Gebruiks ervaring Octavia 3

CoesDoes

Forumguru
Bij mijn vorige auto deed de achterwisser dat ook, maar dan alleen als de regensensor ook al de wissers aan de voorzijde aan het werk had gezet.
 

Fean

Forumguru
Zou ik absoluut niet willen, Fean. Dan gaat die ruitenwisser vaak ongevraagd over een droge ruit schuren , misschien zelfs een bestofte ruit, met alle gevolgen voor ruitenwisser en ruit vandien. Als mijn achterruitruitenwisser moet werken, zal ik die wel zelf inschakelen.

Dat gebeurd niet, de actie gebeurd alleen als je voor je ruitenwissers aan hebt staan, zodra je dan je bak in de achteruit zet wist deze de achterruit. Dit heeft Audi en werkt perfect.
 

RoelF

Forumguru
zodra je de auto in de achteruitversnelling zet ging in mijn vorige auto automatisch de achterwisser 1x af. Bij mijn huidige O3 werkt het in ieder geval niet, weet iemand of je dit kunt instellen?

Volgens de handleiding zit deze instelling ergens in je Car menu:

■ Ruitenwissers - Instelling van de ruitenwissers
■ Automatisch wissen bij regen - In-/uitschakelen van het automatisch wissen van de voorruit bij regen
Automatische ruitenwisser - Activering/deactivering van het automatisch wissen van de achterruit
 

Lodewijk

Actief lid
Helaas heb ik nu voor de tweede keer in een paar dagen een keyless defect van het Kessy systeem. Althans dat zegt de maxidot. Handgreep aan bestuurderszijde werkt ook niet meer dan. Ik heb de indruk dat het optreedt als ik ook op de sleutel heb gedrukt. Heeft iemand deze ervaring (en nog beter: een oplossing) ook?
 
Laatst bewerkt:

Lodewijk

Actief lid
Helaas heb ik nu voor de tweede keer in een paar dagen een keyless defect van het Kessy systeem. Althans dat zegt de maxidot. Handgreep aan bestuurderszijde werkt ook niet meer dan. Ik heb de indruk dat het optreedt als ik ook op de sleutel heb gedrukt. Heeft iemand deze ervaring (en nog beter: een oplossing) ook?
Het wordt steed erger, dus komende week maar even naar de dealer. Kan nu zelfs het rechterportier niet mee van binnen uit openen. Leve de elektronica;)
 

Fean

Forumguru
Volgens de handleiding zit deze instelling ergens in je Car menu:

■ Ruitenwissers - Instelling van de ruitenwissers
■ Automatisch wissen bij regen - In-/uitschakelen van het automatisch wissen van de voorruit bij regen
Automatische ruitenwisser - Activering/deactivering van het automatisch wissen van de achterruit

ik word gek van al die opties;)

Wellicht geldt voor mij RTFM:)
 

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Inmiddels ruim 2.000km gereden in 2 weken tijd en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de auto. Het model en luxe uitstraling wordt door iedereen mooi gevonden, waarbij zelfs vergelijkingen met Audi worden gemaakt......

De motor is een stuk sterker t.o.v. mijn vorige auto, terwijl de Octavia ook nog eens 200kg lichter is. Het is duidelijk dat ik een beetje moet opletten, want ongemerkt rijd ik sneller dan gedacht. Bij lage snelheden (1e en 2e versnelling) laat de motor zich een beetje horen, maar eenmaal op snelheid is het een heerlijk sterke en stille motor.

Slim en handig is dat bij regenachtig weer (zoals vandaag) ook de achteruitwisser af en toe wist (bij ingeschakelde automatische wisfunctie voor), zodat het zicht ook naar achteren goed blijft, zonder dat je zelf de achteruitwisser moet inschakelen.

Minder fijn vind ik dat de begeleidingsstem van de navigatie er voor zorgt dat de muziek of radio volledig wordt weggedrukt. In de vorige auto bleef de muziek of radio op de achtergrond hoorbaar. Heb de begeleiding maar volledig uitgezet.....

Ook de minder grote actieradius (bij 750 km staat de tankmeter nagenoeg op nul) is wennen. Misschien binnenkort even langs de dealer, want uiteindelijk gaat er vervolgens maar 43 liter in.

Stoelen (Dynamic pakket) zitten heerlijk !

Kortom: ondanks de zeer lange levertijd (bijna 6 maanden) en slechte communicatie vanuit Pon (ook over ontbreken van achterspoiler in het Dynamic pakket) toch erg blij dat ik voor deze auto heb gekozen.


Ik heb in mijn Octavia III de nieuwe Amundsen en daar kun je de geluidsonderdrukking op 4 niveaus instellen. Werkt erg goed. Kies op je systeem:

Klankinstellingen -> Volume -> Audiovolume lager(naar beneden scrollen) -> Opties: Uit, Laag, Middel, Hoog.

Jammer genoeg heeft de begeleidingsstem wel last van een flink spraakgebrek, dat zou tegenwoordig toch wel iets beter moeten kunnen.
 

Edwin1969

Actief lid
Ik heb in mijn Octavia III de nieuwe Amundsen en daar kun je de geluidsonderdrukking op 4 niveaus instellen. Werkt erg goed. Kies op je systeem:

Klankinstellingen -> Volume -> Audiovolume lager(naar beneden scrollen) -> Opties: Uit, Laag, Middel, Hoog.

Jammer genoeg heeft de begeleidingsstem wel last van een flink spraakgebrek, dat zou tegenwoordig toch wel iets beter moeten kunnen.

@F.Vorstenbosch Bedankt voor de tip. Ga ik binnenkort even checken op mijn Columbus of die de mogelijkheid ook heeft (ben echter momenteel op een zeer zonnige vakantiebestemming zonder Octavia).
 

erikkie

Senior Member
ik heb sinds kort een 1,4 tsi ebl combi.
van de week 1e keer auto beetje beter kunnen testen, op en neer naar Parijs.

stoelen (dynamic pakket) zitten prima
vermogen ruim voldoende voor gewoon meerijden met verkeer, qua geluid in 1e 2e versnellingen nogal blikkerig...

Zowel op heen als terugreis, viel radio eind van de reis uit. Geen geluid meer.... misschien te warm?? :sterretjes:
navigatie e.d. deed het wel. Bij uitzetten en aanzetten motor weer geluid....:banghead:

inhoud tank is wel erg klein, met mijn vorige octavia haalde ik tegen de 800 km, met deze 650 - 700

Toegevoegde waarde / werking Front Assist nog niet duidelijk. als er een auto voor je afslaat krijg je melding en rode auto in je scherm...Remt hij ook als je zelf niet ingrijpt? (Heb het nog niet durven testen)

Auto geleverd zonder achterspoiler en zónder instaplijsten achter. PON zegt meld u bij de dealer. Dealer word ik ook weinig wijzer van...(leaseauto)

ook nog aan het wachten hoe het afloopt met het trekhaken gebeuren. Vooralsnog GEEN trekhaak geleverd.

Al met al... auto is PRIMA, maar PON :mad:
 

leo442

Forumguru
ik heb sinds kort een 1,4 tsi ebl combi.
van de week 1e keer auto beetje beter kunnen testen, op en neer naar Parijs.

stoelen (dynamic pakket) zitten prima
vermogen ruim voldoende voor gewoon meerijden met verkeer, qua geluid in 1e 2e versnellingen nogal blikkerig...

Zowel op heen als terugreis, viel radio eind van de reis uit. Geen geluid meer.... misschien te warm?? :sterretjes:
navigatie e.d. deed het wel. Bij uitzetten en aanzetten motor weer geluid....:banghead:

inhoud tank is wel erg klein, met mijn vorige octavia haalde ik tegen de 800 km, met deze 650 - 700

Toegevoegde waarde / werking Front Assist nog niet duidelijk. als er een auto voor je afslaat krijg je melding en rode auto in je scherm...Remt hij ook als je zelf niet ingrijpt? (Heb het nog niet durven testen)

Auto geleverd zonder achterspoiler en zónder instaplijsten achter. PON zegt meld u bij de dealer. Dealer word ik ook weinig wijzer van...(leaseauto)

ook nog aan het wachten hoe het afloopt met het trekhaken gebeuren. Vooralsnog GEEN trekhaak geleverd.

Al met al... auto is PRIMA, maar PON :mad:


Dynamicpakket heeft alleen voor instaplijsten en trekhaken zou geen probleem hoeven te zijn mits afneembaar.
 

TedVlemmings

Forumguru
Heeft iemand een idee hoe (als het kan) je via KESSY ook de ramen en het dak kan laten sluiten samen met de auto? Nu blijft bij mij alles open, tenzij ik een tijdje mijn sluitel sluit knop ingedrukt houdt. (indrukken tot alles dicht is, anders stopt het met sluiten). Het lijkt me dat dit wel ergens in te stellen is dat het automatisch gaat, en ook met KESSY, maar krijg het nog nergens gevonden?
 

VWim

Forumguru
De ramen en open dak sluiten alvorens je de deur ontgrendeld. Dan gaat het automatisch.
 
Heeft iemand een idee hoe (als het kan) je via KESSY ook de ramen en het dak kan laten sluiten samen met de auto? Nu blijft bij mij alles open, tenzij ik een tijdje mijn sluitel sluit knop ingedrukt houdt. (indrukken tot alles dicht is, anders stopt het met sluiten). Het lijkt me dat dit wel ergens in te stellen is dat het automatisch gaat, en ook met KESSY, maar krijg het nog nergens gevonden?

Ted,

bij de O2 werke het perfect, zowel openen als sluiten met de sleutel.
Volgens de manual moet de O3 (panodak alleen sluiten functie!) dat ook kunnen maar werkt bij mij totaal niet. Bij de dealer geweest en die kon het ook niet vinden. Moest een afspraak maken omdat ze er meer tijd in wilden steken.
Wat wel werkt is de geheugenfunctie voor de elektrisch bedienbare stoel. Afhankelijk van de sleutel waarmee je de auto ontsluit gaan de stoel+spiegels in de bijbehorende opgeslagen positie ......
 

TedVlemmings

Forumguru
Bij mij werkt het sluiten met de sleutel wel, moet hem alleen lang in blijven drukken en kan hem tussendoor niet los laten, dan stopt het. Zou makkelijk zijn als het met de kessy beweging ook allemaal sloot, maar heb het idee dat dat niet kan. Ga zo direct sowieso even naar de dealer omdat ik het idee heb dat fornt assist niets doet
 

Herman Janssens

Senior Member
Heeft iemand een idee hoe (als het kan) je via KESSY ook de ramen en het dak kan laten sluiten samen met de auto? Nu blijft bij mij alles open, tenzij ik een tijdje mijn sluitel sluit knop ingedrukt houdt. (indrukken tot alles dicht is, anders stopt het met sluiten). Het lijkt me dat dit wel ergens in te stellen is dat het automatisch gaat, en ook met KESSY, maar krijg het nog nergens gevonden?
Gaat niet met Kessy. Je moet de sleutel gebruiken en lange tijd op de sluit-knop drukken. Doe je hetzelfde met de open-knop dan gaan ze halfopen. Je moet dan ook in de buurt van je wagen zijn natuurlijk.
 

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag even in de weer geweest met de Columbus. Het valt me op dat een aantal dingen nog niet lekker werken. Een deel van mijn muziekcollectie is mp3, deze worden probleemloos afgespeeld. Een ander deel is m4a (FLAC bestanden omgezet via iTunes) en ondanks dat m4a volgens instructieboek een ondersteund formaat is krijg ik bij al die bestanden de melding bestandfout, en ze worden dus niet afgespeeld. Zou er een mogelijkheid zijn om dit aan de praat te krijgen?
 

bonyuri

Actief lid
Vandaag even in de weer geweest met de Columbus. Het valt me op dat een aantal dingen nog niet lekker werken. Een deel van mijn muziekcollectie is mp3, deze worden probleemloos afgespeeld. Een ander deel is m4a (FLAC bestanden omgezet via iTunes) en ondanks dat m4a volgens instructieboek een ondersteund formaat is krijg ik bij al die bestanden de melding bestandfout, en ze worden dus niet afgespeeld. Zou er een mogelijkheid zijn om dit aan de praat te krijgen?

ITunes muziek is DRM beveiligde content.
Daar zou het misschien iets mee te maken kunnen hebben...
 
Bovenaan Onderaan