Het grote auto-wassen topic

Joske

Forumguru
Wegens gebrek aan een subforum specifiek voor auto te wassen en onderhouden, start ik er hier maar een topic :D


Op zich een auto wassen lukt wel op de goede manier. Maar waar ik altijd al wat mee gesukkeld heb is het "afdrogen". Hoe doen jullie dit? En met wat?
(ikzelf doe het met een natte goede zeemvel, maar lukt niet zo goed op de platin-grey O2. Heb steeds nog opgedroogde druppels achteraf)



Graag feedback!
 

EdK

Forumguru
Föhnen dan maar...? :D

TOPEX%20dakbrander%2044E123.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Ik ga altijd heel hard rijden na het wassen, want vind afdrogen met de hand niet zo leuk en hardrijden wel.

De auto van mijn vrouw heeft een Waxoil behandeling gehad bij aflevering en daar glijdt het water (met vuil) zo vanaf, blijft leuk om te zien.
 

EdK

Forumguru
Wel denk dat Canon Eye en ik redelijk serieus waren met ons antwoord.
Alleen in beide gevallen moet je wel de tools gebruiken met kennis, anders gaat het fout.
 

fabialous

Senior Member
(ikzelf doe het met een natte goede zeemvel, maar lukt niet zo goed op de platin-grey O2. Heb steeds nog opgedroogde druppels achteraf)


Zelf zou ik de zeem goed uitwringen!!:)
Zal als mijn nieuwe aanwinst er is ook een goede zeem (apart voor de auto) gaan gebruiken , ook metalic!
 

Joske

Forumguru
Ja versta het wel, maar bij een vochtigere zeem gaat die vlotter over de lak. Anders heb ik wat schrik voor krasjes.. Iemand die handdoeken gebruikt voor het drogen?

@EdK doe jij het dan echt met de haardroger? :pieker: heb ik nog nooit iemand zien doen.. Maar ik geloof je wel hoor ;) . In de wasstraat doen ze het ook met grote luchtblazers, maar denk dat dat koude lucht is.
 

fabialous

Senior Member
Ja versta het wel, maar bij een vochtigere zeem gaat die vlotter over de lak. Anders heb ik wat schrik voor krasjes.. Iemand die handdoeken gebruikt voor het drogen?

Als je de zeem gaat gebruiken , eerst ff. omspoelen met lauw water , zodat de zeem zacht wordt voor het gebruik!
...en natuurlijk hij moet goed schoon zijn ,zelf zou ik met "deze "zeem niet de wielen afdrogen i.v.m evt.steentjes!!!
Bij twijfel of de zeem goed schoon is , misschien ff door de wasmachine . op 30 graden???
ps: een goede schone zeem krast niet!:jaja:
 

DannyPep

Nieuw lid
Ik heb niet echt een bereikbaar antwoord voor vele, alhoewel ze het bij sommige wasstraten waarbij je zelf de auto kan wassen wel aanbieden. Ik werk namelijk voor een schoonmaakbedrijf en ik was en spoel mijn auto altijd na met gedemineraliseerd water. Droogt streep en vlekkeloos op!
 

DannyPep

Nieuw lid
Weinig ervaring mee , ook in het h.h.
Volgens mij nemen die minder vocht op als een zeem ??!?:bloos:

microvezeldoeken nemen inderdaad minder vocht op dan een zeem. Ze nemen door hun structuur echter wel meer vuil op. Alleen dat zou al grotendeels van de auto moeten zijn in het 'drogen-stadium'
 

fabialous

Senior Member
microvezeldoeken nemen inderdaad minder vocht op dan een zeem. Ze nemen door hun structuur echter wel meer vuil op. Alleen dat zou al grotendeels van de auto moeten zijn in het 'drogen-stadium'


Juist!:thumbsup:
Daarom , ik hou het bij auto eerst goed afspuiten , schoonwassen met een schone spons (en evt.een goede shampoo zonder was) , afspuiten , drogen met een schone zeem.:)
 

CharlesTucker

Forumguru
Wat is dat juist? (ondertussen alvast even Googelen)
@Joske, je hebt hem vast wel gevonden met Google, maar voor de zekerheid, dit is 'm: http://meguiars.nl/product/246/Water-Magnet-Drying-Towel/. Met dat ding droog je je hele auto streep- en druppelloos, zonder dat je hem een keer hoeft uit te wringen tussendoor. Het werkt lekker snel. Ik heb hem bij een automaterialenzaak (Slager) gekocht, maar meestal zijn ze ook wel te koop bij Halfords.
 

Pendragon

Forumguru
Ik gebruik een doek die ik bij @Steve gekocht heb. Als laatste je auto afspuiten met gedemineraliseerd water, dan krijg je ook geen vlekken.
 
Bovenaan Onderaan