....
 

VEEJAY

Forumguru
Ha die Hendrik waarom dan bij VVT je 2.0TDI getuned (lees ik op ander draadje)??

Anyway:
Volgens mij kan je nooit een schop pas krijgen bij 4000 toeren met een diesel. Of er is echt iets geks aan de hand.

Schop mag rond de 2000 toeren (eerder lijkt me niet echt gunstig voor de levensduur) komen of ietsje later als een een automaat hebt. Deze houdt aan tot ca 4500 toeren en bouwt dan rap weer af.

Ik moet zeggen dat dit niet de eerste is op dit forum die JD tuning ongedaan heeft gemaakt, daarom vind ik het zo jammer dat niet echt duidelijk wordt waar het aan schortte. Zo kan indien gewenst JD ook niks aan zijn dienstverlening verbeteren natuurlijk.
 

Hendrik5E

Senior Member
Whuhahaha :maakmegek: Veejay!! Nou zoals ik in het andere draadje ook vermeldde scheelde dat ook aanzienlijk in mn beurs! :jaja:

Ook dat van die 4000 toeren klopt :deuk: en daarom vroeg ik of hij die uitdraai misschien nog had! Je kan zien dat je bij de politie werkt, Inspector Gadget! :tongue:
 

Race Eend

Forumguru
Er zal niets mis zijn met de JD Tuning van de 1.9 TDI 105pk, echter als je geen opmaat tuning kiest, dan krijg je gewoon een hele vlakke en prettig rijdende 140pk en 320Nm, niets meer niets minder.
De afstelling die erin zit is kun je zo 3 ton probleemloos mee rijden..
Wat is je doel van een tuning? Wil je de hardware op de tenen laten lopen, of wil je gewoon een veilig afgestelde wagen, wij kiezen voor het laatste bij de stage 1 tuningen.

140pk en 320Nm dus, wil je meer, dan kan dat zeker (moeilijk is het niet, gewoon de turbodruk en inspuiting verder omhoog zetten, 10 minuten werk, niet 8 uur), echter de turbo en koppeling van de 105pk zijn maar beperkt, je kans is veel groter dat het je 50.000 km later een koppeling/vliegwiel of turbo kost.

Het is echt compleet geen kunst om een 1.9 TDI op 155pk en 360Nm (bij 2000rpm) te laten lopen.
Tune je er echter een paar honderd per jaar, dan zul je met 155pk en 360Nm, 50% van je klanten verliezen aan allerlei technische mankementen die er gaan ontstaan (een deel zal probleemloos rijden, maar heb je een minder nette chauffeur, dan sloop je hem gewoon).

Wat is het grootste compliment dat een tuner kan krijgen? Dat een klant zijn auto op een gegeven moment verkoopt, na jaren probleemloos gereden te hebben en met zijn nieuwe auto dus weer bij je op de stoep staat met zijn juist nieuw aangeschafte model. En ervaring leert, dat je klanten echt kwijt bent als ze veel 'brokken' hebt gehad met de auto, menig partner (vrouwlief), vindt het tunen eigenlijk maar onzin, als er dan ook nog allerlei extra/onvoorziene kosten zijn ontstaan, dan wordt de volgende auto niet meer getuned....

Dat de tunnigswereld vol zit met bedrijven die prachtige praatjes verkopen (en een hoop mensen daar gevoelig voor zijn), is ons bekend, JDEngineering is wat zakelijker, je krijgt gewoon een volledig uitontwikkelde tuning, die per auto wordt na-getest, geen wollige verhalen, of prachtige 2d/3d programmeertool grafiekjes (ziet er misschien heel spannend uit, maar wat kun je er mee als leek? Bij een sterrenrestaurant ga je toch ook niet kijken hoe de chefkok je biefstuk klaar maakt). Gewoon een goed product, wat door jarenlange ervaring met vag-producten is samengesteld en wil je meer, allemaal mogelijk, maar dan met een maattuning of evt met hardware upgrades, zodat ook koppeling en turbo het extra geweld, langdurig kunnen houden.
 

Neptukker

Forumguru
Is de JD tuning aagepast of is er eerst weer een 'fabrieksprogramma' gepakt en is er vanaf nul een nieuwe tuning geschreven?
Kun je beschrijven hoe gisteren de dag is verlopen? Waren er testritten, is er data gelogd enz.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoe was die zegswijze ook alweer? 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden. Ik vrees zo langzamerhand dat we hier met de omgekeerde variant van doen hebben.;)
 

S-edition

Nieuw lid
Ik vindt het zeer jammer dat er bepaalde mensen hier , zodra er een ander bedrijf genoemd wordt meteen zo negatief zijn . Als iemand hier toch netjes zien gevoel verwoord . Waarom dan zo fel reageren
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugh

MarcoO2

Forumguru
Tsja, als je geen antwoord geeft op relevante vragen en zelf zonder onderbouwing schopt tegen een goed bekend staande tuner krijg je dat vanzelf.

Als je goed leest zul je zien dat er vaak genoeg gezegd wordt dat er meer goede tuners zijn, dus daar draait deze discussie niet om.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

S-edition

Nieuw lid
Nou ik ben nieuw hier , maar zo komt het bij mij over . Ik heb mijn auto nog niet getunned. Maar ik krijg wel een negatief gevoel zo over JD helaas .
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugh

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, precies. De discussie ontstaat doordat er een en ander wordt beweerd dat zeer nieuwsgierig maakt en de antwoorden op de desbetreffende vragen uitblijven, ondanks herhaaldelijk aandringen. Als die antwoorden dan maar steeds uitblijven, moet men ook niet verbaasd zijn dat dit bij deze en gene hier aanleiding vormt tot wat melige bespiegelingen. Wie kaatst......
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
@S-edition , waarom mag je geen kritische vragen stellen wanneer sommige door de TS aangegeven punten je nogal vreemd lijken. Heeft toch helemaal niks met negatief te maken?
Volgens mij heeft niemand hier nog aangegeven dat het werk van RS-tuning nergens op lijkt en de tuning van JD stukken beter zal zijn geweest wel?
 

Rosinfield

† In Memoriam
In feite heeft dat met het specifieke bedrijf in kwestie ook helemaal niets te maken. Daar kan elk ander voor worden gesubstitueerd en dat is voor de uitgelokte discussie/reacties in feite irrelevant
 
Bovenaan Onderaan