Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
De foto's genomen in de garage geven mijn inziens een betere blik van de overigens geslaagde update vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ze zijn idd lekker fel maar niet storend, want ze reflecteren niet zoals bij veel andere auto's op de bumper :) het zijn complete units die de originele units vervangen
 

Cordoba

Forumguru
Als jij het zegt Corné: ik weet dat foto's wat dat betreft behoorlijk vertekenend kunnen zijn, dus ik geef in dergelijke gevallen domweg geen mening als ik het alleen op foto heb gezien, ik wilde je alleen even op de mogelijkheid van een correctie attent maken. (ooit bij wegmisbruikers of blik-op-de-weg gezien, dat iemand een bekeuring kreeg voor het voeren van Led's in de kentekenverlichting.

Edit: kijk overigens eens naar de scherpe aftekening van de schaduw bij de foto bij jou thuis? van de kentekenverlichting.
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, het was mij niet bekend dat dit niet toegestaan zou zijn, het schijnt dat deze leds ook in de nieuwste vw golf zouden zitten, er stond ook vw op het doosje waar ze uit kwamen....
 

Cordoba

Forumguru
Is volgens mij afhankelijk of de kentekenverlichting er officieel voor is goedgekeurd Corné. Ik vond het destijds nogal een belachelijke bekeuring, omdat er volgens mij geen mens last van had, en de eigenaar er ook geen verkeerde bedoelingen mee had. Best kans dat het in de Superb gewoon mag, maar je mag het niet zomaar blindelings toepassen in iedere auto.
 

cvegreen

Forumguru
Kenteken mag volgens mij gewoon led hebben. Mijn schoonvader zijn lexus heeft die ook standaard zitten en had ze ook in mijn fabje gestopt, vind dit best wel cool.
 

CDK

Forumguru
gisteren ben ik bij TVS Engineering / DSG Dokter geweest (in 1e instantie om mee te rijden met een testrit van een compressor project op een Golf R36, wat helemaal kicken was overigens) ik had ook afgesproken dat ik andere motor en dsg software mocht proberen (als het bevalt afrekenen, als het niet bevalt oude software terugzetten zonder kosten) normaal werken ze niet op zaterdag, maar omdat ik op werkdagen moet werken.... uitzondering dus...

dat was mijn auto ook, want mijn ECU moest nog gekraakt worden, omdat ik de 1e was met deze chipset/motorcombinatie, hebben ze Ronald Logmans nog van thuis opgetrommeld om e.e.a. voor mij te fixen, die is een flink aantal uren bezig geweest om voor mijn auto nieuwe motormanagement software te schrijven

eerst hebben ze de DSG geflasht zoals dat heet, ofwel nieuwe software door TVS zelf ontwikkeld ingelezen, daarna de ECU herschreven. na een keer of 5 proefrijden met de laptop aan de OBD was Ronald eindelijk tevreden (ik was dat al veel sneller, maar het moest voor hem helemaal perfect zijn) er is dus e.e.a. fine getuned en de toerenbegrenzer iets hoger afgesteld omdat daar binnen de toleranties ook nog een vermogenswinst te behalen viel, bij o.a. VW en Audi staat die begrenzer standaard al op die waarde bij deze motor.

daarna de DSG gecustomized, met een op maat aangepast D/S/M programma. mijn DSG 6 met natte koppeling was gewoon goed overigens, maar nu stukken beter, de schakelmomenten zijn aangepast naar hoe ik zelf ook zou schakelen met een handbak, helemaal top!

mijn auto rijd nóg beter/lekkerder en voelt nóg krachtiger aan, maar belangrijker nog is dat het vermogen bruikbaarder is door de aanpassingen aan de DSG, als ik nu sportief wil rijden kan ik de S gebruiken zonder dat ik bizar hoog in toeren moet rijden.

mijn :) is nog breder geworden sinds gisteren ;) en ik rij met nóg meer plezier in mijn S2

greetz Corné
 

Noord26

Forumguru
Vermogen is koppel x toerental. Aangezien het max toerental is verhoogd zal hij ook een wat hoger topvermogen hebben. :)
 

CDK

Forumguru
@ Noord26, voor de liefhebbers komt er idd een dag bij TVS om tegen gereduceerde tarieven te chippen en of de dsg te flashen
 

CDK

Forumguru
@Ray Delft, ja de waarden zijn idd geoptimaliseerd, en ondanks dat het een atmospherische motor is, waar de te behalen winst veel kleiner is als bij een geblazen motor (turbo en/of compressor) is het toch goed voelbaar.

greetz Corné
 

Cordoba

Forumguru
Vermogen is koppel x toerental. Aangezien het max toerental is verhoogd zal hij ook een wat hoger topvermogen hebben. :)

Een voorbarige conclusie zonder koppel-toeren kromme: vaak zit het maximumkoppel een heel stuk voor het maximum toerental, het maximum vermogen ligt vaak bij een toerental tussen dat van het maximumkoppel en het maximumtoerental.

Ik vraag me trouwens af hoe er meer vermogen wordt gegenereerd, of dat bijvoorbeeld is door iets meer uitstoot toe te staan, of iets anders.

Overigens werkt TVS wel vaker op zaterdag, Maxim kan regelmatig niet naar meetings omdat ie moet werken (soms ook op circuits, bijv. Zolder), en in juli hebben ze op een zaterdag? van Seat-Online er ook een forummeeting.

Trouwens aardig stukje rijden naar TVS. De reden dat je voor TVS en niet voor JD hebt gekozen is vanwege de DSG?
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, waarom ik niet naar JD gegaan ben, in mijn optiek is de prijs van JD is niet overeenkomstig aan het rendement (dit is een eerlijk antwoord van mijn kant en een persoonlijke mening, verder ga ik hierover met niemand een discussie aan, lees dit ook goed, want ik zeg absoluut niet dat ze bij JD hun werk niet goed doen)

meetings worden bij TVS idd op zaterdagen georganiseerd en overwerken op zaterdag komt ook voor, maar normaliter maken ze geen tuningsafspraken in het weekend.

er is mij zeer veel informatie verstrekt, soms gevraagd en meestal ongevraagd, waarvan ik nog geen 2% onthouden heb, maar tegen jou gezegd interesseerd het me weinig of de uitstoot hoger of lager is.
er is veel veranderd, Ronald heeft het grootste gedeelte van de dag gewerkt om mijn motor als een zonnetje te laten draaien en stelt hoge eisen, blijkbaar is hij erg perfectionistisch ingesteld. de motor loopt mooier als voorheen en klinkt hoger in de toeren minder rauw en voelt krachtiger aan.

er zijn meerdere redenen dat ik daar naar toegegaan ben, omdat;

1 ze kennis en mogelijkheden hebben om zowel de motor én de dsg te optimaliseren
2 ik het voorgaande telefoongesprek als zeer prettig heb ervaren
3 er op dit forum leden zijn die interesse hebben in motor en/of dsg optimalisatie
4 die leden die interesse in tuning hebben, dit tegen aktiekorting vakkundig kunnen laten doen op een nader af te spreken tijdstip

greetz Corné
 

Cordoba

Forumguru
@Corné: de vraag waarom TVS was ook absoluut niet als discussie bedoeld, is meer dat ik graag wil weten/begrijpen waarom mensen dingen doen/bepaalde keuzes maken. Hetzelfde geldt voor de manier waarop ze het vermogen opgeschroefd hebben, is vooral een kwestie van willen begrijpen hoe het zit. Bedankt voor je antwoorden. :)

Grtz, Gert
 

VEEJAY

Forumguru
Gaaf Corne ik denk dat mijn auto nog harder zou kunnen acceleren als ie in de 1e versnelling in de S stand eerder zou opschakelen (tja diesel). Helaas heb ik met JD destijds geen interessante DSG deal voor mijn auto kunnen maken.

Voor de geinteresseerde (tuning, rollerbank of DSG):


TVS Engineering, SEAT-Online.nl Introductie meet! Zaterdag 13 juli 2013

Hallo Allemaal,

Aangezien TVS Engineering nog niet heel bekend is onder de forummers hier organiseren we een introductie meeting, dit betekend; introductie prijzen voor het rollen, chippen, en hapjes en drankjes!

Wat er te doen is die dag:

- Rollerbank: €15,- voor een sessie (normaal 75,- Ex btw) (2wd bank, auto’s met een 4x4 haldex systeem kunnen gewoon gerold worden)
- Chiptuning: 50% korting (bij ons is een chip altijd op maat en word ter plekke op de weg afgesteld, enkel zonder vermogens uitdraai)
- DSG Tuning: 50% korting. Heb je een DSG, en wil je wel eens weten hoe een DSG echt moet schakelen/rijden? Probeer dan ons DSG programma, ook voor het behoud van je DSG koppeling en dubbelmassa vliegwiel bevelen we ons programma aan. Uiteraard terplekke vrijblijvend te proberen.
- Gratis hapjes, drankjes en broodjes.
- Veel informatie over tuning, en DSG.
- Real-time demonstratie chiptuning met chipsimulator

Wegens tijdgebrek worden er geen auto’s op de bank afgesteld, we willen graag wel 1 vrijwilliger met een 1.8T die er vroeg kan zijn, voor de Real time demo van het afstellen van de auto op de vermogensbank. Deze word dan wel op de bank afgesteld als demonstratie om te laten zien hoe chiptuning in zijn werk gaat met de chipsimulator. Dus heb je interesse, reageer dan hier onder. Ik zal er iemand uit loten, deze krijgt de chip met uitdraai, en de 50% korting.

Verder hopen we een leuke dag te organiseren, om een beetje bij te kletsen, en om TVS Engineering beter te leren kennen.

Als extraatje geven we iedereen die niet aan de beurt gekomen is een tegoedbon voor een vermogens run, dus je komt sowieso niet voor niks. Mocht je je hieronder aangemeld hebben voor een chip, maar ben je die dag niet aan de beurt geweest, dan krijg je een tegoedbon mee voor het zelfde tarief, op een andere willekeurige dag.

Voor prijzen moet je nog even kijken op de oude site: Chiptuning prijzen
www.tvsengineering.nl

Maandelijks wordt TVS gevraagd een DSG lezing te houden, voor ATC (AMT / Auto Motor Techniek).
Als er vraag naar is, kunnen we een ingekorte versie doen, van circa 1 uur.
Daarin wordt de werking van de DSG uitgelegd, en de verschillende modellen, want er is nog al eens verwarring.

Tot 13 juli dan!

AANVANG: 11.00 - 18.00


Groeten MexxT
(Max TVS Engineering)
 

CDK

Forumguru
@Veejay, ik ben in overleg met Max van TVS om voor dit forum ook een meeting of een kortingsactie op poten te zetten. dat is mijns inziens leuker als een combi met Seat.....
maar ik ben in onderhandeling, hier wordt binnenkort een topic over geopend

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
ja Noord26, ik wist al dat er aantrekkelijke prijzen gehanteerd gingen worden ;)
maar hoe en wat nog niet, voor ons Skoda rijders komt er ook iets leuks aan.

greetz Corné
 

Noord26

Forumguru
Wat ik mij wel meteen af vraag: ze geven aan dat een chip altijd op maat is. En een 'op maat' chip kost je standaard €699,- Of bedoelen ze juist dat ook de standaard chip, van €499,- dus, ook al 'op maat' is?

Een moderne TSI kost overigens altijd €699,- standaard zie ik op de site. Dat is aardig aan de prijs ten opzichte pioniers zoals JD (echte kwaliteit)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan