Gebruiks ervaring Octavia 3

Marcod

Lid
Zijn er mensen die hun ervaring willen vertellen nadat ze hun nieuwe auto hebben opgehaald.
Ervaring bij het afleveren en naar het rijden van enkele km .

Ben hier benieuwd naar je ziet alleen maar dat mensen de auto krijgen maar geen reactie nadat ze de auto hebben .

Alvast bedankt mensen
 

Marcod

Lid
Hallo Altos,

Klopt op autoweek lees ik regelmatig gebruikservaringen maar ik verwacht het forum meer reactie's .

Gr. Marco en bedankt voor je reactie
 

roeldewinter

Actief lid
Ik heb de auto sinds vrijdag en heb de eerste 1000 km er op zitten. Ik ben tevreden en blij verrast. De auto rijdt goed, de DSG is subliem, geluid van de Columbus met alle speakers is hartstikke goed. De auto stuurt strak. De motor is voldoende soepel. De kofferbak is gigantisch, helemaal met neergeklapte achterbank. Ik heb een dubbele bodem, helemaal super, 230V is heel handig. Keyless is geweldig. Verlichting is super. De regensensor doet z'n werk en is niet als bij de Passat die ik hiervoor had zo paniekerig of te traag.

Mindingetjes:
minder dan 20GB over op de harde schijf voor muziek.... De muziek op de HD kan niet volgens mapstructuur worden afgespeeld (USB wel). Dag/nachtschakeling navigatie niet automatisch. FrontAssist doet z'n werk heel wispelturig (al denk ik dat ik daar even mee terug moet naar de dealer). Trekhaak nog niet leverbaar. Cruisecontrolbediening is niet heel handig, dat was bij de Passat veel prettiger.

Al met al, ik ben blij man!
 

Rick

Senior Member

Marcod

Lid
Beste Roel , bedankt voor het delen van je ervaring . Ik vind het mooi om gebruikers ervaring te horen wat ik kan niet wachten om zelf te ervaren hoe het is .
Voor mij wordt het de eerste keer om een automaat te rijden en tot nu toe hoor ik alleen maar positieve ervaringen .

Bedankt voor je reactie
 
Ik heb de auto sinds vrijdag en heb de eerste 1000 km er op zitten. Ik ben tevreden en blij verrast. De auto rijdt goed, de DSG is subliem, geluid van de Columbus met alle speakers is hartstikke goed. De auto stuurt strak. De motor is voldoende soepel. De kofferbak is gigantisch, helemaal met neergeklapte achterbank. Ik heb een dubbele bodem, helemaal super, 230V is heel handig. Keyless is geweldig. Verlichting is super. De regensensor doet z'n werk en is niet als bij de Passat die ik hiervoor had zo paniekerig of te traag.

Mindingetjes:
minder dan 20GB over op de harde schijf voor muziek.... De muziek op de HD kan niet volgens mapstructuur worden afgespeeld (USB wel). Dag/nachtschakeling navigatie niet automatisch. FrontAssist doet z'n werk heel wispelturig (al denk ik dat ik daar even mee terug moet naar de dealer). Trekhaak nog niet leverbaar. Cruisecontrolbediening is niet heel handig, dat was bij de Passat veel prettiger.

Al met al, ik ben blij man!
Dag en nachtschakeling is via Columbus in te snellen. Werkt dan gewoon goed... Lampen aan is nachtschakeling navi...
 

rdrummen

Senior Member
@Marcod: Mijn auto is bij de dealer aangekomen! :jaja:
Ik verwacht dat deze binnen 1-2 weken geleverd zal worden, en dan zal ik hier ook mijn ervaringen gaan vermelden.
 

Edwin1969

Actief lid
Inmiddels ruim 2.000km gereden in 2 weken tijd en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de auto. Het model en luxe uitstraling wordt door iedereen mooi gevonden, waarbij zelfs vergelijkingen met Audi worden gemaakt......

De motor is een stuk sterker t.o.v. mijn vorige auto, terwijl de Octavia ook nog eens 200kg lichter is. Het is duidelijk dat ik een beetje moet opletten, want ongemerkt rijd ik sneller dan gedacht. Bij lage snelheden (1e en 2e versnelling) laat de motor zich een beetje horen, maar eenmaal op snelheid is het een heerlijk sterke en stille motor.

Slim en handig is dat bij regenachtig weer (zoals vandaag) ook de achteruitwisser af en toe wist (bij ingeschakelde automatische wisfunctie voor), zodat het zicht ook naar achteren goed blijft, zonder dat je zelf de achteruitwisser moet inschakelen.

Minder fijn vind ik dat de begeleidingsstem van de navigatie er voor zorgt dat de muziek of radio volledig wordt weggedrukt. In de vorige auto bleef de muziek of radio op de achtergrond hoorbaar. Heb de begeleiding maar volledig uitgezet.....

Ook de minder grote actieradius (bij 750 km staat de tankmeter nagenoeg op nul) is wennen. Misschien binnenkort even langs de dealer, want uiteindelijk gaat er vervolgens maar 43 liter in.

Stoelen (Dynamic pakket) zitten heerlijk !

Kortom: ondanks de zeer lange levertijd (bijna 6 maanden) en slechte communicatie vanuit Pon (ook over ontbreken van achterspoiler in het Dynamic pakket) toch erg blij dat ik voor deze auto heb gekozen.
 

Fratello

Nieuw lid
Mooi initiatief! Inderdaad ben ik ook nieuwsgierig naar ervaringen. Zodra ik mijn O3 in bezit heb zal ik de ervaringen hier delen. Maar dan is het al winter en bijna Kerstmis.... :(
 

Marcod

Lid
Inderdaad hoor je van veel mensen dat de communicatie van Pon te kort schiet. Ik hoop dat iemand van Pon deze site ook bezoek en hiermee aan de gang gaat .
 

ferry

Lid
Mindingetjes:
minder dan 20GB over op de harde schijf voor muziek.... De muziek op de HD kan niet volgens mapstructuur worden afgespeeld (USB wel). Dag/nachtschakeling navigatie niet automatisch. FrontAssist doet z'n werk heel wispelturig (al denk ik dat ik daar even mee terug moet naar de dealer). Trekhaak nog niet leverbaar. Cruisecontrolbediening is niet heel handig, dat was bij de Passat veel prettiger.

Al met al, ik ben blij man!

Wat is er niet fijn aan de cc bediening?
 

Altos

Banned
Wat is er niet fijn aan de cc bediening?
Dat vraag ik me ook af idd...het losse pookje van BMW (E30/E34/E36/E32) vond ik al fijn maar de vw oplossing op het richtingaanwijzer stokje is ook prima...mij viel juist op dat het aangrijpen en loslaten punt (bij cancel functie) zo soepel gaat dat het tot nu toe de fijnste CC is die ik ooit gebruikt heb! Overigens heb ik wel een handbak benzine...dat kan natuurlijk meespelen daar een automaat op zichzelf al meer afremt en een diesel vaak zwaarder is, combinatie van deze is natuurlijk 2x meer vertraging waardoor het "soepel" uitrollen anders aan kan voelen.
 

roeldewinter

Actief lid
Ik vind het losse pookje van de Passat die ik hiervoor had fijner. Heeft met functies en is beter geplaatst. De reactie van de auto op de bediening is goed.
 

MaRco2

Forumguru
Slim en handig is dat bij regenachtig weer (zoals vandaag) ook de achteruitwisser af en toe wist (bij ingeschakelde automatische wisfunctie voor), zodat het zicht ook naar achteren goed blijft, zonder dat je zelf de achteruitwisser moet inschakelen.

Die functie heb ik juist uitgeschakeld. Als de regensensor wat nattigheid oppikt van wat lichte regen op een droge weg, gaat de achterwisser over een droge ruit heen schrapen.

Ik schakel hem zelf wel in als het nodig is. Ook andersom, de druppels van de voorruit vliegen zelf weg en op nat wegdek slaat de achterruit dicht, dan alleen achterwisser aan en voor niet.
 

Skoda_Jake

Nieuw lid
Die functie heb ik juist uitgeschakeld. Als de regensensor wat nattigheid oppikt van wat lichte regen op een droge weg, gaat de achterwisser over een droge ruit heen schrapen.

Ik schakel hem zelf wel in als het nodig is. Ook andersom, de druppels van de voorruit vliegen zelf weg en op nat wegdek slaat de achterruit dicht, dan alleen achterwisser aan en voor niet.


De achterwisser kun je uitzetten door de schakelaar bovenop de wisserstengel helemaal naar links te zetten!
 
Bovenaan Onderaan